Lækre dip til brød

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12995
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55858
Kontakt:

Re: Lækre dip til brød

Indlægaf Ado » 26. aug 2016, 16:38

Blend feta med grillede peberfrugter, lidt sød chilisovs og hvidløg.
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Lækre dip til brød

Indlægaf billiebean » 26. aug 2016, 18:04

Muspel skrev:
Akehurst2 skrev:
Muspel skrev:Jeg gør det ikke så meget i hjemmelavet dip, fordi min grønthandler gør et så fremragende arbejde :)

Ud over de nævnte har han oliventapenade, haydari i mange versioner. Fx med ramsløg. Chili osv. Se fx denne opskrift: http://www.valdemarsro.dk/haydari-dip/

Og humus er både alm, med chili eller lavet på hvide bønner i stedet.

Guacamole (stavning?) fungerer også fint på rugbrød for mig.


Vil du fortælle hvor din grønthandler befinder sig? Evt. bare i et kort eller en PB :)


Gerne. Det er ikke en hemmelighed. Ana frugt og grønt på Tordenskjoldsgade - trøjborg - Århus.


Heh, min gamle genbo. Og ja, ekspert i lækre dips. Ikke mindst haydari og hummus i forskellige smagsvarianter.
Hans billige falafelrulle med tre slags dip var min fortrukne aftensmadsnødløsning.
1
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Lækre dip til brød

Indlægaf vibbsen » 26. aug 2016, 22:05

aioli...Eller hvad med Chili mayo....Er jeg virkelig så klam at jeg er den eneste som bruger disse ting til dip når jeg spiser godt brød... :ninja: :sarkasme:

Dansk Supermarked har lanceret en serie "Dips" som ikke koster en bondegård. Men som er virkelig gode. Vi fik en chili-mayo...Og en Aiolo...Og en anden en som jeg ikke ved hvad hedder...Men hold K... hvor den smagte godt.....

Skal man gå all-in på dip...Så laver man enten svine-rilette eller ande-rilette....Det er altså også dip...Omend det er i den mere avancerede klasse...
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof

Tilbage til "Mad og drikke"