Unødvendige madprodukter

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Unødvendige madprodukter

Indlægaf Muspel » 23. aug 2016, 21:03

Jeg har ikke set det i butikker- men hørt et fælt rygte om 'smyr' som skulle være et smørprodukt lavet af skyr.

Det burde eddermanme være nok at vi i forvejen både skal trækkes med kærgården typer og det det '25 % mindre fedt' Kærgård. Giv mig smør. Nå.
6
Lakika
Indlæg: 179
Tilmeldt: 17. dec 2015, 18:25
Kort karma: 17
Likede indlæg: 185

Re: Unødvendige madprodukter

Indlægaf Lakika » 23. aug 2016, 21:27

Røræg mix. Altså en rå æggemasse tilsat diverse kemikalier som man så selv steger. Forsøgte at google det, men fandt det ikke til almindelige forbrugere, så måske er det taget af markedet igen.

Formede, rå hakkebøffer. Eller frikadeller for den sags skyld. Hvis man ikke vil røre ved råt kød, hvorfor så ikke købe det færdigstegt?

Pulled pork suppefyld fra Mou.

Skiveskåret fiskepålæg. Hvor svært er det at skære en dåse torskerogn i skiver? http://www.amanda-seafoods.dk/vis/produ ... kepaalaeg/
7
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Unødvendige madprodukter

Indlægaf Flora » 23. aug 2016, 21:38

Lakika skrev:Røræg mix. Altså en rå æggemasse tilsat diverse kemikalier som man så selv steger. Forsøgte at google det, men fandt det ikke til almindelige forbrugere, så måske er det taget af markedet igen.

Formede, rå hakkebøffer. Eller frikadeller for den sags skyld. Hvis man ikke vil røre ved råt kød, hvorfor så ikke købe det færdigstegt?

Pulled pork suppefyld fra Mou.

Skiveskåret fiskepålæg. Hvor svært er det at skære en dåse torskerogn i skiver? http://www.amanda-seafoods.dk/vis/produ ... kepaalaeg/


Rørægmixet findes endnu. Så det for nylig i en butik og undrede mig også virkelig. Altså hvor svært er det at piske æg? :stoned:
Den på billedet er med bacon (for det er jo også enormt svært at købe i en pakke for sig selv :rulle:) men det fås vist også uden.
Billede
3
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Unødvendige madprodukter

Indlægaf Animi » 23. aug 2016, 21:40

I Rema1000 kan man købe cheeseburgere på køl - det ser virkelig nasty ud :tie:
5
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Lakika
Indlæg: 179
Tilmeldt: 17. dec 2015, 18:25
Kort karma: 17
Likede indlæg: 185

Re: Unødvendige madprodukter

Indlægaf Lakika » 23. aug 2016, 21:50

Flora skrev:
Lakika skrev:Røræg mix. Altså en rå æggemasse tilsat diverse kemikalier som man så selv steger. Forsøgte at google det, men fandt det ikke til almindelige forbrugere, så måske er det taget af markedet igen.

Formede, rå hakkebøffer. Eller frikadeller for den sags skyld. Hvis man ikke vil røre ved råt kød, hvorfor så ikke købe det færdigstegt?

Pulled pork suppefyld fra Mou.

Skiveskåret fiskepålæg. Hvor svært er det at skære en dåse torskerogn i skiver? http://www.amanda-seafoods.dk/vis/produ ... kepaalaeg/


Rørægmixet findes endnu. Så det for nylig i en butik og undrede mig også virkelig. Altså hvor svært er det at piske æg? :stoned:
Den på billedet er med bacon (for det er jo også enormt svært at købe i en pakke for sig selv :rulle:) men det fås vist også uden.
Billede


Ahh, jeg var sikker på den jeg så var fra danæg.
Jeg overvejede også at skrive forstegt bacon, for jeg har svært ved at tro det kan holde sig sprødt... Her er det så i en kombi. Fantastisk :D
2
Lakika
Indlæg: 179
Tilmeldt: 17. dec 2015, 18:25
Kort karma: 17
Likede indlæg: 185

Re: Unødvendige madprodukter

Indlægaf Lakika » 23. aug 2016, 21:53

Animi skrev:I Rema1000 kan man købe cheeseburgere på køl - det ser virkelig nasty ud :tie:


Det kan man i flere discountbutikker. Jeg havde engang en kollega som ofte spiste dem kolde lige fra indpakningen :/ Han foretrak dem fra Aldi.
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Unødvendige madprodukter

Indlægaf paint » 23. aug 2016, 22:04

Falstria skrev:
Wizzze skrev:
Kommodedyret skrev:Vand på flaske må være det mest fjollede.


Ikke i USA og andre steder hvor de kommer grimme ting i vandet, der er flaskevand dejligt!


Jeg fik engang en tom vandflaske fra mit vandværk, så kunne jeg selv fylde den så mange gange jeg ville.


Men vandværksvand, er ikke det samme som (ægte) kildevand, der rent faktisk er hentet op fra en underjordisk kilde. Egekilde, fra Sydsjælland er hentet op flere hundrede meter under jorden, fra en naturlig kilde. ;)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Unødvendige madprodukter

Indlægaf paint » 23. aug 2016, 22:25

Falstria skrev:
paint skrev:
Falstria skrev:
Wizzze skrev:
Kommodedyret skrev:Vand på flaske må være det mest fjollede.


Ikke i USA og andre steder hvor de kommer grimme ting i vandet, der er flaskevand dejligt!


Jeg fik engang en tom vandflaske fra mit vandværk, så kunne jeg selv fylde den så mange gange jeg ville.


Men vandværksvand, er ikke det samme som (ægte) kildevand, der rent faktisk er hentet op fra en underjordisk kilde. Egekilde, fra Sydsjælland er hentet op flere hundrede meter under jorden, fra en naturlig kilde. ;)


Jo så er det jo faktisk det samme i mit vandværks tilfælde, de behøvede bare ikke at bore nær så dybt og kravene der stilles til vandet er højere.


Hvad mener de med "naturligt", når de tilsætter brus og smag?


Grundvand er ikke /nødvendigvis) det samme som kildevand. Vandets kemiske sammensætning varierer fra sted til sted, og er styret af en hel række faktorer, som f.eks. hvilke jordlag det befinder sig i, og hvor meget frit ilt der er til stede i løbet af året. Vandet optager kemiske stoffer fra sine omgivelser og transporterer dem videre i vandkredsløbet.

Det der kaldes naturligt, er ikke tilsat smag og brus. Det er rent kildevand, med de mineraler etc. som nu er i det.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Unødvendige madprodukter

Indlægaf Oveditlevsen » 24. aug 2016, 03:15

Bimmerdyret skrev:
Oveditlevsen skrev:Surstrømning og det der norske myseost (staveplade), vi burde sende noget nødhjælp til dem når de finder det nødvendigt at spise det...


At spise surstrømming er ikke særlig svært, men det er kun svenskerne der ved hvordan det skal gøres, og alle de der skræmmevideoer aner intet om hvordan man faktisk spiser det :lol:

Jeg lever lykkeligt uden den viden :D
2
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Unødvendige madprodukter

Indlægaf HappyPaww » 24. aug 2016, 05:10

Falstria skrev:
Animi skrev:I Rema1000 kan man købe cheeseburgere på køl - det ser virkelig nasty ud :tie:


Det kan man også i Aldi og Netto, Aldis er gode, Nettos er mindre gode (De bruger en frikadelle istedet for en bøf).

Tilsætter som regel selv syltet agurk, løg og sennep, der medfølger ketchup.

Så er der mad efter 1 minut i microbølgeovnen, nemmere kan det ikke blive.

Wow. Har aldrig hørt om nogen der faktisk spiser dem :8:
3
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Unødvendige madprodukter

Indlægaf Maoam » 24. aug 2016, 05:40

Lemonella skrev:
Falstria skrev:Nescafe

Et frysetørret pulver, af noget der engang smagte af kaffe, lige til at røre op med kogende vand, der tager lige så lang tid at koge som det ville tage at brygge filterkaffe.


Er man kun én der skal drikke en enkelt kop kaffe af gangen, tager det ikke lang tid, at koge et krus vand i el-kedlen.
Jeg drikker 4-5 kopper kaffe om dagen og skulle jeg lave en kande med 5 kopper til hele dagen, ville de sidste kopper være kolde. Så hurra for frysetørret kaffe. :)

Disclaimer. Har vi gæster, får vi almindelig kaffe.


Vi drikker ikke kaffe, så derfor har vi ikke en kaffemaskine til at optage plads i køkkenet. Gæster får instant kaffe, hvis de vil have kaffe.
4
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Unødvendige madprodukter

Indlægaf Wizzze » 24. aug 2016, 06:27

HappyPaww skrev:
Falstria skrev:
Animi skrev:I Rema1000 kan man købe cheeseburgere på køl - det ser virkelig nasty ud :tie:


Det kan man også i Aldi og Netto, Aldis er gode, Nettos er mindre gode (De bruger en frikadelle istedet for en bøf).

Tilsætter som regel selv syltet agurk, løg og sennep, der medfølger ketchup.

Så er der mad efter 1 minut i microbølgeovnen, nemmere kan det ikke blive.

Wow. Har aldrig hørt om nogen der faktisk spiser dem :8:


Velbekomme :tie:

Billede
3
Do as I say! :whip:
Sjo
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23. mar 2016, 09:19
Kort karma: 71
Likede indlæg: 1101

Re: Unødvendige madprodukter

Indlægaf Sjo » 24. aug 2016, 07:11

Frikalet, Aromat, grøntsagspasta, kartofler og champignon på glas, kikærter på dåse, flødeskum på spray, melblandinger til kager, brød og boller, hvor man kun skal tilsætte vand/olie/whatever, skyrtopping.
0
Vor herre til fucking pipirøvhest altså!
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Unødvendige madprodukter

Indlægaf Sangius » 24. aug 2016, 07:16

Lemonella skrev:
Maoam skrev:
Lemonella skrev:
Falstria skrev:Nescafe

Et frysetørret pulver, af noget der engang smagte af kaffe, lige til at røre op med kogende vand, der tager lige så lang tid at koge som det ville tage at brygge filterkaffe.


Er man kun én der skal drikke en enkelt kop kaffe af gangen, tager det ikke lang tid, at koge et krus vand i el-kedlen.
Jeg drikker 4-5 kopper kaffe om dagen og skulle jeg lave en kande med 5 kopper til hele dagen, ville de sidste kopper være kolde. Så hurra for frysetørret kaffe. :)

Disclaimer. Har vi gæster, får vi almindelig kaffe.


Vi drikker ikke kaffe, så derfor har vi ikke en kaffemaskine til at optage plads i køkkenet. Gæster får instant kaffe, hvis de vil have kaffe.


Og dybest set, er kaffe vel heller ikke et "madprodukt"? :)


Hvad er det så? Drikkevarer går vel også under madprodukter... :gruble:

Btw - jeg har sådan en MoccaMaster CupOne, som laver en kop filterkaffe af gangen. I love it.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Unødvendige madprodukter

Indlægaf Sangius » 24. aug 2016, 07:33

Lemonella skrev:
Sangius skrev:
Lemonella skrev:
Maoam skrev:
Lemonella skrev:
Falstria skrev:Nescafe

Et frysetørret pulver, af noget der engang smagte af kaffe, lige til at røre op med kogende vand, der tager lige så lang tid at koge som det ville tage at brygge filterkaffe.


Er man kun én der skal drikke en enkelt kop kaffe af gangen, tager det ikke lang tid, at koge et krus vand i el-kedlen.
Jeg drikker 4-5 kopper kaffe om dagen og skulle jeg lave en kande med 5 kopper til hele dagen, ville de sidste kopper være kolde. Så hurra for frysetørret kaffe. :)

Disclaimer. Har vi gæster, får vi almindelig kaffe.


Vi drikker ikke kaffe, så derfor har vi ikke en kaffemaskine til at optage plads i køkkenet. Gæster får instant kaffe, hvis de vil have kaffe.


Og dybest set, er kaffe vel heller ikke et "madprodukt"? :)


Hvad er det så? Drikkevarer går vel også under madprodukter... :gruble:

Btw - jeg har sådan en MoccaMaster CupOne, som laver en kop filterkaffe af gangen. I love it.


Ja måske er kaffe mad. :D
Har kigget på sådan en Moccamaster one cup. Den koster ca. 1500 kr. Tror bare jeg nøjes med min nescafé :D


Ja... den er lidt dyr. Men den er så fin. Og kaffen smager virkelig godt. Og så kunne man få den i grøn!! :p
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Mad og drikke"