Unødvendige madprodukter

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Unødvendige madprodukter

Indlægaf Lys » 24. aug 2016, 07:41

paint skrev:
Falstria skrev:
paint skrev:
Falstria skrev:
Wizzze skrev:
Kommodedyret skrev:Vand på flaske må være det mest fjollede.


Ikke i USA og andre steder hvor de kommer grimme ting i vandet, der er flaskevand dejligt!


Jeg fik engang en tom vandflaske fra mit vandværk, så kunne jeg selv fylde den så mange gange jeg ville.


Men vandværksvand, er ikke det samme som (ægte) kildevand, der rent faktisk er hentet op fra en underjordisk kilde. Egekilde, fra Sydsjælland er hentet op flere hundrede meter under jorden, fra en naturlig kilde. ;)


Jo så er det jo faktisk det samme i mit vandværks tilfælde, de behøvede bare ikke at bore nær så dybt og kravene der stilles til vandet er højere.


Hvad mener de med "naturligt", når de tilsætter brus og smag?


Grundvand er ikke /nødvendigvis) det samme som kildevand. Vandets kemiske sammensætning varierer fra sted til sted, og er styret af en hel række faktorer, som f.eks. hvilke jordlag det befinder sig i, og hvor meget frit ilt der er til stede i løbet af året. Vandet optager kemiske stoffer fra sine omgivelser og transporterer dem videre i vandkredsløbet.

Det der kaldes naturligt, er ikke tilsat smag og brus. Det er rent kildevand, med de mineraler etc. som nu er i det.


Det er bare ikke alt flaskevand, der er kildevand. Jeg mener fx, at Aqua d'Or ikke er kildevand (det markedsføres så heller ikke som kildevand, så det er ikke som sådan et problem).
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7489
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19598

Re: Unødvendige madprodukter

Indlægaf Animi » 24. aug 2016, 16:45

Falstria skrev:
Dem fra Aldi smager som dem fra Mc D. efter tilsætning af syltet agurk, løg og sennep. 2 stk. for 12 kr. og så er der mad på 1 minut, billigt og dejligt når man har travlt :)


Det gør det ikke ligefrem bedre :P
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7489
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19598

Re: Unødvendige madprodukter

Indlægaf Animi » 24. aug 2016, 16:55

Falstria skrev:
Animi skrev:
Falstria skrev:
Dem fra Aldi smager som dem fra Mc D. efter tilsætning af syltet agurk, løg og sennep. 2 stk. for 12 kr. og så er der mad på 1 minut, billigt og dejligt når man har travlt :)


Det gør det ikke ligefrem bedre :P


Ok, jeg tror simpelthen ikke på at jeg er ene om at have spist cheese burgere fra Mc D :-D

De har deres berettigelse -og det viser kædens udbredelse også.


Nej, selvfølgelig er du ikke den eneste. Men at mange spiser det, betyder ikke nødvendigvis at det er godt :fløjt:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Unødvendige madprodukter

Indlægaf Allmost_Famous » 24. aug 2016, 19:18

Øhm.. Enten har jeg misforstået tråden, eller også har stort set alle andre. Der bliver nævnt en masse madvarer såsom frikalet, kartoffelmospulver og den slags, men var det ikke meningen, at der skulle være tale om "gammel vin på nye flasker"? Skyrtopping er jo for fa'en bare syltetøj på flaske. Altså noget med, at den samme madvare kommer i forskellige pakninger, og at det er ret fjollet?

Måske er det bare mig? :genert:
8
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Unødvendige madprodukter

Indlægaf Karkluden » 24. aug 2016, 19:44

Allmost_Famous skrev:Øhm.. Enten har jeg misforstået tråden, eller også har stort set alle andre. Der bliver nævnt en masse madvarer såsom frikalet, kartoffelmospulver og den slags, men var det ikke meningen, at der skulle være tale om "gammel vin på nye flasker"? Skyrtopping er jo for fa'en bare syltetøj på flaske. Altså noget med, at den samme madvare kommer i forskellige pakninger, og at det er ret fjollet?

Måske er det bare mig? :genert:

Ja, eller cheasy smoothiemixet, der er deres vaniljeskyr med vand i..
Men frikalet er jo principielt det det udgiver sig for at være. Jeg kunne ikke drømme om at købe det, men det er jo hvad det er.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40717

Re: Unødvendige madprodukter

Indlægaf Akehurst2 » 24. aug 2016, 20:02

Allmost_Famous skrev:Øhm.. Enten har jeg misforstået tråden, eller også har stort set alle andre. Der bliver nævnt en masse madvarer såsom frikalet, kartoffelmospulver og den slags, men var det ikke meningen, at der skulle være tale om "gammel vin på nye flasker"? Skyrtopping er jo for fa'en bare syltetøj på flaske. Altså noget med, at den samme madvare kommer i forskellige pakninger, og at det er ret fjollet?

Måske er det bare mig? :genert:


Nej, du har lige præcis forstået det :kys:

Kaffe og cheeseburgere og hvad har vi er jo ikke unødvendigt, bare fordi man ikke kan lide det.

Men fx sådan noget som brunchæg er jo helt væk. Det er bare æg og det er jo ikke sådan, at man falder død om, hvis man bruger dem til andet end brunch :-D
5
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Unødvendige madprodukter

Indlægaf Allmost_Famous » 24. aug 2016, 20:11

Jeg så "To go"-nødder i en butik forleden. Fordi en pakke med 50 gram nødder åbenbart er mere transportabel end poserne med blandede nødder på 80 gram :stoned:
9
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7489
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19598

Re: Unødvendige madprodukter

Indlægaf Animi » 24. aug 2016, 20:12

Ah, jeg må sige jeg faktisk synes det er ret unødvendigt at lave en tam cheeseburger, putte dem i vakuumpakket poser, så de rigtig kan ligge i et godt stykke tid inden de bliver solgt. Nom nom nom.
:P
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Unødvendige madprodukter

Indlægaf Allmost_Famous » 24. aug 2016, 20:14

Akehurst2 skrev:
Allmost_Famous skrev:Øhm.. Enten har jeg misforstået tråden, eller også har stort set alle andre. Der bliver nævnt en masse madvarer såsom frikalet, kartoffelmospulver og den slags, men var det ikke meningen, at der skulle være tale om "gammel vin på nye flasker"? Skyrtopping er jo for fa'en bare syltetøj på flaske. Altså noget med, at den samme madvare kommer i forskellige pakninger, og at det er ret fjollet?

Måske er det bare mig? :genert:


Nej, du har lige præcis forstået det :kys:

Kaffe og cheeseburgere og hvad har vi er jo ikke unødvendigt, bare fordi man ikke kan lide det.

Men fx sådan noget som brunchæg er jo helt væk. Det er bare æg og det er jo ikke sådan, at man falder død om, hvis man bruger dem til andet end brunch :-D

Jeg har også fundet brunchbacon engang. Det er åbenbart mere brunchegnet end den almindelige, skiveskårede bacon :deer:
3
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Unødvendige madprodukter

Indlægaf Allmost_Famous » 24. aug 2016, 20:19

Animi skrev:Ah, jeg må sige jeg faktisk synes det er ret unødvendigt at lave en tam cheeseburger, putte dem i vakuumpakket poser, så de rigtig kan ligge i et godt stykke tid inden de bliver solgt. Nom nom nom.
:P

Og det kan du måske godt have ret i. Jeg ved ikke hvordan de smager. Men det har jo så bare ikke det helt store med trådens emne at gøre? Altså, medmindre de pludselig kom i to varianter, hvor den ene skulle være særlig egnet til brunch eller sådan noget.
2
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Unødvendige madprodukter

Indlægaf landsbytossen » 24. aug 2016, 20:28

Skoleagurker.

Det er jo bare miniagurker til dobbelt pris
7
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7489
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19598

Re: Unødvendige madprodukter

Indlægaf Animi » 24. aug 2016, 20:31

Allmost_Famous skrev:Og det kan du måske godt have ret i. Jeg ved ikke hvordan de smager. Men det har jo så bare ikke det helt store med trådens emne at gøre? Altså, medmindre de pludselig kom i to varianter, hvor den ene skulle være særlig egnet til brunch eller sådan noget.


Tjoh, for jeg synes jo at vakuumpakket cheeseburgere er et unødvendigt produkt at sælge i supermarkeder.
Taler vi udelukkende om unødvendig markedsføring, og ikke produktet i sig selv så nej, måske ikke :)
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14722
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Unødvendige madprodukter

Indlægaf Flora » 24. aug 2016, 20:36

Disse kan åbenbart kun spises om morgenen :gruble:

Billede
3
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Unødvendige madprodukter

Indlægaf Allmost_Famous » 24. aug 2016, 20:38

Flora skrev:Disse kan åbenbart kun spises om morgenen :gruble:

Måske er der bare en virkelig, virkelig kort holdbarhed på dem? :D
1
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Unødvendige madprodukter

Indlægaf Allmost_Famous » 24. aug 2016, 20:39

Jeg har engang hørt, at Coca cola light og Coca cola zero skulle være det samme produkt, det at light ikke appellerede nok til mænd, og man så derfor lavede en mere maskulin sukkerfri cola. Jeg ved ikke om det er rigtigt, men hvis det er, hører det vist også til herinde.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:

Tilbage til "Mad og drikke"