Hvilket produkt mangler du på markedet

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Hvilket produkt mangler du på markedet

Indlægaf Pandesteg » 3. sep 2016, 14:02

FruDulle skrev:
Pandesteg skrev:Vegansk "creme fraiche" eller lignende produkt, som kan bruges til dressinger.

Og nu er det så jeg håber at nogen kommer og fortæller mig, at det allerede findes :-D


Jeg bruger havre fraiche. Den er super


Ej fedt :klap: hvor kan det købes?
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Hvilket produkt mangler du på markedet

Indlægaf landsbytossen » 3. sep 2016, 14:06

Jeg kommer snart til at mangle buræg.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22964

Re: Hvilket produkt mangler du på markedet

Indlægaf POCKETKITTEN » 3. sep 2016, 15:16

Økologiske æggeblommer på bæger. Har kun set det i små kartonner, og jeg når slet ikke at bruge så meget.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Hvilket produkt mangler du på markedet

Indlægaf godtnavn » 3. sep 2016, 16:52

POCKETKITTEN skrev:Økologiske æggeblommer på bæger. Har kun set det i små kartonner, og jeg når slet ikke at bruge så meget.


Hvis det er kan de fryses, så en isterningebakke el.lign. der er godkendt til mad ville være en idé, bare indtil nogen laver dem i bægre til dig :) Og ellers har Irma nogle mindre dunke, altså de er stadig ikke opdelte men en mindre mængde og dermed nemmere at nå at bruge :)
0
Lakika
Indlæg: 179
Tilmeldt: 17. dec 2015, 18:25
Kort karma: 17
Likede indlæg: 185

Re: Hvilket produkt mangler du på markedet

Indlægaf Lakika » 3. sep 2016, 22:44

Falstria skrev:
Lakika skrev:
Falstria skrev:En god portion (spand) med dansk sauerkraut, på linie med de spande man kan købe med rødkål.

Synes kun det findes i små glas i Matas, med påskrifter om biodynamisk, Ø mærker og alt muligt ligegyldigt gejl og så tvivlsom oprindelse til overpris...


Saurkraut og andre fermenterede ting er ved at blive rigtig hippe, så det er der helt sikkert potentiale i!
Har du prøvet koreansk kimchi, som også er fermenteret kål, dog med chili. De fås i tha/asiatiske butikker, hvis du har sådan nogle i nærheden.


Nej det har jeg ikke prøvet, jeg er heller ikke særligt hip, jeg elskede også sauerkraut for 20 år siden og den skal altså helst ikke have været halvvejs rundt om planeten :)

Man kan købe det på store dåser lige syd for grænsen (som jeg bor ret tæt på), men mangler det i mit danske supermarked og helst af dansk oprindelse.
Vil jo helst grænsehandle/importere så lidt som muligt :)


Lidt atypisk holdning for en som bor i Sønderjylland :D Jeg forstår dog dit standpunkt og er overvejende enig.
Men i det fermentering er blevet lidt trendy, så tror jeg ikke det er usandsynligt at coop vil have det på hylderne inden for nogle år. Indtil da må du enten købe udenlandsk eller selv i gang :) Kål, salt og et patenglas og du er kørende :P
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvilket produkt mangler du på markedet

Indlægaf Slettet bruger » 3. sep 2016, 22:57

Falstria skrev:Inspireret af halal kød hvor der bliver læst en bøn for dyret, synes jeg der mangler kød hvor dyrene er blevet fortalt nogle gode sjofle vittigheder...

De svin der lader livet for frikadeller, skal da slagtes med manér :)


Du er jo et geni. De koteletter ville jeg betale HVAD SOM HELST for!
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Hvilket produkt mangler du på markedet

Indlægaf Ficus » 3. sep 2016, 22:59

Wizzze skrev:En god ikke for sød lemonade mangler jeg også på danske hylder. I dk er lemonade af en eller anden grund enten noget med alkohol i, eller noget dårligt saftvandsnoget. Det er kun dunkene fra Teisseire der er noget værd, men rigtig lemonade, kan man ikke få :whine:



God købe-lemonade er virkelig en af de eneste ting jeg mangler, hvor jeg ikke kan finde en eller anden form for tilfredstillende erstatning :mellow:

Sig til hvis du finder en!
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvilket produkt mangler du på markedet

Indlægaf Slettet bruger » 3. sep 2016, 23:03

Savner sourcreme and onion chips hvor alle chipsene ermonteret på en mini-drone med kunstig intelligens, så man åbner bake pakken og så flyver chipsene ind i munden på en uden at man behøver bevæge sig mere. super smart når man rigtig vil slappe af på sofaen, man skal bare holde munden åben.
0
Sjg
Indlæg: 153
Tilmeldt: 28. nov 2015, 22:32
Kort karma: 11
Likede indlæg: 212

Re: Hvilket produkt mangler du på markedet

Indlægaf Sjg » 4. sep 2016, 09:40

Ficus skrev:
Wizzze skrev:En god ikke for sød lemonade mangler jeg også på danske hylder. I dk er lemonade af en eller anden grund enten noget med alkohol i, eller noget dårligt saftvandsnoget. Det er kun dunkene fra Teisseire der er noget værd, men rigtig lemonade, kan man ikke få :whine:



God købe-lemonade er virkelig en af de eneste ting jeg mangler, hvor jeg ikke kan finde en eller anden form for tilfredstillende erstatning :mellow:

Sig til hvis du finder en!


Har I prøvet den nye fra Rynkeby?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9844
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Hvilket produkt mangler du på markedet

Indlægaf Spjaerten » 4. sep 2016, 12:31

Sjg skrev:
Ficus skrev:
Wizzze skrev:En god ikke for sød lemonade mangler jeg også på danske hylder. I dk er lemonade af en eller anden grund enten noget med alkohol i, eller noget dårligt saftvandsnoget. Det er kun dunkene fra Teisseire der er noget værd, men rigtig lemonade, kan man ikke få :whine:



God købe-lemonade er virkelig en af de eneste ting jeg mangler, hvor jeg ikke kan finde en eller anden form for tilfredstillende erstatning :mellow:

Sig til hvis du finder en!


Har I prøvet den nye fra Rynkeby?


Yes har drukket et par litre. Det er et ok bud. Bare ikke helt lækker nok. Virker lidt for industrielt og knap så luksus.
0
Tryk på * :slem:
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Hvilket produkt mangler du på markedet

Indlægaf Ficus » 4. sep 2016, 13:29

^Rynkebys var heller ikke lige mig. Den smager ikke af super meget, synes den var lidt kedelig.
0
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Hvilket produkt mangler du på markedet

Indlægaf Aspargsen » 5. sep 2016, 10:52

1.5 liter gul red bul
1
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Hvilket produkt mangler du på markedet

Indlægaf StripesAddict » 5. sep 2016, 16:58

Pandesteg skrev:
FruDulle skrev:
Pandesteg skrev:Vegansk "creme fraiche" eller lignende produkt, som kan bruges til dressinger.

Og nu er det så jeg håber at nogen kommer og fortæller mig, at det allerede findes :-D


Jeg bruger havre fraiche. Den er super


Ej fedt :klap: hvor kan det købes?


Alternativt kan du bruge soja youghurt natural - det kan efterhånden købes rigtig mange steder (Irma, Meny, Superbrugsen, Kvickly, visse fakta'er/netto'er :)
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Hvilket produkt mangler du på markedet

Indlægaf Pandesteg » 5. sep 2016, 17:09

StripesAddict skrev:
Pandesteg skrev:
FruDulle skrev:
Pandesteg skrev:Vegansk "creme fraiche" eller lignende produkt, som kan bruges til dressinger.

Og nu er det så jeg håber at nogen kommer og fortæller mig, at det allerede findes :-D


Jeg bruger havre fraiche. Den er super


Ej fedt :klap: hvor kan det købes?


Alternativt kan du bruge soja youghurt natural - det kan efterhånden købes rigtig mange steder (Irma, Meny, Superbrugsen, Kvickly, visse fakta'er/netto'er :)


Den synes jeg bare smager meget sødt - i hvert fald den fra Alpro. Det tror jeg ikke jeg vil synes om i dressinger.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:

Tilbage til "Mad og drikke"