havkat - meget underligt

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

havkat - meget underligt

Indlægaf dykkersild » 13. sep 2016, 07:13

I går steget jeg et par stykke havkat - de opførte sig yderst mærkeligt.

Første side blev fin brun men da jeg så vendte dem - så opførte de sig altså som en gang aliens. De bøjede sig ligesom sammen, knækkede lidt i midten og vred sig rundt. Ja - jeg kan godt se at det ser lidt underligt ud men det var kun tale om måske 5-10 sekunder - men mega sært.

Det har jeg aldrig oplevet med andre stykker fisk. Har jeg skåret dem forkert, kan man kun steget hele fileter eller var mit stykke bare "besat"?
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: havkat - meget underligt

Indlægaf Sophies-mor » 13. sep 2016, 07:52

Det er fordi fisken er frisk!
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: havkat - meget underligt

Indlægaf dykkersild » 13. sep 2016, 08:13

ja - det siger du men jeg spiser nu normalt kun frisk fisk - og denne her kom faktisk fra min fryser.

Jeg er også helt med på at f.eks. spætter kan opføre sig livligt når de vender - men det her var altså virkelig en dans på panden, virkelig sært.
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: havkat - meget underligt

Indlægaf Sophies-mor » 13. sep 2016, 08:18

Det kan også lade sig gøre, hvis det er frisk fisk, der har været frosset.
Jeg spurgte min moster til råds, eftersom hun var gift med en fisker i over 40 år og har et pænt stort kendskab til fisk. Frosne såvel som direkte fra hyttefad/kutter.

Men jeg siger heller ikke, at de andre fisk du har spist som ikke-frosne friske fisk er dårlige.
Denne har bare været friskere ved indfrysning.

Men hvis du har/ finder en anden forklaring er jeg da lydhør.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: havkat - meget underligt

Indlægaf dykkersild » 13. sep 2016, 08:31

Sophies-mor skrev:Det kan også lade sig gøre, hvis det er frisk fisk, der har været frosset.
Jeg spurgte min moster til råds, eftersom hun var gift med en fisker i over 40 år og har et pænt stort kendskab til fisk. Frosne såvel som direkte fra hyttefad/kutter.

Men jeg siger heller ikke, at de andre fisk du har spist som ikke-frosne friske fisk er dårlige.
Denne har bare været friskere ved indfrysning.

Men hvis du har/ finder en anden forklaring er jeg da lydhør.


Jeg har absolut ingen forklaring - derfor spørger jeg. Det var også fuldstændig umuligt at fjerne alle ben - jeg måtte ganske enkelt lade nogle af de lange ben sidde da jeg ellers ville have flænset kødet i stykker. Jeg plejer at bruge en lille knivtang - men selv ikke den kunne bruges.

Meget mystisk fisk siger jeg bare.
0

Tilbage til "Mad og drikke"