Den store bagedyst

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24917

Re: Den store bagedyst

Indlægaf sigge » 18. sep 2016, 15:09

Jeg har først fået set det her i weekenden, men jeg skal i hvert fald følge med igen i år. Selvom jeg melder mig på holdet, der mukker lidt over, at det virker til fortsat at handle mere om pynt/konditorhåndværk end bagning. Så ja, måske skulle de ændre navnet til "Den store konditordyst". Den hemmelige udfordring havde da i hvert fald ikke meget med bagning at gøre. Og jeg bliver så træt af, var mesterværket hver eneste gang skal være en "lagkage" med mousser og pynt. Nu har vi set det.

I øvrigt synes jeg nu, de lægger hårdt ud i år med vandbakkelser i første runde og croquembouche allerede i andet program. Den glæder jeg mig til at se i næste uge - altid underholdende med sindssygt varm karamel og tidspres. :-D
2
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Evapeva » 18. sep 2016, 15:43

Ku' I forresten klare ærterne? Altså som deltagere? Jeg ville aldrig kunne fremtrylle de samme ting på den tid, de får til det. Foran snurrende kameraer, ikke at forglemme. PRES! :D
1
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Juki » 18. sep 2016, 16:54

Jeg synes også, som flere allerede har påpeget, at det var klamt at Iben havde sit lange hår nede i smørret :puke:

Ellers har jeg vist ikke noget negativt at tilføje :D Glæder mig til at følge med i deltagernes udvikling.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Evapeva » 18. sep 2016, 17:04

Marott skrev:Jeg ser den svenske udgave på TV2 Fri og de har en signaturbagning og en hemmelig udfordring. Jeg forstår ikke helt mesterværket i den danske udgave, der altid er en form for kage?


Ser det også ind imellem - synes du til gengæld ikke, deres kager er grimme? :genert: Når nu der tydeligvis er gået konditor i den danske version, så er svenskernes kager til gengæld temmelig rodede - nånej rustikke, som Blomsterberg siger - i udtrykket, synes jeg.
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Den store bagedyst

Indlægaf 2SHY » 18. sep 2016, 17:07

Åh den svenske udgave magter jeg ikke :genert: Jeg synes dommerne er frygtelige og så er jeg bare ikke ret stor fan af selve sproget :genert:
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Pandesteg » 18. sep 2016, 18:22

Jeg synes det er meget sjovere at se dem bage kage end et franskbrød eller lign., så for mig er det helt fint, at der er overvægt af kager.

Deres manglende hygiejne er klamt, uagtet om det kun er dem selv der skal spise det endelige resultat, så er det et skidt signal at sende efter min mening.
5
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Pandesteg » 18. sep 2016, 18:41

Rosa Espinosa skrev:
Pandesteg skrev:Jeg synes det er meget sjovere at se dem bage kage end et franskbrød eller lign., så for mig er det helt fint, at der er overvægt af kager.

Deres manglende hygiejne er klamt, uagtet om det kun er dem selv der skal spise det endelige resultat, så er det et skidt signal at sende efter min mening.


Hvordan et skidt signal?


At folk der skal forestille at gå rigtig meget op
I bagning ikke synes det er vigtigt at holde god hygiejne. Det synes jeg er et skidt signal at sende til seerne. Man ser jo gang på gang hvordan de i de personlige klip deler ud af bagværk til venner og familie, og dommere, kamerahold og de andre deltagere smager jo også, så egentlig er det jo noget pjat at sige de kun bager til dem selv, for det gør de jo hverken i programmet eller derhjemme. Og min erfaring er, at enten har man god hygiejne eller også har man ikke. Uagtet om der er kamera på eller ej. Dårlig håndhygiejne er f.eks. en kæmpe smittespreder.
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Allmost_Famous » 18. sep 2016, 19:31

^
Det er da stadig voldklamt når de står der med løst hår helt nede i maden, puster mel væk, tørrer sved af med hånden, for så lige at rette på pynten bagefter. Det ER virkelig ulækkert.

Jeg mindes også, at der er blevet anrettet på ret ulækre ting. Var det ikke sidste gang, at der blev anrettet på et cykelhjul f.eks.? Og anretning på diverse stykker træ/grene med pynt af mos osv., er da også ret normalt at se i programmet. Det er endnu en ulækker ting.
6
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Allmost_Famous » 18. sep 2016, 19:50

Men når folk, som er blevet castet til et madlavningsprogram, ikke har styr på selv det mest basale hygiejne, sender det altså et lidt kedeligt signal. Bevares, man behøver ikke se folk spritte hænderne af hele tiden, men det er altså ulækkert, at der altid er nogen, der har hår helt nede i bolledejen, eller piller sig i ansigtet og direkte rører ved en fødevare bagefter.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Lys » 18. sep 2016, 20:01

Allmost_Famous skrev:Men når folk, som er blevet castet til et madlavningsprogram, ikke har styr på selv det mest basale hygiejne, sender det altså et lidt kedeligt signal. Bevares, man behøver ikke se folk spritte hænderne af hele tiden, men det er altså ulækkert, at der altid er nogen, der har hår helt nede i bolledejen, eller piller sig i ansigtet og direkte rører ved en fødevare bagefter.


Tja, vi er da et par stykker i denne tråd, der slet ikke bemærker det signal. Og jeg tror altså næppe, at der sidder nogen hjemme i stuerne og opfatter programmet som en indføring i basis køkkenhygiejne. Fokus er jo et helt andet sted.
6
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Pandesteg » 18. sep 2016, 20:41

Rosa Espinosa skrev:
Pandesteg skrev:
Rosa Espinosa skrev:
Pandesteg skrev:Jeg synes det er meget sjovere at se dem bage kage end et franskbrød eller lign., så for mig er det helt fint, at der er overvægt af kager.

Deres manglende hygiejne er klamt, uagtet om det kun er dem selv der skal spise det endelige resultat, så er det et skidt signal at sende efter min mening.


Hvordan et skidt signal?


At folk der skal forestille at gå rigtig meget op
I bagning ikke synes det er vigtigt at holde god hygiejne. Det synes jeg er et skidt signal at sende til seerne. Man ser jo gang på gang hvordan de i de personlige klip deler ud af bagværk til venner og familie, og dommere, kamerahold og de andre deltagere smager jo også, så egentlig er det jo noget pjat at sige de kun bager til dem selv, for det gør de jo hverken i programmet eller derhjemme. Og min erfaring er, at enten har man god hygiejne eller også har man ikke. Uagtet om der er kamera på eller ej. Dårlig håndhygiejne er f.eks. en kæmpe smittespreder.


Det er et amatørbageprogram på DR for hr. og fru. Danmark hvor vi kan sidde og sige "uuuuh en pæn kage". Et amatørbageprogram.


Kan du ikke bare acceptere, at vi åbenbart ikke ser ens på det uden at blive nedladende? Tak :)
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Pandesteg » 19. sep 2016, 03:35

Rosa Espinosa skrev:
Pandesteg skrev:
Rosa Espinosa skrev:
Pandesteg skrev:
Rosa Espinosa skrev:
Pandesteg skrev:Jeg synes det er meget sjovere at se dem bage kage end et franskbrød eller lign., så for mig er det helt fint, at der er overvægt af kager.

Deres manglende hygiejne er klamt, uagtet om det kun er dem selv der skal spise det endelige resultat, så er det et skidt signal at sende efter min mening.


Hvordan et skidt signal?


At folk der skal forestille at gå rigtig meget op
I bagning ikke synes det er vigtigt at holde god hygiejne. Det synes jeg er et skidt signal at sende til seerne. Man ser jo gang på gang hvordan de i de personlige klip deler ud af bagværk til venner og familie, og dommere, kamerahold og de andre deltagere smager jo også, så egentlig er det jo noget pjat at sige de kun bager til dem selv, for det gør de jo hverken i programmet eller derhjemme. Og min erfaring er, at enten har man god hygiejne eller også har man ikke. Uagtet om der er kamera på eller ej. Dårlig håndhygiejne er f.eks. en kæmpe smittespreder.


Det er et amatørbageprogram på DR for hr. og fru. Danmark hvor vi kan sidde og sige "uuuuh en pæn kage". Et amatørbageprogram.


Kan du ikke bare acceptere, at vi åbenbart ikke ser ens på det uden at blive nedladende? Tak :)


Det var ikke nedladende ment :( :(


Du tænkte bare at jeg nok var så imbecil, at jeg ikke vidste det var et amatørbageprogram og derfor var nødt til at oplyse mig om det 2 gange på 3 linjer? Okay....
Senest rettet af Pandesteg 19. sep 2016, 05:55, rettet i alt 1 gang.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Evapeva » 19. sep 2016, 09:27

Pandesteg skrev:Jeg synes det er meget sjovere at se dem bage kage end et franskbrød eller lign., så for mig er det helt fint, at der er overvægt af kager.



Helt bestemt. Min anke er bare, at det altid er de samme (lag)kager, de laver.
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Evapeva » 19. sep 2016, 09:28

Rosa Espinosa skrev:Det var det der bagekonkurrence vi kom fra. Mon ikke grunden til at der er størst fokus på kager og ikke brød er, at vi ikke har den samme tradition for brød? Min yndlings version af programmet, nemlig den britiske, de laver rigtig meget med brød, men det virker også til at det er den baggrund de kommer fra. De har meget med tærter, madbrød osv at gøre. Kunne godt tænke mig at vi også fik mere hvor rigtig mad indgik. Men så igen, så er det med kagerne folk mest vil se. Nok også derfor at Annemette og Liv er blevet så populære som de er.

Det tidspunkt hvor jeg synes vores var mest interessant, det var da hende fra Sydjylland var med (kan ikke huske navn). Hun bidrog med mange interessant ting. Der kom meget af vores historie med.


Katja, mener jeg. Hun var sej! :D
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24917

Re: Den store bagedyst

Indlægaf sigge » 20. sep 2016, 09:30

Evapeva skrev:Ku' I forresten klare ærterne? Altså som deltagere? Jeg ville aldrig kunne fremtrylle de samme ting på den tid, de får til det. Foran snurrende kameraer, ikke at forglemme. PRES! :D


Jeg ville ryge ud i første program, for jeg kan virkelig ikke finde ud af pynt. Jeg kan godt bage en kage, der smager vældig godt, men køn bliver den ikke. :-D Jeg kan ikke engang forme 12 boller i nogenlunde samme størrelse ud af en klump dej, eller rulle dej/marcipan ud, så det bliver samme tykkelse overalt.

Jeg ville gerne kunne, men jeg har simpelthen ikke den rolige konditorhånd, der skal til.

Måske er det også lidt derfor, jeg gerne ville se andre ting end pyntede kager noget oftere, fordi jeg bedre kan relatere til det?
0
You can't spell awesome without me.

Tilbage til "Mad og drikke"