Den store bagedyst

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Sophies-mor » 29. okt 2018, 15:17

Velvet-Goldmine skrev:
Halldora skrev:
Sophies-mor skrev:Sidder lige og ser bagedysten.
Var i byen i lørdags.

Ud over, at jeg stadig ikke er vild med Marianne og hendes hårpynt, så er det lidt rart at se, at mrs perfekt dagplejer kikser lidt.
Jon synes jeg præsterer vildt godt.

Men seriøst, smed dagplejeren lige en æggehvide i skraldespanden??


Ja, æggehviderne som røg i skraldespanden undrede jeg mig også over... :nerve:


Hvor skulle de ellers hen? (hvis altså det ikke lige var nogen hun skulle have brugt)
Der er ikke afløb i 'køkkenerne'.

Men faktisk smider jeg også æggehvider i skraldespanden - jeg synes det er noget klamt snask at have i køkkenvasken, og hvis det kommer varmt vand bagefter bliver det jo til en omelet i rørene :P

De er jo rimeligt holdbare.. gem dem og brug dem til noget andet.
Og i en produktion som den, hvor de bager så meget, der kan de sagtens nå at blive brugt, inden de bliver dårlige.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5869

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Velvet-Goldmine » 29. okt 2018, 15:46

Sophies-mor skrev:
Velvet-Goldmine skrev:
Halldora skrev:
Sophies-mor skrev:Sidder lige og ser bagedysten.
Var i byen i lørdags.

Ud over, at jeg stadig ikke er vild med Marianne og hendes hårpynt, så er det lidt rart at se, at mrs perfekt dagplejer kikser lidt.
Jon synes jeg præsterer vildt godt.

Men seriøst, smed dagplejeren lige en æggehvide i skraldespanden??


Ja, æggehviderne som røg i skraldespanden undrede jeg mig også over... :nerve:


Hvor skulle de ellers hen? (hvis altså det ikke lige var nogen hun skulle have brugt)
Der er ikke afløb i 'køkkenerne'.

Men faktisk smider jeg også æggehvider i skraldespanden - jeg synes det er noget klamt snask at have i køkkenvasken, og hvis det kommer varmt vand bagefter bliver det jo til en omelet i rørene :P

De er jo rimeligt holdbare.. gem dem og brug dem til noget andet.
Og i en produktion som den, hvor de bager så meget, der kan de sagtens nå at blive brugt, inden de bliver dårlige.


Nååre - jeg skiller kun æg et par gange om året når jeg skal spise tatarmad og jeg ville ikke vide hvad jeg skulle bruge hvider til (jeg er ikke marengsbagertypen) :-D
Men ja, det kan da godt være at de kunne finde noget at bruge dem til i et bageprogram, men jeg tror nu de har rigeligt om ørerne til at indtænke rest-sammenhæng i flere opgaver, selv om det ville være beundringsværdigt.
1
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55904
Kontakt:

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Ado » 29. okt 2018, 16:17

Ikke engang efter en uddybende forklaring på æggehvide-gaten, kan jeg se det forkerte i at de røg i skraldespanden. :D
15
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5869

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Velvet-Goldmine » 29. okt 2018, 18:56

Mistermor skrev:Jeg synes nu, at man meget gerne måtte tænke madspild ind i bagedysten.


Altså... hele programmet ér jo en stor gang madspild i realiteten, så det synes jeg altså er lidt søgt.
Der er ingen der har brug for 3x10 kager over en weekend, weekend efter weekend, og de bliver nok ikke doneret til velgørenhed efter optagelserne. Deltagerne må smide skilte mousser og brændte bunde ud i lange baner, så at der ryger en æggehvide i skraldespanden... altså helt ærligt (jeg ved godt at det ikke var æggehviden du lige kommenterede på, men det var der den udsprang). Det er sgu lidt for pjattet i det store hele.

Men jeg ved ikke om det måske var det at den kom i skraldespanden og ikke i vasken der egentlig var den første anke, og man så ikke ville indrømme at man ikke lige havde overvejet at der ikke var afløb... det ville faktisk være den bedste forklaring synes jeg, det andet giver ikke rigtigt mening :-D
5
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Den store bagedyst

Indlægaf FormerlyKnownAs » 29. okt 2018, 23:45

https://www.bt.dk/film-og-tv/naar-kamer ... e-bagedyst

Det er sådan, at først smager dommerne på kagerne, og så bagefter, når optagelserne er færdige, så smager de andre deltagere på hinandens kager, så de kan lære af dommernes råd, fortæller Søren Olsen, redaktør på ‘Den store bagedyst’, og fortsætter:

– Bagefter er der så mulighed for, at deltagerne kan tage kage med hjem til deres familie, hvis det er noget, der kan transporteres.

Produktionsholdet bliver dog ikke snydt, der er altid kage nok til, at lækkersultne sjæle kan stille deres kagelyst, og hvis man ikke passer på, så kan man godt ende med at tage på i løbet af optagelsesperioden, fortæller Søren Olsen.
2
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16961
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21094

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Misantropen » 30. okt 2018, 01:37

Persnikedy skrev:Er der edenlig nogen der ved om seertallene er gået op eller ned efter de har flyttet det til lørdag aften?

Nej, men jeg er glad for det :-D

Tidligere ville jeg i stedet se det via DR's app eller hjemmeside når jeg manglede noget at se. Det var oftest i weekenden hvor udvalget af nye tv-udsendelser er virkelig sparsomt. Jeg har svært ved at forestille mig at seertallene er dalet markant(målgruppen for programmet taget i betragtning) men jeg aner det ikke.
0
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Persnikedy » 30. okt 2018, 05:09

Daine skrev:
Persnikedy skrev:Er der edenlig nogen der ved om seertallene er gået op eller ned efter de har flyttet det til lørdag aften?

Jeg synes jeg læste et sted, at de var gået op. Men jeg kan ikke huske hvor eller hvem der udtalte det :gruble:


Misantropen skrev:Nej, men jeg er glad for det :-D

Tidligere ville jeg i stedet se det via DR's app eller hjemmeside når jeg manglede noget at se. Det var oftest i weekenden hvor udvalget af nye tv-udsendelser er virkelig sparsomt. Jeg har svært ved at forestille mig at seertallene er dalet markant(målgruppen for programmet taget i betragtning) men jeg aner det ikke.



Det tegner ikke godt for mit spinkle håb om at det ville ryge tilbage på en hverdag
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6176
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16145

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Urtekussen » 30. okt 2018, 06:19

Så fik jeg set op.
Jeg håber hende den skabede Jasmin med løst hår og lange negle ryger ud snart.

Og så opdagede jeg grunden til DRs økonomiske udfordringer: sikke mange vaniljestænger de bruger!
1
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Stitch » 30. okt 2018, 07:46

Urtekussen skrev:Så fik jeg set op.
Jeg håber hende den skabede Jasmin med løst hår og lange negle ryger ud snart.

Og så opdagede jeg grunden til DRs økonomiske udfordringer: sikke mange vaniljestænger de bruger!



:D :lol2: :lol:
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Den store bagedyst

Indlægaf FormerlyKnownAs » 31. okt 2018, 11:55

Jeg har lige set at hende Christina er 37 år ligesom jeg er. Jeg troede at hun var i midten af fyrrene. Jeg bilder mig ind at jeg ser yngre ud end hende. Enten ligner jeg min alder og hun ser ældre ud eller også ligner hun 37 og jeg yngre.
0
Brugeravatar
Frandsen
Indlæg: 1283
Tilmeldt: 14. aug 2015, 08:49
Kort karma: 199
Likede indlæg: 2725

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Frandsen » 31. okt 2018, 12:28

FormerlyKnownAs skrev:Jeg har lige set at hende Christina er 37 år ligesom jeg er. Jeg troede at hun var i midten af fyrrene. Jeg bilder mig ind at jeg ser yngre ud end hende. Enten ligner jeg min alder og hun ser ældre ud eller også ligner hun 37 og jeg yngre.


Oooookay, det er jeg også ret overrasket over!!

Jeg er 39, og jeg ville skyde hende til at være minimum fem år ældre end mig :genert:
2
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9838

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Tilly » 31. okt 2018, 14:13

FormerlyKnownAs skrev:Jeg har lige set at hende Christina er 37 år ligesom jeg er. Jeg troede at hun var i midten af fyrrene. Jeg bilder mig ind at jeg ser yngre ud end hende. Enten ligner jeg min alder og hun ser ældre ud eller også ligner hun 37 og jeg yngre.

Jeg har også tænkt at hun ser ældre ud end hun er. Hun ser lidt “slidt” ud.
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9838

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Tilly » 31. okt 2018, 14:17

Skal vi begynde at gætte på hvem der kommer i finalen?

Mit bud på nuværende tidspunkt er Emil, Jon og Marianne.
1
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9838

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Tilly » 1. nov 2018, 12:05

Jeg har binget alle de afsnit der er tilgængelig af den svenske bagedyst på TV2 play.

Det er godt nok kedeligt ift den danske udgave. De dyster kun i 2 udfordringer i alle programmer. En "favorit" udfordring og så en "teknisk" udfordring (svarer til den hemmelige udfordring).

Men til gengæld bager de flere ting med brød, så jer der savner det i den danske udgave, vil måske synes at nogle af de svenske afsnit er spændende. Jeg foretrækker dog klart den danske udgave. Både fordi jeg synes det er mere spændende med 3 udfordringer i hvert program, men så synes jeg faktisk også de danske deltagere er langt mere dygtige. De svenske deltagere er dog måske undskyldt med at det virker til at de får mindre tid til rådighed (2 timer til mange af favorit bagningerne), så de kan selvfølgelig ikke nå lige så meget med mindre tid.
Senest rettet af Tilly 1. nov 2018, 13:05, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Den store bagedyst

Indlægaf FormerlyKnownAs » 1. nov 2018, 12:47

Jeg har ikke set det svenske.

Men ift UK udsendelserne så synes jeg også at de danske deltagere er markant dygtigere, mere stil, finesse og med flere teknikker.
2

Tilbage til "Mad og drikke"