Sukker i kaffen?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.

Bruger du sukker i din kaffe/te/kakao?

Ja
10
13%
Nej
55
72%
Det varierer
11
14%
 
Afgivne stemmer: 76
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Sukker i kaffen?

Indlægaf Oddinary » 4. okt 2016, 09:30

Nej, jeg kan ikke lide det. Nogle gange bruger jeg honning, hvis jeg får kamillethe, eller i bestemte andre urtetheer, men det er oftere uden. Og alt sort og grøn the bryder jeg mig ikke om sukker/honning i.
Kaffe er altid uden. Til gengæld plejer jeg at bruge mælk, selvom jeg også godt kan lide det sort - så jeg får da tyllet lidt kalorier ind på den måde alligevel. :D

Til gengæld er jeg et svin med salt. Til mit forsvar tager jeg en håndfuld bidder inden jeg bader det i mere salt, men alligevel. :D
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24917

Re: Sukker i kaffen?

Indlægaf sigge » 4. okt 2016, 09:36

Til hverdag/når jeg er derhjemme bruger jeg sødetabletter i min te. Jeg er vokset op med en mor med diabetes, så sukkererstatninger var meget almindelige i mit barndomshjem. Så jeg har vænnet mig til smagen og har ikke lyst til at få de ekstra kalorier ved at skifte dem ud med sukker.

Men når jeg har ferie, "må" jeg godt få sukker i teen, så jeg gør det ofte, når jeg er ude at rejse.

Nogle teer kan jeg dog også godt drikke det helt uden noget sødt i, hvis de er søde i sig selv, og når jeg får te som gæst, drikker jeg det også ofte uden sukker el.lign.

Så jeg har stemt "Det varierer"
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Sukker i kaffen?

Indlægaf lulu-p » 4. okt 2016, 09:36

Jeg bruger kun mælk i kaffen og min the skal være uden mælk og sukker. Jeg bryder mig ikke om søde drikke, jeg drikker eksempelvis heller ikke sodavand. Jeg søder heller ikke mine morgengryn med sukker.

Salt har vi altid stående på spisebordet, men det bliver sjældent brugt.

Jeg havde engang en kæreste som konsekvent hældte salt på maden, inden han havde smagt på det. NØJ hvor det pissede mig af.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Sukker i kaffen?

Indlægaf Hunkat » 4. okt 2016, 09:42

sigge skrev:Til hverdag/når jeg er derhjemme bruger jeg sødetabletter i min te. Jeg er vokset op med en mor med diabetes, så sukkererstatninger var meget almindelige i mit barndomshjem. Så jeg har vænnet mig til smagen og har ikke lyst til at få de ekstra kalorier ved at skifte dem ud med sukker.

Men når jeg har ferie, "må" jeg godt få sukker i teen, så jeg gør det ofte, når jeg er ude at rejse.

Nogle teer kan jeg dog også godt drikke det helt uden noget sødt i, hvis de er søde i sig selv, og når jeg får te som gæst, drikker jeg det også ofte uden sukker el.lign.

Så jeg har stemt "Det varierer"


Det er sjovt som det kan skifte. Jeg er også vokset op i et diabetikerhjem men er konsekvent gået i den anden grøft og kan slet ikke udstå smagen af sødemidler. Jo jeg kan godt smage forskel på cola og cola zero, nå :fløjt:


Jeg er egentlig lidt overrasket over at så få har stemt ja. De steder jeg har arbejdet indtil nu har de fleste brugt sukker i et eller andet omfang men jeg har nok bare arbejdet sammen med sukkergrise :D
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24917

Re: Sukker i kaffen?

Indlægaf sigge » 4. okt 2016, 09:43

Hunkat skrev:
sigge skrev:Til hverdag/når jeg er derhjemme bruger jeg sødetabletter i min te. Jeg er vokset op med en mor med diabetes, så sukkererstatninger var meget almindelige i mit barndomshjem. Så jeg har vænnet mig til smagen og har ikke lyst til at få de ekstra kalorier ved at skifte dem ud med sukker.

Men når jeg har ferie, "må" jeg godt få sukker i teen, så jeg gør det ofte, når jeg er ude at rejse.

Nogle teer kan jeg dog også godt drikke det helt uden noget sødt i, hvis de er søde i sig selv, og når jeg får te som gæst, drikker jeg det også ofte uden sukker el.lign.

Så jeg har stemt "Det varierer"


Det er sjovt som det kan skifte. Jeg er også vokset op i et diabetikerhjem men er konsekvent gået i den anden grøft og kan slet ikke udstå smagen af sødemidler. Jo jeg kan godt smage forskel på cola og cola zero, nå :fløjt:


Jeg er egentlig lidt overrasket over at så få har stemt ja. De steder jeg har arbejdet indtil nu har de fleste brugt sukker i et eller andet omfang men jeg har nok bare arbejdet sammen med sukkergrise :D


Jeg kan også sagtens smage forskel på cola med og uden sukker, men jeg kan så godt lide smagen af aspartam, så jeg holder mig til light. :lol2:
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Peter Post
Indlæg: 64
Tilmeldt: 9. aug 2016, 12:57
Kort karma: 5
Likede indlæg: 87

Re: Sukker i kaffen?

Indlægaf Peter Post » 4. okt 2016, 11:40

Nej da! ingen sukker.
Men en lille snaps derimod :fløjt:

Kom en mønt i koppen, hæld kaffe på til du ikke kan se mønten, kom så snaps i til du kan se mønten igen. ;)
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Sukker i kaffen?

Indlægaf MyGirl » 4. okt 2016, 11:51

Ingen sukker i min kaffe. Lidt mælk, hvis den er stærk. Puttede faktisk sukker i, dengang jeg "lærte" at drikke kaffe, men i dag bryder jeg mig slet ikke om det.

Kan finde på at tage ½ tsk. honning i min te, men det er utroligt sjældent, jeg drikker det.

Lidt sjovt med observationen omkring hvor mange, der bruger sukker. Jeg kan ikke komme i tanke om en eneste på job eller i privaten, der bruger sukker i kaffen :gruble: Ved faktisk slet ikke, om der er sukker i tekøkkenerne på job. Min kæreste kan finde på det, hvis vi køber to-go cappuccino en dag, hvor der rigtig skal hygges, men det er det tætteste, jeg kommer.
0
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Sukker i kaffen?

Indlægaf Tiger » 4. okt 2016, 15:18

Ingen sukker i kaffe eller te, kun mælk.

Drikker jeg hjemmelavet iskaffe engang imellem, putter jeg 1 stk sukkerknald i.
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Mamaseraptor
Indlæg: 1281
Tilmeldt: 26. okt 2015, 06:24
Kort karma: 97
Likede indlæg: 1434

Re: Sukker i kaffen?

Indlægaf Mamaseraptor » 4. okt 2016, 15:20

De eneste gange jeg får sukker i kaffen, er hvis jeg får serveret en Irish Coffee.
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Sukker i kaffen?

Indlægaf Karkluden » 5. okt 2016, 10:46

Kaffe drikker jeg sort eller med lidt mælk. Jeg drikker i snit en kop hveranden dag.
The drikker jeg uden noget, undtagen chai der får lidt mælk (og her mener jeg ikke pulverchai, men rigtig te).
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Sukker i kaffen?

Indlægaf Fru Sunshine » 5. okt 2016, 15:04

Ingen sukker i min kaffe, men sødetabletter i min te.
Og mælk i begge dele.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Sukker i kaffen?

Indlægaf Rapfisk » 5. okt 2016, 15:14

Nej, jeg bruger mælk i kaffen, men sukkeret i teen har jeg vænnet mig af med.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36810

Re: Sukker i kaffen?

Indlægaf Daine » 5. okt 2016, 15:33

Jeg drikker en halv kop kaffe på arbejde hver morgen, uden sukker eller mælk. Te drikker jeg med sødetabletter i og ind imellem en smule honning, men altid uden mælk.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2840
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3479

Re: Sukker i kaffen?

Indlægaf Torn » 5. okt 2016, 15:40

Puha nej, jeg bryder mig virkelig ikke om sukker i te eller kaffe.
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11594
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18650

Re: Sukker i kaffen?

Indlægaf PaleSeptember » 5. okt 2016, 19:07

Thitida-No-Chey skrev:Jeg har stemt nej, jeg bruger sødetabletter istedet. Yeah, yeah, I know, i sidste ende er de ikke en skid sundere end sukker, men der skal flere af dem til, for at nå det antal kalorier, en skefuld sukker bringer til kaffen, og når det kalorier antal er nået, så er kaffen så sød, at jeg hælder den ud istedet for at drikke den, så på den vis er det jo meget godt :lol:

Salt bruger jeg heller ikke medmindre det er i madlavning. Jeg er en af de typer, der måske kigger lidt, hvis jeg sidder på en restaurant og min "date" rækker ud efter saltet som det første, før kniv og gaffel. En professionel kok har tilberedt det der, du tror ikke, du skulle SMAGE på det, før du bestemmer dig for, om det mangler salt og peber?!


Helt enig både med sukker, sødetabletter og salt! Jeg bruger sødetabletter i min kaffe, ingenting når jeg drikker te, og jeg putter stort set aldrig ekstra salt på maden.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner

Tilbage til "Mad og drikke"