Den danske brunsviger

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Den danske brunsviger

Indlægaf fisken80 » 28. sep 2015, 13:04

Fru Sunshine skrev:
Wizzze skrev:Brunsviger er en blød svampet bund, med brun sukker masse ovenpå, i et lag der er lige så tykt som bunden. Der skal hverken rosiner, flødeskum, kagecreme eller noget som helst andet ovenpå!! og så SKAL en brunsviger være firkantet, ikke noget med brunsviger snegle eller andre ukurante former!!

Som sagt:I dare you.

Faktisk er det her en udfordring til alle jer, der ikke har fattet det endnu:
Vend tilbage med en holdning, når I har prøvet det. Jeg vil gerne se, hvor mange, der skifter mening.

Jeg har endnu ikke oplevet at servere brunsviger med flødeskum for nogen, der ikke syntes, det da egentlig var RET godt. Kun dem, der ikke kan lide flødeskum - eller brunsviger :-D


Jeg kan lide begge dele, og da min venindes far var fra Nordjylland har jeg adskillige gange også fået det og spist det. Og nej, jeg synes virkelig ikke det er lækkert, tværtimod.

Det eneste jeg kan acceptere ovenpå en brunsviger er marcipan, dét er så til gengæld også virkelig godt.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Den danske brunsviger

Indlægaf Fru Sunshine » 28. sep 2015, 13:10

Jeg piller marcipanen af, hvis nogen kommer det på. Så er det alt alt alt for sødt.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Den danske brunsviger

Indlægaf Maoam » 28. sep 2015, 13:28

Enten uden noget eller med slik på ligesom en (fynsk = rigtig!) kagemand.
0
Love, love, peace, peace :pompom:

Tilbage til "Mad og drikke"