Fordi jeg siger det!

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf ManicNinja » 22. maj 2017, 20:26

HappyPaww skrev:Brunch er mega overvurderet. Det vil aldrig blive pengene værd at betale 150-200 kr for en tarvelig buffet med tørre røræg, slatten bacon og en lille klat græsk yoghurt, uanset hvor fint det er lagt i lag med musli og honning i et henkogningsglas!


Der er i min bog ikke noget galt med brunch. Det er buffetkonceptet, der tager charmen ud af det meste mad. En brunchtallerken kan være rigtigt lækker, synes jeg.
2
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9844
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Spjaerten » 22. maj 2017, 21:55

Har i 2 prøvet Sults Brunch buffet? Hvis ikke så gør jer selv den tjeneste!
2
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf HappyPaww » 23. maj 2017, 04:17

Spjaerten skrev:Har i 2 prøvet Sults Brunch buffet? Hvis ikke så gør jer selv den tjeneste!

Jeg skal nærmest "tvinges" ud til brunch og gør det kun hvis jeg har veninder der insisterer kraftigt. Vil langt hellere spise en frokost eller middag i stedet for især når priserne ofte ligger på samme niveau.

Igen, så gider jeg ikke betale ret mange penge for æg, bacon, brød og pålæg når jeg nemt kan lave det samme selv. Og så er jeg heller ikke den store morgenmadsspiser men bliver først sulten op af dagen (og runder klokken 12 er det frokosttid :D ).
2
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf ManicNinja » 23. maj 2017, 05:57

HappyPaww skrev:
Spjaerten skrev:Har i 2 prøvet Sults Brunch buffet? Hvis ikke så gør jer selv den tjeneste!

Jeg skal nærmest "tvinges" ud til brunch og gør det kun hvis jeg har veninder der insisterer kraftigt. Vil langt hellere spise en frokost eller middag i stedet for især når priserne ofte ligger på samme niveau.

Igen, så gider jeg ikke betale ret mange penge for æg, bacon, brød og pålæg når jeg nemt kan lave det samme selv. Og så er jeg heller ikke den store morgenmadsspiser men bliver først sulten op af dagen (og runder klokken 12 er det frokosttid :D ).


Må så give dig, at jeg har det på samme måde: Frokost- og aftenmåltider er LANGT mere interessante! Og så er jeg altid helt kvast i bøtten efter brunch, fordi jeg på fridage helst ikke står op før 10-11 stykker og da slet ikke spiser sådan et kæmpe måltid på det tidspunkt :D

Men hvis det absolut skal være brunch, foretrækker jeg en fin tallerkenanretning.
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Kommodedyret » 23. maj 2017, 17:01

Gorgonzola er ikke så lækkert. Slet ikke på pizza.
Jeg er lige kommet til at købe en frysepizza med gorgonzola, og den lille ærligt talt være bedre uden.
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf musling » 24. maj 2017, 21:41

Protest! Brunch er det bedste! :D (men giver ret i det med buffetter - eneste fordel er, at man kan få lov til at få lidt ekstra af det, der smager ekstra godt. Men en god brunch-tallerken giver mere nydelse for pengene).

(yeah - og jeg skal ud og brunche med min mand i morgen. Han ved det bare ikke endnu...)
1
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Buller » 26. maj 2017, 03:16

ManicNinja skrev:
sigge skrev:Der er ikke noget, der hedder en "kakaokage". De der brune bradepandekager med kakao i hedder og har altid heddet chokoladekage.

Hvis man begynder at putte smeltet chokolade i dejen, er det en brownie. Slut prut finale.


Jeg vil til enhver tid betegne den førstnævnte sølle forestilling 'kakaokage'. Netop fordi det er så utroligt misvisende at kalde den 'chokoladekage'. Der er jo ikke lækker choklade i. Blot fordi mange længe har begået en fejl, er der ingen grund til at gentage den. Det bliver det ikke mere rigtigt af.

Det hedder en kakaokage. Og det smager herrens.


Det er ikke bare misvisende, det er ukorrekt. Om noget er chokolade eller ej afhænger nemlig af hvor fedtet kommer fra, ikke om der er kakao i eller ej. Så hvis det ikke skal hedde en kakaokage, så kan man højest kalde det en vekaokage. :P
0
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf ManicNinja » 26. maj 2017, 08:53

Buller skrev:
ManicNinja skrev:
sigge skrev:Der er ikke noget, der hedder en "kakaokage". De der brune bradepandekager med kakao i hedder og har altid heddet chokoladekage.

Hvis man begynder at putte smeltet chokolade i dejen, er det en brownie. Slut prut finale.


Jeg vil til enhver tid betegne den førstnævnte sølle forestilling 'kakaokage'. Netop fordi det er så utroligt misvisende at kalde den 'chokoladekage'. Der er jo ikke lækker choklade i. Blot fordi mange længe har begået en fejl, er der ingen grund til at gentage den. Det bliver det ikke mere rigtigt af.

Det hedder en kakaokage. Og det smager herrens.


Det er ikke bare misvisende, det er ukorrekt. Om noget er chokolade eller ej afhænger nemlig af hvor fedtet kommer fra, ikke om der er kakao i eller ej. Så hvis det ikke skal hedde en kakaokage, så kan man højest kalde det en vekaokage. :P


Hahaha! Det vil sige, jeg har en chance for at svine sådanne kager endnu mere ved at kalde dem 'vekaokager'? Smukt! :D
2
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Novella » 31. maj 2017, 20:53

Nougat er ondskabsfuldt og egner sig bedst til at smøre cykelkæder med.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf HappyPaww » 31. maj 2017, 21:07

Dem der har fundet på at forpeste god chokolade med orangesmag/appelsin skulle straffes!

Chokolade og appelsin er den mest ækle kombi :badr: Oh ve, når man tager et lækkert stykke kage eller chokolade og det så er forpestet med appelsin :tie:
9
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf ManicNinja » 31. maj 2017, 21:31

HappyPaww skrev:Dem der har fundet på at forpeste god chokolade med orangesmag/appelsin skulle straffes!

Chokolade og appelsin er den mest ækle kombi :badr: Oh ve, når man tager et lækkert stykke kage eller chokolade og det så er forpestet med appelsin :tie:


Helt enig. Bortset fra at der findes noget, der er værre:

1. Chokolade med såkaldt orange OG knas/krokant. Fyfferpyffer da!
2. Chokolade med mint.

Sidstnævnte kan jeg slet ikke få ned.
Senest rettet af ManicNinja 1. jun 2017, 08:30, rettet i alt 1 gang.
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Bad Samaritan
Indlæg: 481
Tilmeldt: 1. maj 2017, 19:17
Kort karma: 172
Likede indlæg: 3089

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Bad Samaritan » 1. jun 2017, 03:45

Majs i lasagne skal bare fucke af og dø...
8
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf HappyPaww » 1. jun 2017, 04:33

Bad Samaritan skrev:Majs i lasagne skal bare fucke af og dø...

Åh en uskik :( Der skal ikke alt muligt sært i lasagne, bolognese osv. Don't mess with the classics!
3
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Wizzze » 1. jun 2017, 05:04

ManicNinja skrev:
HappyPaww skrev:Dem der har fundet på at forpeste god chokolade med orangesmag/appelsin skulle straffes!

Chokolade og appelsin er den mest ækle kombi :badr: Oh ve, når man tager et lækkert stykke kage eller chokolade og det så er forpestet med appelsin :tie:


Helt enig. Bortset fra at der findes noget, der er værre:

1. Chokolade med såkaldt orange OG knas/krokant. Fyfferpyffer da!
2. Cholade med mint.

Sidstnævnte kan jeg slet ikke få ned.


:nej:
3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Wizzze » 1. jun 2017, 05:05

Bad Samaritan skrev:Majs i lasagne skal bare fucke af og dø...


Hvem gør dog også det? :gisp:
3
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Mad og drikke"