Fordi jeg siger det!

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Fru Sunshine » 7. maj 2018, 18:46

Daine skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg synes, at det er fantastisk at få serveret pandekager til både forret, hovedret og dessert.

Jeg har aldrig prøvet det, men gad godt frekventere en fest hvor de havde hyret en pandekagevogn. Det har jeg hørt skulle være rigtig godt :)

Det fik vi i går til Studsgaards søns konfirmation. Det var simpelthen SÅ godt.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf musling » 7. maj 2018, 18:57

Fru Sunshine skrev:
Daine skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg synes, at det er fantastisk at få serveret pandekager til både forret, hovedret og dessert.

Jeg har aldrig prøvet det, men gad godt frekventere en fest hvor de havde hyret en pandekagevogn. Det har jeg hørt skulle være rigtig godt :)

Det fik vi i går til Studsgaards søns konfirmation. Det var simpelthen SÅ godt.


Jeg har prøvet det. Til en barnedåb. Jeg kan ikke huske, om der var mulighed for at få dessertpandekager, da vi fik kagebuffet, men der var i hvert fald rigeligt med retter og kombinationer at vælge mellem. Og det smagte SÅ godt! Desværre mætter det bare alt for meget og alt for hurtigt, så den der tanke om bare at kværne pandekager, holder ikke ret længe.

Drømmer om selv en dag at skulle få behov for at booke en pandekagebil :lun:
1
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf sigge » 8. maj 2018, 08:34

Daine skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg synes, at det er fantastisk at få serveret pandekager til både forret, hovedret og dessert.

Jeg har aldrig prøvet det, men gad godt frekventere en fest hvor de havde hyret en pandekagevogn. Det har jeg hørt skulle være rigtig godt :)


Du skal da med Muddi og mig på Pandekagekroen engang. http://www.pandekagekroen.dk/

Hvordan er dine togforbindelser til Viborg?
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Daine » 8. maj 2018, 08:38

sigge skrev:
Daine skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg synes, at det er fantastisk at få serveret pandekager til både forret, hovedret og dessert.

Jeg har aldrig prøvet det, men gad godt frekventere en fest hvor de havde hyret en pandekagevogn. Det har jeg hørt skulle være rigtig godt :)


Du skal da med Muddi og mig på Pandekagekroen engang. http://www.pandekagekroen.dk/

Hvordan er dine togforbindelser til Viborg?

Der går ingen tog til Viborg :D

Men der går alm bus og x-bus :gogo: Jeg kendte ikke den kro, det lyder da superhyggeligt!
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Rapfisk » 11. maj 2018, 15:38

Der skal IKKE avokado i chokoladekage.
7
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55654
Kontakt:

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Ado » 11. maj 2018, 15:51

Veganer-Foie Gras er det samme, som når børn bager kager i sandkassen og pynter dem med brændenælder.
8
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Juki » 11. maj 2018, 16:21

Ado skrev:Veganer-Foie Gras er det samme, som når børn bager kager i sandkassen og pynter dem med brændenælder.

Hvad består det overhovedet af?

Det lyder da også ret modstridende, hvis man spiser vegansk pga. dyrevelfærd :gruble:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55654
Kontakt:

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Ado » 11. maj 2018, 16:26

Juki skrev:
Ado skrev:Veganer-Foie Gras er det samme, som når børn bager kager i sandkassen og pynter dem med brændenælder.

Hvad består det overhovedet af?

Det lyder da også ret modstridende, hvis man spiser vegansk pga. dyrevelfærd :gruble:

Det er vist nogle ristede svampe og tofu, der er mast ned i et glas og dækket til af vegansk smør.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1965

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Tobywan » 11. maj 2018, 16:55

Ado skrev:
Juki skrev:
Ado skrev:Veganer-Foie Gras er det samme, som når børn bager kager i sandkassen og pynter dem med brændenælder.

Hvad består det overhovedet af?

Det lyder da også ret modstridende, hvis man spiser vegansk pga. dyrevelfærd :gruble:

Det er vist nogle ristede svampe og tofu, der er mast ned i et glas og dækket til af vegansk smør.


Det bliver et nej tak herfra :s
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Sangius » 11. maj 2018, 17:04

Ado skrev:
Juki skrev:
Ado skrev:Veganer-Foie Gras er det samme, som når børn bager kager i sandkassen og pynter dem med brændenælder.

Hvad består det overhovedet af?

Det lyder da også ret modstridende, hvis man spiser vegansk pga. dyrevelfærd :gruble:

Det er vist nogle ristede svampe og tofu, der er mast ned i et glas og dækket til af vegansk smør.


Synes det lyder en del bedre end ægte foie gras :genert:
8
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Juki » 11. maj 2018, 17:07

Ado skrev:
Juki skrev:
Ado skrev:Veganer-Foie Gras er det samme, som når børn bager kager i sandkassen og pynter dem med brændenælder.

Hvad består det overhovedet af?

Det lyder da også ret modstridende, hvis man spiser vegansk pga. dyrevelfærd :gruble:

Det er vist nogle ristede svampe og tofu, der er mast ned i et glas og dækket til af vegansk smør.

Nå.. Hmm.. Men hvorfor bliver det kaldt noget der giver associationer til et så omstridt kødprodukt :gruble:
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55654
Kontakt:

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Ado » 11. maj 2018, 17:10

Juki skrev:
Ado skrev:
Juki skrev:
Ado skrev:Veganer-Foie Gras er det samme, som når børn bager kager i sandkassen og pynter dem med brændenælder.

Hvad består det overhovedet af?

Det lyder da også ret modstridende, hvis man spiser vegansk pga. dyrevelfærd :gruble:

Det er vist nogle ristede svampe og tofu, der er mast ned i et glas og dækket til af vegansk smør.

Nå.. Hmm.. Men hvorfor bliver det kaldt noget der giver associationer til et så omstridt kødprodukt :gruble:

Jeg har ingen anelse. Men det gør de meget. Ligesom deres veganske æg, som er uden æ, men kommer i en bakke, hvor der er høns på. :D


Billede
2
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf sigge » 15. maj 2018, 16:03

Når man lover søde, syltede rødløg, men konsekvent serverer rå rødløg, så skulle man ærligt talt tage et kursus i enten madlavning eller markedsføring.
6
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Fru Sunshine » 16. maj 2018, 06:06

Det er så fesent, at man ikke kan regne med det, der står på en smoothie, hvis man forsøger at købe en. De er bare næsten altid forpestet med ækle bananer, selv om det ikke står på den side, man lige lægger mærke til.
Selv en "Hindbær, æble, whatever-frugt"-smoothie er fyldt med banan. Man skal bare helt over i det med småt for at opdage det, med mindre man har nået at få hældt en mundfuld klamt banansmat i munden.

Jeg er blevet klog af skade og læser altid det med småt, men F***, det er træls, at man ikke på farten kan få ret mange smoothier uden banan.


(Fik jeg sagt, at jeg hader bananer? :genert:)
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf sigge » 18. maj 2018, 11:04

SÅ svært er det da ikke at lave en laktosefri krebinet, Adam Aaman. Der findes faktisk flere, lettilgængelige alternativer at stege i, hvis man ikke vil bruge smør.
Når nu udfordringen var at lave laktosefri mad, kunne du måske have fundet på en lidt større udfordring til dig selv. Det var godt, at du også havde risengrød med, men krebinet? Come on. Min mormor har da lavet laktosefri karbonader i mange år.
3
You can't spell awesome without me.

Tilbage til "Mad og drikke"