Fordi jeg siger det!

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11604
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18656

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf PaleSeptember » 5. jan 2021, 20:09

Flora skrev:
PaleSeptember skrev:
Ado skrev:
zembra1986 skrev:
Ado skrev:Focaccia. Det udtales ikke [fo-ka-sia] Ffs!


Hvordan udtales det så? :genert:

https://da.forvo.com/word/focaccia/

Æv, den virker ikke her. Er ellers også nysgerrig.


Det lyder noget i stil med fo-kar-tjar.

Jeg har nu også altid sagt fo-ka-sja.


Jeg har altid sagt noget i stil med fo-catch-ja
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
FrkFauna
Indlæg: 390
Tilmeldt: 21. dec 2020, 16:42
Kort karma: 36
Likede indlæg: 562

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf FrkFauna » 8. jan 2021, 23:20

Der SKAL piskefløde, mandler og ægte vanilje i risalamande. :gogo:
(IKKE Fromage frais og mandel/vanilje essens :puke:)

Tarteletter med høns i asparges, skal der ærter og gulerødder i. :gogo:
(IKKE champignon eller rejer. :puke:)

Pulver sovs har INTET med rigtigt sovs at gøre, det er det rene blasfemi og kalde det sovs. :boo:
(Kald det hvad det er, pisbæ-på-pulver :puke: )

Rosenkål og brunkål :puke:
2
Brugeravatar
FrkFauna
Indlæg: 390
Tilmeldt: 21. dec 2020, 16:42
Kort karma: 36
Likede indlæg: 562

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf FrkFauna » 9. jan 2021, 07:07

Skinke og hamburgerryg i tarteletter :forvirret: :puke:

Hvis man er på slankekur, virker det ret tåbeligt og spise sovs. Uanset hvordan den så end er lavet.
0
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52575

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf fisken80 » 9. jan 2021, 09:58

FrkFauna skrev:Skinke og hamburgerryg i tarteletter :forvirret: :puke:

Hvis man er på slankekur, virker det ret tåbeligt og spise sovs. Uanset hvordan den så end er lavet.


Det giver jo netop mening, hvis det er en fedtfattig version. Og nu er det trods alt ikke alle, der har SÅ stærke følelser omkring pulversovs som du lader til at have... de sælger immervæk ret godt, så der må være rimelig mange, der synes det er et fint valg.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52575

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf fisken80 » 9. jan 2021, 09:59

FrkFauna skrev:Skinke og hamburgerryg i tarteletter :forvirret: :puke:

Hvis man er på slankekur, virker det ret tåbeligt og spise sovs. Uanset hvordan den så end er lavet.


Tarteletter kan fyldes med mange forskellige ting. Jeg har en kogebog stående udelukkende om tarteletter og med opskrifter til mange forskellige slags fyld.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
FrkFauna
Indlæg: 390
Tilmeldt: 21. dec 2020, 16:42
Kort karma: 36
Likede indlæg: 562

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf FrkFauna » 9. jan 2021, 10:42

fisken80 skrev:
FrkFauna skrev:Skinke og hamburgerryg i tarteletter :forvirret: :puke:

Hvis man er på slankekur, virker det ret tåbeligt og spise sovs. Uanset hvordan den så end er lavet.


Det giver jo netop mening, hvis det er en fedtfattig version. Og nu er det trods alt ikke alle, der har SÅ stærke følelser omkring pulversovs som du lader til at have... de sælger immervæk ret godt, så der må være rimelig mange, der synes det er et fint valg.


Nu er det sådan at det heldigvis er lovligt og have en anden mening end flertallet. Og dem der bruger pulversovs er da i deres gode ret til at bruge det, jeg bryder mig bare ikke om det og bruger det derfor ikke. Jeg forbinder bare ikke sovs og slankekur som nogen god kombination. At de sælger godt, er jo lun godt for dem.
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17195
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41858

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf LaMariposa » 9. jan 2021, 11:37

Pulverbernaise er en af mine guilty pleasures :D
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
FrkFauna
Indlæg: 390
Tilmeldt: 21. dec 2020, 16:42
Kort karma: 36
Likede indlæg: 562

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf FrkFauna » 9. jan 2021, 17:11

Lemonella skrev:
FrkFauna skrev:
fisken80 skrev:
FrkFauna skrev:Skinke og hamburgerryg i tarteletter :forvirret: :puke:

Hvis man er på slankekur, virker det ret tåbeligt og spise sovs. Uanset hvordan den så end er lavet.


Det giver jo netop mening, hvis det er en fedtfattig version. Og nu er det trods alt ikke alle, der har SÅ stærke følelser omkring pulversovs som du lader til at have... de sælger immervæk ret godt, så der må være rimelig mange, der synes det er et fint valg.


Nu er det sådan at det heldigvis er lovligt og have en anden mening end flertallet. Og dem der bruger pulversovs er da i deres gode ret til at bruge det, jeg bryder mig bare ikke om det og bruger det derfor ikke. Jeg forbinder bare ikke sovs og slankekur som nogen god kombination. At de sælger godt, er jo lun godt for dem.


Nåå, du er uddannet kostvejleder :)

Jeg har bare en lille smule svært ved at se problemet med en pulversovs, lavet på kun minimælk, som et problem i en slankekur, men det må du jo kunne give en brugbar forklaring på.



Næh det er jeg ikke, og det har jeg vist heller ikke nævnt noget om ;)
Jeg kom med min mening, hvilket denne her tråd faktisk omhandler, at det så er et problem for dig, tjah det er så bare ærgerligt!
1
Brugeravatar
FrkFauna
Indlæg: 390
Tilmeldt: 21. dec 2020, 16:42
Kort karma: 36
Likede indlæg: 562

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf FrkFauna » 9. jan 2021, 17:41

Lemonella skrev:
FrkFauna skrev:
Lemonella skrev:
FrkFauna skrev:
fisken80 skrev:
FrkFauna skrev:Skinke og hamburgerryg i tarteletter :forvirret: :puke:

Hvis man er på slankekur, virker det ret tåbeligt og spise sovs. Uanset hvordan den så end er lavet.


Det giver jo netop mening, hvis det er en fedtfattig version. Og nu er det trods alt ikke alle, der har SÅ stærke følelser omkring pulversovs som du lader til at have... de sælger immervæk ret godt, så der må være rimelig mange, der synes det er et fint valg.


Nu er det sådan at det heldigvis er lovligt og have en anden mening end flertallet. Og dem der bruger pulversovs er da i deres gode ret til at bruge det, jeg bryder mig bare ikke om det og bruger det derfor ikke. Jeg forbinder bare ikke sovs og slankekur som nogen god kombination. At de sælger godt, er jo lun godt for dem.


Nåå, du er uddannet kostvejleder :)

Jeg har bare en lille smule svært ved at se problemet med en pulversovs, lavet på kun minimælk, som et problem i en slankekur, men det må du jo kunne give en brugbar forklaring på.



Næh det er jeg ikke, og det har jeg vist heller ikke nævnt noget om ;)
Jeg kom med min mening, hvilket denne her tråd faktisk omhandler, at det så er et problem for dig, tjah det er så bare ærgerligt!


Nej nej, du misforstår. Jeg kan jo netop ikke se problemet i at spise en pulversovs lavet på kun minimælk :)
Havde vi talt om en fed opbagt sovs med masser af smør og fløde, så kunne jeg forstå, det ikke var smart at spise, når man var på kur.


Jeg er med, og nej der er skam intet problem i at spise pulversovs lavet på minimælk, som sagt er det jo noget folk selv bestemmer, og jeg ser nu ikke anderledes på dem af den grund (jeg bryder mig bare ikke om det, og derfor har jeg skrevet min holdning, mere er der ikke i det). Jeg forbinder nok bare slankekure (de fleste, ikke alle dog.) som nogen der er ret strikse og derfor indgår sovs af nogen som helst art ikke (men det er jo kun min mening, ved da godt det ikke er tilfældet i alle). Men nu findes der så også et utal af måder og være på kur på, og nogen tillader jo mange forskellige ting. :)
2
Brugeravatar
LystigPer
Indlæg: 67
Tilmeldt: 5. jan 2021, 09:40
Kort karma: 2
Likede indlæg: 25

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf LystigPer » 9. jan 2021, 20:15

Stærk sennep oven på ost det er sgu godt :)
Jeg kan ikke fordrage de marmelade som er blændet til ukendelighed
Margarine skulle forbydes det smager afskyeligt det eneste rigtige er ægte smør
Tomatsuppe hvem har opfundet den rædselsfulde ret det er et glimrende afføringsmiddel ;)
1
Brugeravatar
Kruspersille
Indlæg: 682
Tilmeldt: 6. nov 2015, 14:13
Kort karma: 35
Likede indlæg: 770

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Kruspersille » 20. jan 2021, 15:13

Jeg blev lige inspireret af en anden tråd.
Lagkagehuset er totalt overvurderet! Især deres kager. Jeg forstår simpelthen ikke, at de er så populære, og folk taler om deres produkter som om de er lidt 'luksus'.
5
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7638
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 760
Likede indlæg: 21318

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Nesnay » 21. jan 2021, 11:33

Kruspersille skrev:Jeg blev lige inspireret af en anden tråd.
Lagkagehuset er totalt overvurderet! Især deres kager. Jeg forstår simpelthen ikke, at de er så populære, og folk taler om deres produkter som om de er lidt 'luksus'.
Jeg har ikke noget særligt forhold til Lagkagehuset generelt, men de har mindst ét produkt, der rent faktisk er lidt luksus for mig: Det originale arosrugbrød (jeg ved ikke, om de har det i alle filialer - de har det i min, fordi de har overtaget det tidligere Langenæsbageriets lokaler). Det er det bedste rugbrød, jeg har smagt, og på min gamle arbejdsplads var der jubel, hver gang det var mig, der havde morgenbrød med, fordi vi så skulle have "det gode rugbrød". Men det skal være den originale version, ikke deres egen nye version, som de også sælger. Der var faktisk oprør i starten, da de overtog bageriet, fordi de ihærdigt påstod, at de ikke havde ændret på opskriften. Men efter mange protester kom den rigtige version også tilbage på hylden :D

Resten af de produkter, jeg har prøvet fra Lagkagehuset, er rimelig standard bagerkvalitet.
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9844
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Spjaerten » 21. jan 2021, 11:35

Kommer primært hos Lagkagehuset for 3 ting
Direktør sneglen
Christianshavner kage
Gammeldags fastelavnsbolle
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Kruspersille
Indlæg: 682
Tilmeldt: 6. nov 2015, 14:13
Kort karma: 35
Likede indlæg: 770

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Kruspersille » 21. jan 2021, 11:47

Nesnay skrev:
Kruspersille skrev:Jeg blev lige inspireret af en anden tråd.
Lagkagehuset er totalt overvurderet! Især deres kager. Jeg forstår simpelthen ikke, at de er så populære, og folk taler om deres produkter som om de er lidt 'luksus'.
Jeg har ikke noget særligt forhold til Lagkagehuset generelt, men de har mindst ét produkt, der rent faktisk er lidt luksus for mig: Det originale arosrugbrød (jeg ved ikke, om de har det i alle filialer - de har det i min, fordi de har overtaget det tidligere Langenæsbageriets lokaler). Det er det bedste rugbrød, jeg har smagt, og på min gamle arbejdsplads var der jubel, hver gang det var mig, der havde morgenbrød med, fordi vi så skulle have "det gode rugbrød". Men det skal være den originale version, ikke deres egen nye version, som de også sælger. Der var faktisk oprør i starten, da de overtog bageriet, fordi de ihærdigt påstod, at de ikke havde ændret på opskriften. Men efter mange protester kom den rigtige version også tilbage på hylden :D

Resten af de produkter, jeg har prøvet fra Lagkagehuset, er rimelig standard bagerkvalitet.


Jeg synes deres brød kan være ok. Ikke noget ekstraordinært dog. Deres kager synes jeg er decideret vamle. På min tidligere arbejdsplads var vi meget kageglade og der lå både en en Føtex og et lagkagehus i nærheden, vi endte næsten altid med kager fra Føtex, fordi de bare var mere velsmagende end dem fra Lagkagehuset. Jeg forstår bare slet ikke hypen. Og så synes jeg, det er ærgerligt, at de har ekspanderet så kraftigt. Nu så jeg, at der er åbnet en på Brønshøj Torv lige overfor Kirstens Bageri, som vist er kåret som Danmarks bedste, og folk var lykkelige i Facebook-gruppen. Altså hvorfor?
3
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf FormerlyKnownAs » 21. jan 2021, 11:54

Min søn og jeg købte fastelavnsboller fra lagkagehuset i lørdags. Den med rabarber var god. De andre var vamle. Og så er det kæmpe fail at det er wienerbrødsdej. Det skal være vandbakkelse.

Ej mega skuffede var vi. 100 kr. for 4 styks.

Ps. Hvorfor har wizzzz ikke oprettet en tråd endnu om hvilken dej fastelavnsboller skal være lavet af?
8

Tilbage til "Mad og drikke"