Fordi jeg siger det!

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13004
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55905
Kontakt:

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Ado » 18. maj 2016, 11:08

Og risalamande uden mandler er besynderligt og dumt. Risalamande med mandelessens burde være strafbart.
6
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Aima » 18. maj 2016, 11:19

Seriøst, Ado? Ketchup på boller i karry?

Den var ny... :D
13
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf thomassneum » 18. maj 2016, 11:23

Ado skrev:Alle former for kål er lækkert.

Rosinboller smager fabelagtigt.

Der skal ketchup oven på boller i karry. WTF!! :wacko:

Færdigrevet parmesan smager af opkast.

Lasagne uden bechemelsauce er direkte sært.

Man kan ikke lave chili con carne uden bønner og stadig kalde det chili con carne.

Der skal altid et nip sukker i, når man laver brun sovs. Det fremhæver så meget smagen.

Der skal altid et nip salt i en brownie.

En citronfromage skal være med husblas og hele æg/citronsaft/skal/sukker, som vendes med pisket fløde. Ikke det der fedtfattige fis med stiftpiskede hvider.

Brune kartofler skal laves med sukker. Ikke honning.

Madlavningsfløde er no-go. Det er proppet med mel og bizarre ting. Brug nu bare alm. fløde. Rene autentiske råvarer.

Kartoffelmos skal laves med en kartoffelmospresser. Ikke som en total klumpefri puré.

En tzatziki er med græsk yoghurt, hvidløg, salt, peber, agurk og lidt olivenolie. That's it.


Så tæt på...
2
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Wizzze » 18. maj 2016, 11:24

Ado skrev:Alle former for kål er lækkert.

Rosinboller smager fabelagtigt.

Der skal ketchup oven på boller i karry. :shock: :8: :ad!: :gisp: :nerve: :badr: :whine:

Færdigrevet parmesan smager af opkast.

Lasagne uden bechemelsauce er direkte sært.

Man kan ikke lave chili con carne uden bønner og stadig kalde det chili con carne.

Der skal altid et nip sukker i, når man laver brun sovs. Det fremhæver så meget smagen.

Der skal altid et nip salt i en brownie.

En citronfromage skal være med husblas og hele æg/citronsaft/skal/sukker, som vendes med pisket fløde. Ikke det der fedtfattige fis med stiftpiskede hvider.

Brune kartofler skal laves med sukker. Ikke honning.

Madlavningsfløde er no-go. Det er proppet med mel og bizarre ting. Brug nu bare alm. fløde. Rene autentiske råvarer.

Kartoffelmos skal laves med en kartoffelmospresser. Ikke som en total klumpefri puré.

En tzatziki er med græsk yoghurt, hvidløg, salt, peber, agurk og lidt olivenolie. That's it.


Nej nej nej bare nej, resten lyder meget fornuftigt :gogo:
3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13004
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55905
Kontakt:

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Ado » 18. maj 2016, 12:06

Hvad kan jeg sige...Jeg er et ketchupsvin.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24921

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf sigge » 18. maj 2016, 13:47

Ado skrev:
En citronfromage skal være med husblas og hele æg/citronsaft/skal/sukker, som vendes med pisket fløde. Ikke det der fedtfattige fis med stiftpiskede hvider.



Har du ikke en opskrift så? Jeg er foreløbig mislykkedes med to forskellige opskrifter, og jeg vil så gerne.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13004
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55905
Kontakt:

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Ado » 18. maj 2016, 13:59

sigge skrev:
Ado skrev:
En citronfromage skal være med husblas og hele æg/citronsaft/skal/sukker, som vendes med pisket fløde. Ikke det der fedtfattige fis med stiftpiskede hvider.



Har du ikke en opskrift så? Jeg er foreløbig mislykkedes med to forskellige opskrifter, og jeg vil så gerne.


Det er bare den fra Karolines Køkken. Jeg tager så ekstra citronsaft og skal i. Ellers er den for hvinende sød. Den skal være syrlig og sød.

4 blade husblas
3 æg (ca. 1½ dl)
100 g sukker (ca. 1¼ dl)
2 tsk fintrevet citronskal (usprøjtet)
1 dl friskpresset citronsaft
½ liter fløde

Læg husblassen i blød i koldt vand i ca. 10 min. Pisk æg og sukker til en luftig æggesnaps. Træk husblassen op af vandet med det vand, der hænger ved. Smelt den i en skål i vandbad. Bland husblassen med citronskal og -saft og rør den i æggesnapsen. Pisk fløden til skum (gem lidt til pynt) og vend det forsigtigt i den letstivnede æggeblanding. Hæld citronfromagen i portionsglas eller -skåle og stil dem tildækkede i køleskabet i mindste 2 timer. Pynt med flødeskum.
3
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9844
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Spjaerten » 18. maj 2016, 14:10

Hytteost what the f. Klumpet mælkeprodukt :puke:
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Vixen » 18. maj 2016, 14:24

Hurrze skrev:Chili con carne burde laves uden de der klamme hvide og brune bønener



Såeeh altså, en kødsauce?
5
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Hurrze
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. sep 2015, 20:05
Kort karma: 46
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 429

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Hurrze » 18. maj 2016, 21:57

KinderBueno skrev:
Hurrze skrev:Chili con carne burde laves uden de der klamme hvide og brune bønener



Såeeh altså, en kødsauce?


En form for kødsovs er det vel... Er bare fordi jeg absolut ikke kan fordrage bønnerne deri :) :)
0
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Brugeravatar
Hurrze
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. sep 2015, 20:05
Kort karma: 46
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 429

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Hurrze » 18. maj 2016, 22:00

Lemonella skrev:Hakkebøffer skal ikke nødvendigvis gennemsteges. I hvert fald ikke, hvis de skal smage af andet end tørt viskelædersnuller. :)
Champignoner smager af noget. De smager nemlig dejligt. Lige som alle andre svampearter gør. (Altså lige bortset fra badesvampe og min eksmand :D)
Thousand island dressing burde forbydes. Medmindre den er hjemmelavet.
Der må gerne komme mayonnaise i kold kartoffelsalat. Det runder smagen af, på en fin blød og behagelig måde.



Hakkekød skal bare gennemsteges pga de mange bakterier der er i hakkekød. Bakterierne sidder uden på kødet,men når det bliver hakket er det i hele kødet.. :)
0
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Brugeravatar
Hurrze
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. sep 2015, 20:05
Kort karma: 46
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 429

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Hurrze » 18. maj 2016, 22:03

thomassneum skrev:Næsten rigtigt. :wink3:

Hurrze skrev:Der skal løg til bollerne i boller i karry, men absolut ikke æbler...


Æbler skal i sovsen, ligeson der naturligvis også er log i.


Er stadig ikke enig her. Synes det ville ødelægge boller i karry. I min verden skal løgene i bollerne, og ikke i sovsen :)

thomassneum skrev:

Hurrze skrev:Der skal ost ovenpå tomatsuppe :love:


Tomatsuppe er noget sjask.. ost eller ej.


Jeg elsker absolut tomatsuppe. Er det bedste. Gider heller ikke sådan noget tykt noget med masser af snask. Skal være den fra karolines med suppehorn, ost ovenpå og brød til. MUMS! :love:

thomassneum skrev:

Hurrze skrev:Der skal ikke champignon i noget jeg skal spise... Kan simpelthen ikke fordrage det. Mange siger det ikke smager af noget, gør det måske heller ikke, men kan ikke fordrage konsistensen, hverken friske, fra glas eller i retter :puke:


Det må du lære. Svampe er sendt fra himmelen.
Følde går næsten altid god til.


Champignoner er ikke sendt fra himlen. Om andre spiser det eller ej gør mig noget, kunne bare aldrig selv finde på at spise dem :badr:

thomassneum skrev:

Hurrze skrev:Der skal hytteost, purløg og rugbrød til æggekage


Ikke nødvendigt. Bacon og purløg er dog et must.


Enig, synes dog også hytteost og rugbrød hører til :D

thomassneum skrev:

Hurrze skrev:Man kan ikke komme for meget ost på pizza :love:


Ahhh!.. Alt har en grænse.


Ikke når det gælder ost.. Elsker ost :love: og pizza :love:

thomassneum skrev:

Hurrze skrev:Chili con carne burde laves uden de der klamme hvide og brune bønener


Bønner er en must, ellers er du vel mere til millionbøf.. ich. :gruble:


Det er det måske, jeg kan bare ikke fordrage dem.. Spiser dog hjertens gerne grønne bønner :D

thomassneum skrev:
Hurrze skrev:Der skal ikke peberfrugt på ost, men marmelade


Jeg går ind for det frie valg.. Hvis altså man vil spise det stads sådan.

:D


Der er selvfølgelig frit valg, jeg mener bare ikke at peberfrugt skal spises på ost :) synes ikke det hører hjemme der. Spiser også gerne ost uden noget ovenpå :D
0
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7799

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Filipai » 19. maj 2016, 06:46

Lemonella skrev:
Hurrze skrev:
Lemonella skrev:Hakkebøffer skal ikke nødvendigvis gennemsteges. I hvert fald ikke, hvis de skal smage af andet end tørt viskelædersnuller. :)
Champignoner smager af noget. De smager nemlig dejligt. Lige som alle andre svampearter gør. (Altså lige bortset fra badesvampe og min eksmand :D)
Thousand island dressing burde forbydes. Medmindre den er hjemmelavet.
Der må gerne komme mayonnaise i kold kartoffelsalat. Det runder smagen af, på en fin blød og behagelig måde.



Hakkekød skal bare gennemsteges pga de mange bakterier der er i hakkekød. Bakterierne sidder uden på kødet,men når det bliver hakket er det i hele kødet.. :)


Nu køber jeg kun kødvare hos min slagter og jeg er aldrig blevet syg af, at spise hans kød. :) Jeg stoler på, at den elite smiley han har hængende, betyder, at hans kød er okay og ikke skader de mennesker der spiser det. :)

Jeg hader bare gennemstegte hakkebøffer. Jeg får følelsen af, at kødet smuldrer og kun smager af de krydderier der er puttet på. Kødsmagen er væk og det samme er nydelsen ved et godt måltid.


Så længe du opbevarer kødet korrekt inden stegning, og ikke gemmer hakkerbøfferne (eller i hvert fald husker at stege dem helt igennem hvis du gør) så er det helt fint. Jeg har endnu til gode at teste en pakke kød der har overskredet værdierne, masser af resistente bakterier ja, men ikke noget der vil gøre dig syg før de havde stået et par dage på køkkenbordet. Så jeg er helt på lemonellas hold her, en hakkebøf skal være dejligt rød :D
3
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Fru Sunshine » 19. maj 2016, 06:53

Grød på chiafrø bør forbydes.
Æbler og løg skal ikke i mine boller i karry
Selleri i enhver afskygning skal dø
Kolde kartofler er ikke mad.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13004
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55905
Kontakt:

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Ado » 19. maj 2016, 12:29

Man må virkelig ikke gennemstege en hakkebøf! Så smager den jo ikke af noget. Det handler om ordentligt kød og en god hygiejne.

Og steaks skal heller ikke gennemsteges. Det er jo mord.
5
Donna Martin Graduates!

Tilbage til "Mad og drikke"