Fordi jeg siger det!

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1015
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1970

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Tobywan » 13. mar 2018, 20:09

Lemonella skrev:Den nye bearnaise fra Knorr, smager ikke godt. Der mangler saft, kraft og esdragonsmag.


For det havde den gamle måske.....? :8: :gisp:

Knorr bearnaise smager cirka lige så meget af bearnaise og esdragon som brun sovs gør. Det eneste den har til fælles med en ægte bearnaise er navnet.
3
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1487
Likede indlæg: 22934

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf POCKETKITTEN » 14. mar 2018, 15:25

Knorr Bearnaise med bearnaiseessens er gourmet. Jeg kunne spise det hele tiden.

Jeg elsker at lave bearnaise fra bunden - det er hyggeligt - men jeg foretrækker konsistensen og syren i Knorrs.
1
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Juki » 14. mar 2018, 18:10

Lemonella skrev:
Tobywan skrev:
Lemonella skrev:Den nye bearnaise fra Knorr, smager ikke godt. Der mangler saft, kraft og esdragonsmag.


For det havde den gamle måske.....? :8: :gisp:

Knorr bearnaise smager cirka lige så meget af bearnaise og esdragon som brun sovs gør. Det eneste den har til fælles med en ægte bearnaise er navnet.


Jamen dog. Gisp og alt muligt. :lol:
Smag og behag er ikke ens og jeg kan bare ikke lide ægte bearnaise og med en person i huset som ikke tåler det fede stads som en ægte bearnaise er, så spiser vi den fra Knorr, lavet på kun minimælk og med ekstra esdragon i.
Den nye bearnaise, har overhovedet ingen esdragonsmag. Det ville kræve en kæmpe dusk esdragon for få smag i den.

Jeg er også på Knorr-holdet hvad angår bearnaise :D

Jeg ved godt det ikke er rigtig bearnaise og ikke bør sammenlignes med hjemmerørt bearnaise. Men jeg foretrækker Knorrs pulvervariant når det kommer til bearnaise. Jeg bryder mig slet ikke om den der lidt sure/bitre smag og det bliver hurtigt for fed og kvalmt. Især når den ikke er varm, men lun.

Apropos suppe så kan jeg næsten spise Knorrs pulverbearnaise som suppe. Til gengæld kunne jeg ikke drømme om at bruge Frikalet eller andre af Knorrs pulverprodukter til fx sovs og lasagne. Bouillon i pulverform eller som terninger kan jeg heller ikke forestille mig at bruge :gruble: Jeg tror jeg har købt bouillionpulver 1-2 gange i mit liv.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf HappyPaww » 14. mar 2018, 19:20

Knorr bearnaise kan spises til hakkebøffer - den er ikke værdig til gode steaks. Og så smager den bedre hvis man bruger fløde i stedet for mælk og tilsætter en sjat vineddike :lol:
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Juki » 14. mar 2018, 20:28

HappyPaww skrev:Knorr bearnaise kan spises til hakkebøffer - den er ikke værdig til gode steaks. Og så smager den bedre hvis man bruger fløde i stedet for mælk og tilsætter en sjat vineddike :lol:

Jeg bruger også tit ren fløde i stedet, evt. både fløde og vand da jeg sjældent har mælk i huset.

Men det giver en mere cremet og fyldig smag med fløde , fremfor mælk, synes jeg.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
fisken80
Indlæg: 22311
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1131
Likede indlæg: 52481

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf fisken80 » 19. mar 2018, 15:36

HappyPaww skrev:Knorr bearnaise kan spises til hakkebøffer - den er ikke værdig til gode steaks. Og så smager den bedre hvis man bruger fløde i stedet for mælk og tilsætter en sjat vineddike :lol:


Nej det er da klart, til steaks laver man jo knorrs steaksovs... :-p
3
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22311
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1131
Likede indlæg: 52481

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf fisken80 » 19. mar 2018, 15:37

Lemonella skrev:
Wizzze skrev:Cocio hører kun til et sted, ved pølsevognen :love:
Drikker man den andre steder, så feder den, det ved alle!


Cocio one feder ikke. Det er derfor min kæreste drikker det. Selvom jeg stadig synes det smager rædselsfuldt. :D


Jeg er SÅ enig. Jg fik det for nyligt ved en pølsevogn. Det var gratis og så tænkte jeg, at det skulle jeg da have, for det skulle jo være så godt...

Føj for pokker, det smager overhovedet ikke godt, eller af kakao.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Lykke » 22. mar 2018, 11:41

Jo mere fint mad bliver desto mere ønsker jeg autentisk mad.
Er efterhånden træt af at høre om Noma, og Michelin-mad generelt efterhånden. Ja ja, jeg går da også ud og smider mange penge efter flere retters mad.
Men er det ikke ved at være sådan lidt.. ja kedeligt? Alt det anretning med pincet giver mig freaks.
Hvor er de autentiske gadekøkkener? Og ikke det der kasseopstillede streetfood, som ikke en skid har at gøre med steeetfood.
Efterhånden får jeg lyst til kun at indtage mad som er lavet over bål, eller bare er ærligt, selvom det også lyder så skide snobbet.
Synes efterhånden det bliver så teateragtigt og oplevelseshungrende at tage ud og spise noget fucking mad.
1
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf HappyPaww » 24. mar 2018, 13:43

Chiagrød er virkelig ulækkert :badr: Smager af absolut ingenting og har konsistens som ja, bussemænd...
1
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1487
Likede indlæg: 22934

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf POCKETKITTEN » 26. mar 2018, 16:50

Man kan ALTID smage ansjoser i mad. Og det ødelægger alt.


Nej, det forsvinder ikke bare og bliver et lækkert krydderi, når det blandes i maden. :sur:
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf superboa » 26. mar 2018, 17:37

POCKETKITTEN skrev:Man kan ALTID smage ansjoser i mad. Og det ødelægger alt.


Nej, det forsvinder ikke bare og bliver et lækkert krydderi, når det blandes i maden. :sur:


Det samme gælder selleri :nerve:
3
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Wizzze » 26. mar 2018, 17:42

HappyPaww skrev:Chiagrød er virkelig ulækkert :badr: Smager af absolut ingenting og har konsistens som ja, bussemænd...


Men hvad skal instagramfolket så tage billeder af? Tænk dig da a little about :-D
(enig, men er generelt heller ikke fan af hele grød crazen)
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Wizzze » 26. mar 2018, 17:46

superboa skrev:
POCKETKITTEN skrev:Man kan ALTID smage ansjoser i mad. Og det ødelægger alt.


Nej, det forsvinder ikke bare og bliver et lækkert krydderi, når det blandes i maden. :sur:


Det samme gælder selleri :nerve:


Bladselleri er altså godt, især som dip delivery instrument :D
Og ansjoser er en god måde at salte på, ansjoser på Wienerschnitzel = nam nam :lun:
1
Do as I say! :whip:
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf superboa » 26. mar 2018, 17:52

Wizzze skrev:
superboa skrev:
POCKETKITTEN skrev:Man kan ALTID smage ansjoser i mad. Og det ødelægger alt.


Nej, det forsvinder ikke bare og bliver et lækkert krydderi, når det blandes i maden. :sur:


Det samme gælder selleri :nerve:


Bladselleri er altså godt, især som dip delivery instrument :D
Og ansjoser er en god måde at salte på, ansjoser på Wienerschnitzel = nam nam :lun:


:naughty:
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11577
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 913
Likede indlæg: 18636

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf PaleSeptember » 26. mar 2018, 17:58

Jeg elsker rucola :love:
3
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner

Tilbage til "Mad og drikke"