Fordi jeg siger det!

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf ManicNinja » 23. jul 2016, 00:28

Biks og bearnaise :panik:

Aj, undskyld! Men det er altså virkelig monstrøst klamt. Jeg sidder seriøst og kan mærke det vende sig i maven ved tanken. Fy for satan!
Senest rettet af ManicNinja 23. jul 2016, 00:37, rettet i alt 1 gang.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf ManicNinja » 23. jul 2016, 00:31

Popcorn ... Jeg har sagt det før, og jeg siger det gerne igen: Hvem i alverden har bildt folk ind at varme, saltede stumper af flamingoplader skulle være en skøn snack? :stoned:
2
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Juki » 23. jul 2016, 00:38

Er biksemad ikke "bare" rester af kartofler og kød, der er blevet varmet på panden? Hvorfor er det værre end fx pommes frites, ovnbagte eller kogte kartofler, noget kød og bearnaise dagen før? :gruble:
8
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf ManicNinja » 23. jul 2016, 00:49

Det ved jeg såmænd ikke. Det synes jeg bare, det er. Som tråden hedder: "Fordi jeg siger det!"

Tror primært, det er noget med, at for mig er bearnaise ikke beregnet til noget som helst svinekød. Men kun til okse (rødt) kød.

For mig er spørgsmålet sådan lidt på linje med at spørge: "Hvorfor ikke remoulade på ris à l'amande? Det er jo bare mælk og nogle grøntsager og lidt sovs sammen".

Tja ... Kan godt være, det "bare" er det. Men nøj, hvor er det en klam sammensætning.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf ManicNinja » 23. jul 2016, 00:52

Men jeg mener så heller ikke, at bearnaise har noget som helst at gøre til kylling eller pølser, eller hvilke uhyrligheder folk nu ellers belemrer verden med ...
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Juki » 23. jul 2016, 01:14

ManicNinja skrev:Det ved jeg såmænd ikke. Det synes jeg bare, det er. Som tråden hedder: "Fordi jeg siger det!"

Tror primært, det er noget med, at for mig er bearnaise ikke beregnet til noget som helst svinekød. Men kun til okse (rødt) kød.

For mig er spørgsmålet sådan lidt på linje med at spørge: "Hvorfor ikke remoulade på ris à l'amande? Det er jo bare mælk og nogle grøntsager og lidt sovs sammen".

Tja ... Kan godt være, det "bare" er det. Men nøj, hvor er det en klam sammensætning.

Altså nu var min undren heller ikke ene og alene møntet på dit indlæg ;)
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
D.itsen
Indlæg: 3326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8986

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf D.itsen » 23. jul 2016, 04:49

Juki skrev:Er biksemad ikke "bare" rester af kartofler og kød, der er blevet varmet på panden? Hvorfor er det værre end fx pommes frites, ovnbagte eller kogte kartofler, noget kød og bearnaise dagen før? :gruble:

Jeg undre mig egentlig mest over kantinedamens insisterende på at biks og bearnaise var en lige så almindelig kombination, som biks og spejlæg. Og da vi var en hel flok kollegaer fra alle mulige steder i Danmark, som aldrig havde hørt om kombination før, var/er jeg overbevist om at det er en egnsspecifik ting. Ligesom flødeskum på brunsviger eller kanel på stuvet hvidkål (det sidste er jeg vokset op med, og synes smager dejligt. Men kan virkelig godt forstå at folk synes det umiddelbart er en mystisk kombination)
1
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Persnikedy » 23. jul 2016, 09:04

ManicNinja skrev:
Persnikedy skrev:Tarteletter med høns i aspargs er ikke en forret hvis man bare spiser nok


Korrekt. Det er hverken en forret eller hovedret. Det er nemlig slet ikke mad ...

Der mangler absolut ikke tarteletter. Nogen steder. Slet ikke i kantiner i virksomheder med mange jyder. Og da slet ikke i nogen som helst form for kædekoncept! :shock:

Og nej. Det hører sig IKKE til ved julefrokosten. Lad mig få lune fiskefiletter, ditto frikadeller, en lækker hjemmerørt hønse-/kyllingesalat osv. Men tarteletter ... Hvad laver de dog dér? De er satme kedelige!


Billede
5
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55893
Kontakt:

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Ado » 23. jul 2016, 09:16

Bearnaise smager glimrende til og er ikke unormalt til biksemad.
2
Donna Martin Graduates!
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Lys » 23. jul 2016, 09:26

Peanuts burde forbydes ved lov.

(Og ligeså med udsagn om at noget mad er klamt, ulækkert eller lignende, medmindre det er fordi, maden er fordærvet. Mad er ikke ulækkert, bare fordi man ikke selv har lyst til at spise det!)
4
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf ManicNinja » 23. jul 2016, 09:29

Persnikedy skrev:
ManicNinja skrev:
Persnikedy skrev:Tarteletter med høns i aspargs er ikke en forret hvis man bare spiser nok


Korrekt. Det er hverken en forret eller hovedret. Det er nemlig slet ikke mad ...

Der mangler absolut ikke tarteletter. Nogen steder. Slet ikke i kantiner i virksomheder med mange jyder. Og da slet ikke i nogen som helst form for kædekoncept! :shock:

Og nej. Det hører sig IKKE til ved julefrokosten. Lad mig få lune fiskefiletter, ditto frikadeller, en lækker hjemmerørt hønse-/kyllingesalat osv. Men tarteletter ... Hvad laver de dog dér? De er satme kedelige!


Billede


Herlig gif! :D
2
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Persnikedy » 23. jul 2016, 09:36

ManicNinja skrev:
Persnikedy skrev:
ManicNinja skrev:
Persnikedy skrev:Tarteletter med høns i aspargs er ikke en forret hvis man bare spiser nok


Korrekt. Det er hverken en forret eller hovedret. Det er nemlig slet ikke mad ...

Der mangler absolut ikke tarteletter. Nogen steder. Slet ikke i kantiner i virksomheder med mange jyder. Og da slet ikke i nogen som helst form for kædekoncept! :shock:

Og nej. Det hører sig IKKE til ved julefrokosten. Lad mig få lune fiskefiletter, ditto frikadeller, en lækker hjemmerørt hønse-/kyllingesalat osv. Men tarteletter ... Hvad laver de dog dér? De er satme kedelige!


Billede


Herlig gif! :D


The CNN silver fox kunne udtrykke min reaktion så meget bedre end ord :-D
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf ManicNinja » 23. jul 2016, 09:36

Lys skrev:Peanuts burde forbydes ved lov.

(Og ligeså med udsagn om at noget mad er klamt, ulækkert eller lignende, medmindre det er fordi, maden er fordærvet. Mad er ikke ulækkert, bare fordi man ikke selv har lyst til at spise det!)


I denne tråd må folk for én herlig gangs skyld sige, hvad der passer dem :D

Men jeg kunne irl ikke drømme om at kalde andre menneskers mad for klam. Der er i mine øjne en kæmpe forskel på at ytre sin mening fx her. Og så at sidde og kommentere et konkret måltid mad, som en anden skal til at spise. Det sidste er no go.

At jeg herinde skriver, at jeg synes bearnaise på biks er klamt ... Tja. Nogle er enige. Andre er ikke. Tråden hedder under alle omstændigheder "Fordi jeg siger det" og handler om individuel smag og behag. Så derfor kan mad lige netop være klam, fordi JEG siger og synes det.

Det orker jeg sgu næsten ikke, hvis nogen tager personligt og begynder at lege politi over ... :D
2
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55893
Kontakt:

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Ado » 23. jul 2016, 09:39

Østers er ikke mad. Beklager, men nej. Det er en snobbet havvagina.
6
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf ManicNinja » 23. jul 2016, 09:43

Ado skrev:Østers er ikke mad. Beklager, men nej. Det er en snobbet havvagina.


Jeg har længe godt kunnet tænke mig at prøve dem. Men måske bør jeg vente, til jeg bliver mere lesbisk anlagt så? :gruble:
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill

Tilbage til "Mad og drikke"