Fordi jeg siger det!

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Persnikedy » 14. aug 2017, 05:58

Wizzze skrev:
Den skal smage lidt brændt, det er jo hjemmelavet nougat som giver smag til al flødeskummen.
men sikker dog et sørgeligt lille stykke du har fået, sportskage skal spises hele :-p

foto 3.JPG


foto 5.JPG


Er det morgenmaden på arbejdet?

Når jeg sammenlignede mit stykke med det min ven fik så var det tydeligt at der hvor mit stykke var skåret fra var mere brændt end hans (altså bunden). Både i farve og smag.
Jeg var dybt skuffet.
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf MyGirl » 14. aug 2017, 06:30

Åhhh, sportskagen var fast fejringsinventar i min gamle afdeling på job. Uanset hvad, I siger, bliver jeg sgi bare aldrig rigtig fan! Der findes alt for mange gode kager der ude, som jeg hellere levner plads til..
1
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf ManicNinja » 14. aug 2017, 11:51

Vandmelon er en vederstyggelighed. Både smag og konsistens er SÅ klam!

Hold nu OP med alt det dér pjat med "ja, og så serverede jeg lige en lækker, sommerfrisk salat med vandmelon til".

:tie:
3
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Persnikedy » 14. aug 2017, 12:12

ManicNinja skrev:Vandmelon er en vederstyggelighed. Både smag og konsistens er SÅ klam!

Hold nu OP med alt det dér pjat med "ja, og så serverede jeg lige en lækker, sommerfrisk salat med vandmelon til".

:tie:


Jeg tror du har tastet forkert. Du mente vel "Alle andre meloner end vandmelon er en vederstyggelighed"
4
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Wizzze » 14. aug 2017, 12:20

ManicNinja skrev:Vandmelon er en vederstyggelighed. Både smag og konsistens er SÅ klam!

Hold nu OP med alt det dér pjat med "ja, og så serverede jeg lige en lækker, sommerfrisk salat med vandmelon til".

:tie:


Persnikedy skrev:
ManicNinja skrev:Vandmelon er en vederstyggelighed. Både smag og konsistens er SÅ klam!

Hold nu OP med alt det dér pjat med "ja, og så serverede jeg lige en lækker, sommerfrisk salat med vandmelon til".

:tie:


Jeg tror du har tastet forkert. Du mente vel "Alle andre meloner end vandmelon er en vederstyggelighed"


I er begge langt ude! :8:

Kold melon er noget af det bedste man kan få :love:
3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24627
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3194
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36777

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Daine » 14. aug 2017, 13:25

ManicNinja skrev:Vandmelon er en vederstyggelighed. Både smag og konsistens er SÅ klam!

Hold nu OP med alt det dér pjat med "ja, og så serverede jeg lige en lækker, sommerfrisk salat med vandmelon til".

:tie:

Enig!!

Jeg er dog glad for andre melontyper, men der er kødet også mere fast :D :slem: :lol:
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11586
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 913
Likede indlæg: 18644

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf PaleSeptember » 25. aug 2017, 19:35

Hvorfor er det blevet så smart at putte ingefær i alt? Jeg hader ingefær, det smager af sur gummistøvle, og det skal bare holde sig væk!
8
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Ndss
Indlæg: 44
Tilmeldt: 5. maj 2017, 16:15
Kort karma: 3
Likede indlæg: 81

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Ndss » 25. aug 2017, 19:44

Jeg kan ikke forstå, at der bliver ved med at opstå opskrifter, hvor lakrids skal tilsættes i en eller anden form. Jeg bliver så ked af det!
7
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Persnikedy » 25. aug 2017, 20:09

Broccoli... Det skal bare fucke af.
Min mor prøvede i årvis at få mig til at spise det, men nu er jeg over 30 og kan stadig ikke snuppe smagen.

1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11586
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 913
Likede indlæg: 18644

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf PaleSeptember » 25. aug 2017, 20:19

Falstria skrev:
PaleSeptember skrev:Hvorfor er det blevet så smart at putte ingefær i alt? Jeg hader ingefær, det smager af sur gummistøvle, og det skal bare holde sig væk!


Det er nu godt i bagværk, der smager det anderledes :)

Og at gnave af sådan en rå rod sætter altså også godt gang i blodomløbet :D

Det skal bare ikke i nærheden af varme retter, lidt det samme har jeg med timian, det får bare en varm ret til at lugte og smage af mug.


Jeg springer bare over tak :tie:
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf godtnavn » 25. aug 2017, 20:25

mulledit skrev:
godtnavn skrev:
mulledit skrev:
godtnavn skrev:De var ikke grove, men lyse. Ala en stor wienerdejsbolle der var lidt salt i stedet for sød... Og så ufattelig fed og smagte af margarine... Jeg er normalt meget i mod madspild og tager jeg noget på en buffet der ikke falder i min smag spiser jeg det alligevel for ikke at smide mad ud, så når jeg smider noget ud så har det altså været slemt, selv min kæreste der kan spise stort set alt kunne ikke.

Tilgengæld har jeg vildt meget lyst til en tebirkes nu, men de eneste jeg ved laver dem helt tilfredsstillende er Det Rene Brød, og der er langt over til en :(


den er ikke sød, fordi der ikke er remonce i.. Men margarine, det lyder som en dårlig bager.


Kan godt gætte det er manglen på remonce der fjerner sødmen, det kom nok bare bag på mig at det var decideret salt. De fleste bagere bruger desværre rullemargarine til deres wienerbrød, hvis der ikke specifikt står "smørbagt" kan du godt regne med at det ikke har set skyggen af smør, desværre.


Må gentage.. Dårlig bager du har besøgt.


Jeg besøger sjældent bagere, men har flere venner der arbejder i faget, og har selv arbejdet i en af de såkaldte finere bagere i København. Desværre er min erfaring at står der ikke smørbagt så er det ikke med smør. Folk er vant til at det ikke smager af rigtig smør, bare se hvor mange der bruger butterdej fra supermarkedet, det er også uden smør trods navnet :stoned:
0
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf mulledit » 28. aug 2017, 07:04

godtnavn skrev:
mulledit skrev:
godtnavn skrev:
mulledit skrev:
godtnavn skrev:De var ikke grove, men lyse. Ala en stor wienerdejsbolle der var lidt salt i stedet for sød... Og så ufattelig fed og smagte af margarine... Jeg er normalt meget i mod madspild og tager jeg noget på en buffet der ikke falder i min smag spiser jeg det alligevel for ikke at smide mad ud, så når jeg smider noget ud så har det altså været slemt, selv min kæreste der kan spise stort set alt kunne ikke.

Tilgengæld har jeg vildt meget lyst til en tebirkes nu, men de eneste jeg ved laver dem helt tilfredsstillende er Det Rene Brød, og der er langt over til en :(


den er ikke sød, fordi der ikke er remonce i.. Men margarine, det lyder som en dårlig bager.


Kan godt gætte det er manglen på remonce der fjerner sødmen, det kom nok bare bag på mig at det var decideret salt. De fleste bagere bruger desværre rullemargarine til deres wienerbrød, hvis der ikke specifikt står "smørbagt" kan du godt regne med at det ikke har set skyggen af smør, desværre.


Må gentage.. Dårlig bager du har besøgt.


Jeg besøger sjældent bagere, men har flere venner der arbejder i faget, og har selv arbejdet i en af de såkaldte finere bagere i København. Desværre er min erfaring at står der ikke smørbagt så er det ikke med smør. Folk er vant til at det ikke smager af rigtig smør, bare se hvor mange der bruger butterdej fra supermarkedet, det er også uden smør trods navnet :stoned:


Det kommer an på typen af margarine. Man bruger gerne rulle margarine i wienerbrød.
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
McFurPants
Indlæg: 297
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:21
Kort karma: 26
Likede indlæg: 464

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf McFurPants » 28. aug 2017, 12:55

Aldi i Holland er nogle røvbananer! :sur:

Da jeg flyttede herned solgte de dåser med markel i tomat fra Danmark. Det er de så holdt op med! Nu kan man kun få en hollandsk version der smager forfærdeligt og slet ikke af makrel i tomat :badr:
0
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Shmartiesh » 28. aug 2017, 13:49

Lemonella skrev:
Persnikedy skrev:
ManicNinja skrev:Vandmelon er en vederstyggelighed. Både smag og konsistens er SÅ klam!

Hold nu OP med alt det dér pjat med "ja, og så serverede jeg lige en lækker, sommerfrisk salat med vandmelon til".

:tie:


Jeg tror du har tastet forkert. Du mente vel "Alle andre meloner end vandmelon er en vederstyggelighed"


Og så er vandmelon sundt. http://klogkost.dk/nyheder/fodevarer/fr ... melon.html

Men at noget er sundt er ikke et argument for at man burde kunne lide det, eller spise det. :lol:

"Jeg bryder mig ikke om ingefær, bladselleri eller lever" - Men det er jo sundt. So f-ing what? :D

Fordi jeg siger det!
2
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6343
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14573

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Pjeps » 28. aug 2017, 13:52

Man skal holde op med at blande frugt i mad, frugt skal bare spise som det er.
0
:ninja:

Tilbage til "Mad og drikke"