Hjemmelavet remoulade.

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14464

Hjemmelavet remoulade.

Indlægaf Pjeps » 19. sep 2015, 18:59

Jeg har for første gang prøvet at lave remoulade i dag, og hold da op, der er jo virkelig stor variation på opskrifterne man kan Google.

Den variant jeg lavede, var en fedtfattig variant der var lidt Improviseret ud fra de opskrifter jeg læste. Den smagte nu fint nok, men ikke i nærheden af almindelig købe remoulade.

Hvilken opskrift bruger du,?
0
:ninja:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hjemmelavet remoulade.

Indlægaf Fru Sunshine » 19. sep 2015, 19:12

Jeg har aldrig prøvet, men jeg er nysgerrig efter at høre, hvordan du lavede din.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Hjemmelavet remoulade.

Indlægaf Tiger » 19. sep 2015, 19:21

Jeg synes Cervera råsyltet er fantastisk til remoulade. Jeg gider ikke lave det helt fra bunden, når denne blanding er så god. Den fåes både i en grov og en findelt version. Det røres bare med mayo eller evt andet mælkeprodukt http://www.cervera.dk/produkter/raasyltet/

Vi køber det i SuperBest/Meny.
1
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14464

Re: Hjemmelavet remoulade.

Indlægaf Pjeps » 19. sep 2015, 19:57

Fru Sunshine skrev:Jeg har aldrig prøvet, men jeg er nysgerrig efter at høre, hvordan du lavede din.


Jeg brugte græsk yoghurt 0% og så noget amerikansk 0 kcal Mayo. Rørte det sammen med lidt sennep, karry, salt og peber, og et par dråber stewia fordi den blev lidt senneps besk. Og så puttede jeg fint hakkede corchioner, og finthakket blomkål og gulerødder der lige var blevet dampet halv mørt i.

Det blev sådan dressing agtig med en snert af remoulade smag. Men ganske glimrende i smagen og konsistensen
1
:ninja:
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14464

Re: Hjemmelavet remoulade.

Indlægaf Pjeps » 19. sep 2015, 20:00

Granny skrev:Jeg synes Cervera råsyltet er fantastisk til remoulade. Jeg gider ikke lave det helt fra bunden, når denne blanding er så god. Den fåes både i en grov og en findelt version. Det røres bare med mayo eller evt andet mælkeprodukt http://www.cervera.dk/produkter/raasyltet/

Vi køber det i SuperBest/Meny.


Det må jeg se efter, for det er alligevel voldsomt nokat købe et helt blomkål osv for at lave remoulade, men så må jeg lave noget suppe af resterne.
0
:ninja:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29989

Re: Hjemmelavet remoulade.

Indlægaf Wizzze » 19. sep 2015, 20:34

Jeg starter med at lave en standard Mayo af æg, olie, sennep og hvidvinseddike.

Så tilsætter jeg karry og gurkemeje, der lige kort er brændt af på en pande, og så revet blomkål og finthakket pickles eller relish og så smages til med salt, peber og sukker.
2
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Mad og drikke"