Hvad har du sidst bagt?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Hvad har du sidst bagt?

Indlægaf Persnikedy » 23. apr 2018, 10:36

"Chokolade muffins"

Jeg ved ikke om de er gode, de er lige kommet ud af ovnen. Og de blev kun til fordi jeg havde tænkt mig at bage chokoaldekage men ikke havde alle ingredienser - skal nok blive spændende at se om mine fiflerier bære pote :-D
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15647
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21041

Re: Hvad har du sidst bagt?

Indlægaf 2SHY » 23. apr 2018, 10:58

Banan kage. Den er i fryseren nu med noget der forhåbentlig kommer til at være en fast hindbær mousse hvis den ellers sætter sig
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9836

Re: Hvad har du sidst bagt?

Indlægaf Tilly » 25. apr 2018, 12:04

Peanutbutter cookies.

20180425_135837-550x392.jpg


Tak til Planten for opskrift :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12995
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55858
Kontakt:

Re: Hvad har du sidst bagt?

Indlægaf Ado » 26. apr 2018, 15:02

Hveder.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
8
Donna Martin Graduates!
Mamaseraptor
Indlæg: 1279
Tilmeldt: 26. okt 2015, 06:24
Kort karma: 97
Likede indlæg: 1434

Re: Hvad har du sidst bagt?

Indlægaf Mamaseraptor » 29. apr 2018, 08:25

Har en banankage i ovnen som er uden mel, mælk og sukker. Er spændt på resultatet.
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Hvad har du sidst bagt?

Indlægaf Ficus » 29. apr 2018, 16:57

Hvide fødselsdagsboller og en lagkage med jordbærgelé, jordbærmousse og koldskålsmousse. På toppen lidt flødeskum med vanilje, knuste kammerjunkere og jordbær

5878ACFE-29F4-4992-BC29-15F4219F5BA5.jpeg



(Ser ud som om at noget af den nederste bund mangler, men tror bare det er billedet :gruble: )
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
24
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12717
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 912
Likede indlæg: 12448

Re: Hvad har du sidst bagt?

Indlægaf Guilded_Lily » 29. apr 2018, 17:21

Der skulle tyndes ud i rabarberbedet, så denne står i køkkenet og råwer:

https://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/ ... barberkage

Næste gang bliver det rubarb crumble med custard.
1
IrmaPigen
Indlæg: 7795
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12458

Re: Hvad har du sidst bagt?

Indlægaf IrmaPigen » 29. apr 2018, 19:20

Rabarber tærte.
1
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9836

Re: Hvad har du sidst bagt?

Indlægaf Tilly » 29. apr 2018, 21:14

Jeg kunne godt tænke mig at prøve at lave min egen version af Lagkagehusets rabarbersnitter:

Billede

At bage en browniebund er jo nemt nok, og så må det være noget med at lave en rabarbermousse. Og så tænker jeg måske jeg kan finde en opskrift på en nøddebund som jeg kan bruge. Lyder det ikke meget rigtigt? :gruble: Jeg har aldrig hverken lavet mousse eller nøddebunde, så modtager meget gerne tips og tricks :D Også hvis I har et andet forslag til hvordan jeg skal rekreere denne fantastiske kage :savl:

Er der forresten en tråd til “sniksnak” om kager og bagning? Håber det er ok jeg spørger her...
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18859

Re: Hvad har du sidst bagt?

Indlægaf Æble » 30. apr 2018, 04:39

Tilly skrev:Jeg kunne godt tænke mig at prøve at lave min egen version af Lagkagehusets rabarbersnitter:

Billede

At bage en browniebund er jo nemt nok, og så må det være noget med at lave en rabarbermousse. Og så tænker jeg måske jeg kan finde en opskrift på en nøddebund som jeg kan bruge. Lyder det ikke meget rigtigt? :gruble: Jeg har aldrig hverken lavet mousse eller nøddebunde, så modtager meget gerne tips og tricks :D Også hvis I har et andet forslag til hvordan jeg skal rekreere denne fantastiske kage :savl:

Er der forresten en tråd til “sniksnak” om kager og bagning? Håber det er ok jeg spørger her...



Jeg tror det er en makronbund på toppen. Og så ville jeg bage rabarberstykkerne møre med lidt sukker. Den ser sygt lækker ud, den vil jeg også prøve at lave når mine rabarber bliver klar til høst.
1
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9836

Re: Hvad har du sidst bagt?

Indlægaf Tilly » 30. apr 2018, 07:29

Æble skrev:
Tilly skrev:Jeg kunne godt tænke mig at prøve at lave min egen version af Lagkagehusets rabarbersnitter:

Billede

At bage en browniebund er jo nemt nok, og så må det være noget med at lave en rabarbermousse. Og så tænker jeg måske jeg kan finde en opskrift på en nøddebund som jeg kan bruge. Lyder det ikke meget rigtigt? :gruble: Jeg har aldrig hverken lavet mousse eller nøddebunde, så modtager meget gerne tips og tricks :D Også hvis I har et andet forslag til hvordan jeg skal rekreere denne fantastiske kage :savl:

Er der forresten en tråd til “sniksnak” om kager og bagning? Håber det er ok jeg spørger her...



Jeg tror det er en makronbund på toppen. Og så ville jeg bage rabarberstykkerne møre med lidt sukker. Den ser sygt lækker ud, den vil jeg også prøve at lave når mine rabarber bliver klar til høst.

Ja du har nok ret i at det er en makronbund. Tror måske lige jeg smutter forbi Lagkagehuset og køber en enkelt snitte, så jeg kan få prøvesmagt :D Og tak for tippet med at bage rabarberne :)
1
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Hvad har du sidst bagt?

Indlægaf Ficus » 30. apr 2018, 08:23

Tilly skrev:Jeg kunne godt tænke mig at prøve at lave min egen version af Lagkagehusets rabarbersnitter:

Billede

At bage en browniebund er jo nemt nok, og så må det være noget med at lave en rabarbermousse. Og så tænker jeg måske jeg kan finde en opskrift på en nøddebund som jeg kan bruge. Lyder det ikke meget rigtigt? :gruble: Jeg har aldrig hverken lavet mousse eller nøddebunde, så modtager meget gerne tips og tricks :D Også hvis I har et andet forslag til hvordan jeg skal rekreere denne fantastiske kage :savl:

Er der forresten en tråd til “sniksnak” om kager og bagning? Håber det er ok jeg spørger her...

Mit bedste tip er ikke at være bange for husblas, hvis du skal bruge det i din rababermousse. Synes sjældent det går galt, jeg har ikke prøvet det endnu. Eller i hvert fald ikke at det er husblassens skyld :-D

Nem måde at lave mousser:

- Læg husblas i koldt vand
- Kog frugt med lidt sukker og vand, evt vanilje eller citronsaft. Når frugten er kogt mør, giver du det en tur med stavblender. Så skal det igennem en si over i en skål.
- Pisk fløde til en let(!) skum
- Put husblas i frugtmassen mens du rører rundt. Det smelter nærmest med det samme og jeg har ikke prøvet at det fx klumper på det her trin, som jeg ellers læser at andres kan finde på. Fortsæt med at røre stille rundt så det køler til fingervarmt.
- Kom flødeskum i frugten lidt ad gangen og vend det sammen med en spartel eller lign.
- Held over bund og stil på køl. Som regel mindst 4-6 timer eller natten over.

Jeg laver det meste på slump, men kan godt give nogle ca mål. Og før jeg lavede kagen til min søns navngivning i efteråret, med 3 mousser og en gelé, der havde jeg aldrig lavet nogle af delene før, det er ikke så svært og man skal bare prøve. Alle roste mig i øvrigt for min kage til navngivningen :-D
1
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9836

Re: Hvad har du sidst bagt?

Indlægaf Tilly » 30. apr 2018, 08:49

Ficus skrev:Mit bedste tip er ikke at være bange for husblas, hvis du skal bruge det i din rababermousse. Synes sjældent det går galt, jeg har ikke prøvet det endnu. Eller i hvert fald ikke at det er husblassens skyld :-D

Nem måde at lave mousser:

- Læg husblas i koldt vand
- Kog frugt med lidt sukker og vand, evt vanilje eller citronsaft. Når frugten er kogt mør, giver du det en tur med stavblender. Så skal det igennem en si over i en skål.
- Pisk fløde til en let(!) skum
- Put husblas i frugtmassen mens du rører rundt. Det smelter nærmest med det samme og jeg har ikke prøvet at det fx klumper på det her trin, som jeg ellers læser at andres kan finde på. Fortsæt med at røre stille rundt så det køler til fingervarmt.
- Kom flødeskum i frugten lidt ad gangen og vend det sammen med en spartel eller lign.
- Held over bund og stil på køl. Som regel mindst 4-6 timer eller natten over.

Jeg laver det meste på slump, men kan godt give nogle ca mål. Og før jeg lavede kagen til min søns navngivning i efteråret, med 3 mousser og en gelé, der havde jeg aldrig lavet nogle af delene før, det er ikke så svært og man skal bare prøve. Alle roste mig i øvrigt for min kage til navngivningen :-D

Tak for udførligt tip. Efter at have set meget Den store bagedyst var jeg lidt nervøs for moussen, jeg synes nogle gange at husblassen har voldt deltagerne problemer. Men dejligt at høre at du har haft god succes med det :) Nu har jeg da lige lidt mere mod på det :) Jeg regner med at forsøge mig på lørdag, hvor jeg skal have besøg. Så jeg skal nok lige vende tilbage med en opdatering om hvordan det går :D
1
Mamaseraptor
Indlæg: 1279
Tilmeldt: 26. okt 2015, 06:24
Kort karma: 97
Likede indlæg: 1434

Re: Hvad har du sidst bagt?

Indlægaf Mamaseraptor » 4. maj 2018, 16:02

En brownie med hakket 70% chokolade, hakkede valnødder og revet appelsinskal. Den skal spises med vanilleis til.
3
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Hvad har du sidst bagt?

Indlægaf Lykke » 5. maj 2018, 05:38

Saftige lækre gulerodsmuffins til kagebordet i barnets vuggestue. Skal bare lige smække en ostecreme sammen.
0

Tilbage til "Mad og drikke"