Hvad har du sidst bagt?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Hvad har du sidst bagt?

Indlægaf Studsgaard » 25. jan 2018, 11:35

Mi55y skrev:
MissIce skrev:
Studsgaard skrev:Store lækre fastelavnsboller smæk fyldt med creme.

Eller det er i samarbejde med datteren, jeg lavede cremen og dejen til hun kom hjem fra skole, så har hun samlet dem. Skønt med sådan en let og børnevenlig dej.


Vil du også dele denne opskrift? Og fortælle om du selv har lavet cremen fra bunden eller om det er en Maizena-udgave?

Kan man egentlig komme andet end creme i gærbolle-varianten af fastelavnsboller? Fx syltetøj? Eller flække dem, og komme flødeskum i (som wienerbrøds-udgaven)? Jeg kan kun huske, at have fået dem med vaniljecreme :gruble:


Jeg laver disse, der er virkelig lækre! Og meget nem dej at arbejde med, så det er ikke noget problem at lukke dem. Fik endda ros af svigermor over, at de var lukket meget flot. :-D

http://kinna.dk/store-laekre-fastelavns ... r-af-creme

Det er nemlig dem.
De er tosse gode. Og virkelig lette at arbejde med.

Vi putter også noglegange en lille smule syltetøj i.
1
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Hvad har du sidst bagt?

Indlægaf JoyNips » 28. jan 2018, 09:07

Lige nu står min Kitchen Aid og ælter dej til fødselsdags-teboller.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Hvad har du sidst bagt?

Indlægaf Persnikedy » 30. jan 2018, 15:31

Brownie med valnødder og en ordenlig røvfuld 'murican style cookies med chokolade og mandler.
Jeg glemmer altid hvor mange der bliver af den cookie opskrift så der blev 30 store cookies... så mange kan (og bør) jeg jo slet ikke spise :whine:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Hvad har du sidst bagt?

Indlægaf Buffy » 30. jan 2018, 21:46

Persnikedy skrev:Brownie med valnødder og en ordenlig røvfuld 'murican style cookies med chokolade og mandler.
Jeg glemmer altid hvor mange der bliver af den cookie opskrift så der blev 30 store cookies... så mange kan (og bør) jeg jo slet ikke spise :whine:


What!? Cookies, kan ikke spise?! Der er noget helt galt...


Jeg kunne godt :genert:
3
Brugeravatar
Movita
Indlæg: 169
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:07
Kort karma: 8
Likede indlæg: 175

Re: Hvad har du sidst bagt?

Indlægaf Movita » 30. jan 2018, 23:33

Har for første gang nogensinde bagt fastelavnsboller med creme, hvor ikke en dråbe creme flød ud under bagningen. En virkelig god opskrift med en virkelig nem dej at arbejde med. Vil bare give opskriften videre. Den ligger på Kinna.dk
2
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Hvad har du sidst bagt?

Indlægaf Persnikedy » 31. jan 2018, 05:40

Buffy skrev:
Persnikedy skrev:Brownie med valnødder og en ordenlig røvfuld 'murican style cookies med chokolade og mandler.
Jeg glemmer altid hvor mange der bliver af den cookie opskrift så der blev 30 store cookies... så mange kan (og bør) jeg jo slet ikke spise :whine:


What!? Cookies, kan ikke spise?! Der er noget helt galt...


Jeg kunne godt :genert:


Jeg tror jeg ville få mavekneb hvis jeg havde spist dem igår, og det går ikke når jeg skal i svømmehallen idag :genert:
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Hvad har du sidst bagt?

Indlægaf Lys » 31. jan 2018, 05:53

Persnikedy skrev:
Buffy skrev:
Persnikedy skrev:Brownie med valnødder og en ordenlig røvfuld 'murican style cookies med chokolade og mandler.
Jeg glemmer altid hvor mange der bliver af den cookie opskrift så der blev 30 store cookies... så mange kan (og bør) jeg jo slet ikke spise :whine:


What!? Cookies, kan ikke spise?! Der er noget helt galt...


Jeg kunne godt :genert:


Det gode ved cookies er da, at de kan holde sig i lang tid :D

Jeg tror jeg ville få mavekneb hvis jeg havde spist dem igår, og det går ikke når jeg skal i svømmehallen idag :genert:
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Hvad har du sidst bagt?

Indlægaf Æble » 31. jan 2018, 09:41

Movita skrev:Har for første gang nogensinde bagt fastelavnsboller med creme, hvor ikke en dråbe creme flød ud under bagningen. En virkelig god opskrift med en virkelig nem dej at arbejde med. Vil bare give opskriften videre. Den ligger på Kinna.dk


Dem hR jeg også lige bagt. Enig i at dejen er nem og cremen blev inde i bollen. Desværre syntes jeg ikke at cremen smagte særlig godt, så vil prøve med en anden creme, for dejen var virkelig god.
1
Vendela
Indlæg: 133
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:57
Kort karma: 15
Likede indlæg: 177

Re: Hvad har du sidst bagt?

Indlægaf Vendela » 31. jan 2018, 18:00

Æble skrev:
Movita skrev:Har for første gang nogensinde bagt fastelavnsboller med creme, hvor ikke en dråbe creme flød ud under bagningen. En virkelig god opskrift med en virkelig nem dej at arbejde med. Vil bare give opskriften videre. Den ligger på Kinna.dk


Dem hR jeg også lige bagt. Enig i at dejen er nem og cremen blev inde i bollen. Desværre syntes jeg ikke at cremen smagte særlig godt, så vil prøve med en anden creme, for dejen var virkelig god.


Meyers kagecreme er rigtig god. Den bruger jeg selv som fyld i Kinnas fastelavnsboller :)

Jeg havde creme nok (1 potion) til lige knap en dobbelt portion boller (manglede creme til 2 boller).
1
Brugeravatar
Movita
Indlæg: 169
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:07
Kort karma: 8
Likede indlæg: 175

Re: Hvad har du sidst bagt?

Indlægaf Movita » 31. jan 2018, 18:49

Vendela skrev:
Æble skrev:
Movita skrev:Har for første gang nogensinde bagt fastelavnsboller med creme, hvor ikke en dråbe creme flød ud under bagningen. En virkelig god opskrift med en virkelig nem dej at arbejde med. Vil bare give opskriften videre. Den ligger på Kinna.dk


Dem hR jeg også lige bagt. Enig i at dejen er nem og cremen blev inde i bollen. Desværre syntes jeg ikke at cremen smagte særlig godt, så vil prøve med en anden creme, for dejen var virkelig god.


Meyers kagecreme er rigtig god. Den bruger jeg selv som fyld i Kinnas fastelavnsboller :)

Jeg havde creme nok (1 potion) til lige knap en dobbelt portion boller (manglede creme til 2 boller).

Ja det er en stor portion creme, men jeg brugte det hele. Men det er jo forskelligt hvor meget man vil have i. Jeg kunne godt lide cremen, men den ville helt sikkert være bedre med ægte vanilie. Jeg er simpelthen bare for nærig til at give så mange penge for vanilie stænger, som de koster nu.
0
Cosi
Indlæg: 1008
Tilmeldt: 31. jul 2016, 17:33
Kort karma: 150
Likede indlæg: 2238

Re: Hvad har du sidst bagt?

Indlægaf Cosi » 1. feb 2018, 09:34

Til info har jeg også tidligere blogget om fastelavnsbollerne, hvor jeg kom vanillekorn i ;)

http://kinna.dk/syndige-fastelavnsbolle ... nillecreme
3
Finidut
Indlæg: 1171
Tilmeldt: 26. feb 2016, 12:32
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1790

Re: Hvad har du sidst bagt?

Indlægaf Finidut » 1. feb 2018, 21:17

Bananmuffins med nutellamidte. Fik cravings efter kage, så der kom lige det i, jeg havde. Desværre havde jeg ikke noget natron eller bagepulver, så de blev lige bastante og kompakte nok. Men nutellaen i midten reddede dem.
0
Mamaseraptor
Indlæg: 1281
Tilmeldt: 26. okt 2015, 06:24
Kort karma: 97
Likede indlæg: 1434

Re: Hvad har du sidst bagt?

Indlægaf Mamaseraptor » 2. feb 2018, 16:59

Jeg bager hveder.
0
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Hvad har du sidst bagt?

Indlægaf Lykke » 3. feb 2018, 08:03

Endnu et surdejsbrød.
0
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Hvad har du sidst bagt?

Indlægaf Lykke » 3. feb 2018, 13:34

Fastelavnsboller. Heldigvis var der en klump marcipan tilbage, så manden kunne få marcipanremonce istedet for creme i.
0

Tilbage til "Mad og drikke"