Frølår

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Skvatman
Indlæg: 1230
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1922

Frølår

Indlægaf Skvatman » 14. dec 2016, 10:55

Hej

Er der nogle her der har tilberedt frølår før? Jeg skal til at teste forskellige forslag til forret til nytår, og en af de ideer jeg har fået, er marineret frølår i chili, lime, ingefær. Så en godt gang sous vide tur, panko på, og i et hurtigt dyp i frituren.

Men hvordan tilberedes frø? Tænker temperatur... Længde af tilberedningen. Eller noget andet man skal være opmærksom på? (se bort fra sous vide tilgangen, jeg kan selv omregne.)

Håber der sidder nogle frankofile der ude i det ganske danske land, der kan hjælpe :)
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Frølår

Indlægaf Wizzze » 14. dec 2016, 12:43

Skvatman skrev:Hej

Er der nogle her der har tilberedt frølår før? Jeg skal til at teste forskellige forslag til forret til nytår, og en af de ideer jeg har fået, er marineret frølår i chili, lime, ingefær. Så en godt gang sous vide tur, panko på, og i et hurtigt dyp i frituren.

Men hvordan tilberedes frø? Tænker temperatur... Længde af tilberedningen. Eller noget andet man skal være opmærksom på? (se bort fra sous vide tilgangen, jeg kan selv omregne.)

Håber der sidder nogle frankofile der ude i det ganske danske land, der kan hjælpe :)


Normalt plejer man at marinere / bløde dem op i kærnemælk en halv dags tid før de tilberedes. Det tænker jeg du kan springe over når du giver dem et bad i sous viden. Når jeg har fået dem deep fried i New Orleans, så er det med høj varme, men i kort tid, 5-7 min. deromkring, afhængig af størrelse, og så et par min på køkkenrulle til at dryppe af og så servering med lidt cajun spice drysset over.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Skvatman
Indlæg: 1230
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1922

Re: Frølår

Indlægaf Skvatman » 14. dec 2016, 14:41

OK, det med kærnemælken, tænker jeg også udgør det med tiden de får i sous vide. Troede bare det var noget der blev hårdt/gummi agtigt ved hård varme - men ok, det er ikke så længe de får.

Måske jeg bare skal gør det du skriver, og så droppe mit SV pjat :) Men de er nu så sjovt, og godt bliver det (som hovedregel).
0

Tilbage til "Mad og drikke"