Hvad er et måltid?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Hvad er et måltid?

Indlægaf Slettet bruger » 21. dec 2016, 22:56

Hvor meget mad skal der til før det kan kaldes et måltid og ikke bare er en hurtig hapser?

Handler det også om at der er forskellige ting til?

Er 10 kartofler f.eks. et måltid? :gruble: Der er kalorier nok meeeen!
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Hvad er et måltid?

Indlægaf godtnavn » 21. dec 2016, 23:25

Jeg ville ikke kunne spise 10 kartofler, så det er i den grad et måltid :P Men tre mandler ville jeg ikke kalde et måltid. Tror forskellen for mig er om det er noget man snacker fordi man har lyst til at snacke eller om man spiser lidt for at få noget mad/energi.
0
hthy
Indlæg: 575
Tilmeldt: 17. aug 2015, 22:48
Kort karma: 32
Likede indlæg: 699

Re: Hvad er et måltid?

Indlægaf hthy » 22. dec 2016, 00:24

godtnavn skrev:Jeg ville ikke kunne spise 10 kartofler, så det er i den grad et måltid :P Men tre mandler ville jeg ikke kalde et måltid. Tror forskellen for mig er om det er noget man snacker fordi man har lyst til at snacke eller om man spiser lidt for at få noget mad/energi.



Det kommer vel an på størrelsen, hvis det er nye kartofler fra egen have, hvor de største er som en lillefinger, kan de fleste vel nok klemme 10 ned.
Som børn husker jeg da, vi rask væk åd 25-30 stk.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvad er et måltid?

Indlægaf Slettet bruger » 22. dec 2016, 00:50

Jeg synes bare der mangler noget tilbehør for at kalde det et måltid, noget salat eller sovs eller ost eller noget.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Hvad er et måltid?

Indlægaf godtnavn » 22. dec 2016, 01:51

hthy skrev:
godtnavn skrev:Jeg ville ikke kunne spise 10 kartofler, så det er i den grad et måltid :P Men tre mandler ville jeg ikke kalde et måltid. Tror forskellen for mig er om det er noget man snacker fordi man har lyst til at snacke eller om man spiser lidt for at få noget mad/energi.



Det kommer vel an på størrelsen, hvis det er nye kartofler fra egen have, hvor de største er som en lillefinger, kan de fleste vel nok klemme 10 ned.
Som børn husker jeg da, vi rask væk åd 25-30 stk.


Jeg høster først mine kartofler når de er større, men er de så små at de svarer til 3-4 almindelige kartofler ville jeg nok godt kunne spise ti :)


eks-Maupassant skrev:Jeg synes bare der mangler noget tilbehør for at kalde det et måltid, noget salat eller sovs eller ost eller noget.



Så en kartoffel med sovs er for dig et måltid men 10 uden er ikke?
Det er egentlig sjovt hvornår man regner det for et måltid, for mig er det mængden af mad emre end typen der afgør om det er et måltid.

Måske er det fordi jeg er gravid og har så meget madlede at jeg har vænnet mig til at kalde selv meget ensformigt mad for et måltid :lol:
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvad er et måltid?

Indlægaf Slettet bruger » 22. dec 2016, 01:53

godtnavn skrev:
hthy skrev:
godtnavn skrev:Jeg ville ikke kunne spise 10 kartofler, så det er i den grad et måltid :P Men tre mandler ville jeg ikke kalde et måltid. Tror forskellen for mig er om det er noget man snacker fordi man har lyst til at snacke eller om man spiser lidt for at få noget mad/energi.



Det kommer vel an på størrelsen, hvis det er nye kartofler fra egen have, hvor de største er som en lillefinger, kan de fleste vel nok klemme 10 ned.
Som børn husker jeg da, vi rask væk åd 25-30 stk.


Jeg høster først mine kartofler når de er større, men er de så små at de svarer til 3-4 almindelige kartofler ville jeg nok godt kunne spise ti :)


eks-Maupassant skrev:Jeg synes bare der mangler noget tilbehør for at kalde det et måltid, noget salat eller sovs eller ost eller noget.



Så en kartoffel med sovs er for dig et måltid men 10 uden er ikke?
Det er egentlig sjovt hvornår man regner det for et måltid, for mig er det mængden af mad emre end typen der afgør om det er et måltid.

Måske er det fordi jeg er gravid og har så meget madlede at jeg har vænnet mig til at kalde selv meget ensformigt mad for et måltid :lol:


Ja med sovs på er vi ved at nærme os :)

Jeg har også tid spist meget ensformigt, men jeg ser lidt at koge 10 kartofler og guffe dem ned som en slags mellemmåltid med flere kalorier i :) Hvor jeg så evt skipper det "rigtige" måltid.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvad er et måltid?

Indlægaf Wizzze » 22. dec 2016, 06:25

Et æble, en banan, en håndfuld mandler, det er ikke et måltid for mig, det er mellemmåltider / snacks. Det er noget man spiser, for lige at holde den værste sult i ave / få energi nok, til at holde frem til næste måltid.

Et måltid for mig er noget med tilberedning, brød der smørres og pålæg på, noget der steges/koges, salat/grønt der snittes/arrangeres osv.
0
Do as I say! :whip:
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Hvad er et måltid?

Indlægaf Ficus » 22. dec 2016, 07:38

Wizzzes definition er samme som min, med undtagelse af morgenmad, der kan et morgenmåltid for mig godt bare være yoghurt fx. hæld i skål og spis, så ikke så meget tilberedning.
0

Tilbage til "Mad og drikke"