Frygter du en middagsinvitation?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Frygter du en middagsinvitation?

Indlægaf MissHindenburg » 17. feb 2017, 16:02

Fru Sunshine skrev:Ja. En veninde, der er elendig med køkkenhygiejnen. Det var især slemt, da hun boede sammen med sin eks og da hun boede alene. Det har hjulpet en smule, at hendes kæreste flyttede ind.
Jeg spiser ikke hendes bagværk og vil helst ikke spise noget fremstillet i køkkenet.


Jeg kunne have skrevet det her, ord for ord, om en veninde! Jeg undgår også helst at indtage hendes bagværk eller andet, fremstillet I hendes køkken.
1
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19601

Re: Frygter du en middagsinvitation?

Indlægaf Animi » 17. feb 2017, 17:46

Nej, gudskelov ikke!

Min søster har dog en veninde, som hun frygter en middagsinvitation fra. Hendes roderi i køkkenet fx, er så ekstrem at hun ofte har oplevet at der er forsvundet pakker med toastbrød i rodet (!) - så de har gået i flere dage og ikke kunne finde flere pakker toastbrød :stoned:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Frygter du en middagsinvitation?

Indlægaf Lykke » 17. feb 2017, 18:46

Jeg har nogle venner og bekendte jeg ikke ønsker at spise hos. Men de ville bestille en pizza hvis vi nogensinde skulle komme i den situation.
0
Kanga
Indlæg: 2927
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 181
Likede indlæg: 3661

Re: Frygter du en middagsinvitation?

Indlægaf Kanga » 18. feb 2017, 18:56

Jeg har en i MG'en, hvor jeg priser mig lykkelig for, at vi har en aftale om sammenskud, når vi ses. Så ved jeg ,at brødet er frisk fra bageren og pålægget åbnes, når vi er der, og ikke har lumret hos dem i flere dage/uger.
De har store katte, som går på bordene og stolene, de er over alt, og man er sat til med kattehår, når man tager derfra. Der ligger kattegrusrester i køkkenet, tænker kattene slæber det rundt. Deres børn er møgbeskidte og har fingrene i alt. Badeværelset er så ulækkert, at jeg er ved at kaste op over det, og håber på, at min søn ikke skal tisse, mens vi er der.

Kanga
0
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Frygter du en middagsinvitation?

Indlægaf OberstNasig » 19. feb 2017, 13:38

Jeg kender een, hvor jeg altid er lidt på vagt, hvis hun selv har lavet maden. Sidst inviterede hun på sushi og jeg spurgte diskret efter, hvor fisken kom fra og om den var frosset forinden. Gudskelov var det fra en rigtig fiskehandler, men hun fortalte også, at normalt bruge hun bare den frossede fisk i plast.

Og min mor! Hver gang jeg er hjemme ved hende, smider jeg mugne fødevarer ud eller fødevarer, der er flere måneder for gamle, sommetider år. Hun lader også gerne mad stå i timer på køkkenbordet, sommetider til næste dag, før hun sætter det i køleskabet.
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9838

Re: Frygter du en middagsinvitation?

Indlægaf Tilly » 19. feb 2017, 17:00

Næh kender ikke lige nogen privat jeg ville frygte en invitation fra.

Har dog oplevet det i professionel sammenhæng ifbm arbejde. Heldigvis kan jeg nemt sige fra i de situationer :)
0
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Frygter du en middagsinvitation?

Indlægaf Skinkehunden » 22. feb 2017, 00:14

Kender vist kun ét par hvor jeg helst ikke indtager noget, men dem ser jeg også yderst sjældent. Har aldrig oplevet en ren kaffekop og den der langtidsholdbare mælk fra aldi står på bordet hele dagen :ad!:

En enkelt gang tog konen endda en beskidt kop fra vasken og bare lige skyllede inden hun serverede kaffe for mig :panik: jeg drak IKKE kaffe den dag :puke:
0
Formerly known as Gerbilwoman :)

Tilbage til "Mad og drikke"