Forventer vi for meget?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Mus84
Kort karma: 13
Likede indlæg: 232

Forventer vi for meget?

Indlægaf Mus84 » 18. feb 2017, 01:54

Har netop været på et ophold på et badehotel med min kæreste.

Stedet omtaler selv deres mad som gourmetmad hvor der er kælet for detaljen.

Opholdet inkludere tre retter efter kokkens valg.

Det starter fint ud med lækre snacks og forret.

Hovedretten er en paneret rødspætte, kogte hvide kartofler, persillesauce, er stykke citron og lidt agurkesalat. Paneringen er noget splat og smager af intet. Det hjælper da vi selv salter.

Desserten er tør brunsviger med karamelsauce og lidt vanilje parfait og marengs.

Jeg er simpelthen så skuffet. Havde glædet mig til lækker mad og til en pris på 3000,- for en overnatning og middag (inklusiv massage) må jeg indrømme at jeg forventede noget lidt mere nytænkende mad. Dette kunne jeg have serveret derhjemme, bare bedre.

Er mine forventninger for høje?
0
"I only drink champagne when I am happy and when I am sad ....
... otherwise I never touch the stuff unless I am thirsty"
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1288
Likede indlæg: 24759

Re: Forventer vi for meget?

Indlægaf DetSorteCirkus » 18. feb 2017, 06:18

Nej, det lyder ikke sådan. Alene dessertens sammensærning lyder som en, i ordets egentlige betydning, parodi på gournetmad, og hvis hovedretten var veltillavet, ville den, ud fra beskrivelsen at dømme, stadig mangle en hel del i kreativitet.

Alt i alt lyder det, som om stedet har ønsket at ændre kurs eller nok nærmere har følt sig tvunget til det, uden at have det fornødne køkkenhold til det.
1
Brugeravatar
Mus84

Indlægaf Mus84 » 18. feb 2017, 06:28

DetSorteCirkus skrev:Nej, det lyder ikke sådan. Alene dessertens sammensærning lyder som en, i ordets egentlige betydning, parodi på gournetmad, og hvis hovedretten var veltillavet, ville den, ud fra beskrivelsen at dømme, stadig mangle en hel del i kreativitet.

Alt i alt lyder det, som om stedet har ønsket at ændre kurs eller nok nærmere har følt sig tvunget til det, uden at have det fornødne køkkenhold til det.

Tak for dit svar. Er glad for at du også tænker sådan.

Forretten var super lækker, smuk anrettet og noget jeg ikke selv ville kunne finde på.

De omkringstående borde der bestilte ala Carte fik serveret noget rigtig lækkert så det ud til og lød til udfra deres snak. Så køkkenet kan bestemt præstere og det gør nok skuffelsen endnu større.
0
IrmaPigen
Kort karma: 352
Likede indlæg: 4213

Indlægaf IrmaPigen » 18. feb 2017, 07:16

Nej!

Jeg havde brokket mig.
1
Brugeravatar
Luffegås
Kort karma: 103
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 1918

Indlægaf Luffegås » 18. feb 2017, 07:32

Det er faktisk præcis desværre min forventning om diverse kro-ophold/badehoteller rundt omkring.. Men om det er mig der forventer for lidt, eller dig der forventer for meget ved jeg ikke, men synes klart du skal give det som ris på enten trustpilot, facebook, eller andre steder. Det lyder langt væk af frost-mad der bare varmes op.
1
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 391
Likede indlæg: 7455

Indlægaf HappyPaww » 18. feb 2017, 07:34

Desværre er min oplevelse generelt med deals, pakkeløsninger, og særarrangementer, at det ofte er en måde hvor udbyderne springer over, hvor gærdet er lavest :(
2
IrmaPigen
Kort karma: 352
Likede indlæg: 4213

Indlægaf IrmaPigen » 18. feb 2017, 08:19

HappyPaww skrev:Desværre er min oplevelse generelt med deals, pakkeløsninger, og særarrangementer, at det ofte er en måde hvor udbyderne springer over, hvor gærdet er lavest :(

Også min opfattelse. Og præcis derfor jeg holder mig fra Deals og den slags.
2
Patience
Kort karma: 30
Likede indlæg: 910

Indlægaf Patience » 18. feb 2017, 08:43

Jeg synes bestemt ikke I forventer for meget. Den menu kan aldrig kaldes gourmet mad og 3000 kr for et ophold er jo ikke engang et af de her super lavpris ophold.

Jeg har også hørt om mange skuffende oplevelser med diverse deals, men jeg har så selv haft en særdeles positiv oplevelse engang, så de findes.

Jeg ville nok prøve at klage over jeres ophold.
1
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Mus84

Indlægaf Mus84 » 18. feb 2017, 13:41

Tak for svar allesammen.

Det var ikke en deal vi havde købt, havde købt en overnatning og middag direkte ved hotellet så ikke noget specielt tilbud.

Det var ikke frostvarer de serverede, det var trods alt frisk. Det var bare totalt uinspirerende. Vi elsker god mad og havde derfor givet min mand dette ophold i julegaver. Vi havde glædet os til kærestetur uden børn med god mad og vin. (Drikkevarer var oven i de 3000,- så synes ikke det var specielt billigt).

Sendte en lang mail i morges hvor jeg pænt forklarede hvad vi var skuffede over. Talte herefter med receptionen ved check ud hvor receptionisten havde talt med chefen. De var meget kede af vores oplevelse og mente heller ikke det var tilfredsstillende. Jeg skulle ikke betale i første omgang, men bliver kontaktet af chefen i næste uge for at finde en løsning. Så der er håb om en løsning selvom det ikke fixer vores kærestetur.

Har faktisk tidligere fået en deal i gave hvor det var super skøn mad. Har også før været på wellness ophold hvor kokken bestemte menuen og det var superlækker mad, så synes egentlig jeg havde gode erfaringer.
4
Patience
Kort karma: 30
Likede indlæg: 910

Indlægaf Patience » 18. feb 2017, 13:48

Mus84 skrev:Tak for svar allesammen.

Det var ikke en deal vi havde købt, havde købt en overnatning og middag direkte ved hotellet så ikke noget specielt tilbud.

Det var ikke frostvarer de serverede, det var trods alt frisk. Det var bare totalt uinspirerende. Vi elsker god mad og havde derfor givet min mand dette ophold i julegaver. Vi havde glædet os til kærestetur uden børn med god mad og vin. (Drikkevarer var oven i de 3000,- så synes ikke det var specielt billigt).

Sendte en lang mail i morges hvor jeg pænt forklarede hvad vi var skuffede over. Talte herefter med receptionen ved check ud hvor receptionisten havde talt med chefen. De var meget kede af vores oplevelse og mente heller ikke det var tilfredsstillende. Jeg skulle ikke betale i første omgang, men bliver kontaktet af chefen i næste uge for at finde en løsning. Så der er håb om en løsning selvom det ikke fixer vores kærestetur.

Har faktisk tidligere fået en deal i gave hvor det var super skøn mad. Har også før været på wellness ophold hvor kokken bestemte menuen og det var superlækker mad, så synes egentlig jeg havde gode erfaringer.

Dejligt at de trods alt var lydhøre overfor jeres kritik og jeg håber der bliver fundet en ordentlig løsning.
0
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.

Tilbage til "Mad og drikke"