Chips og søde sager - dine vaner

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 225
Likede indlæg: 2624

Re: Chips og søde sager - dine vaner

Indlægaf girl_beat » 22. feb 2017, 15:36

Jeg er mest til slik og søde sager, mens min mand til enhver tid foretrækker chips og cola. Det bliver som regel kun spist i weekenderne, og der ryger vel en pose plus lidt ekstra. Der kan også sagtens ligge en åben pose i skabet, uden at vi behøver gå amok i den :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Skorstenen
Kort karma: 144
Likede indlæg: 2218

Indlægaf Skorstenen » 22. feb 2017, 15:58

Min mand er et chipshoved, jeg tager 4-5 stykker, så har jeg fået nok. Slik - det samme. Hvis vi køber hver vores pose bland selv, ca en gang hvert kvartal, så er hans væk på en aften, min ligger læææænge.
Kage og andre bagerting - aldrig.

Jeg har 2 svagheder, en helt almindelig guldbarre med mælkechokolade og snøfler. Der kan jeg ikke rigtigt stoppe igen.
0
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 90
Likede indlæg: 1540

Indlægaf twinkle » 22. feb 2017, 16:05

Jeg er mest til chokolade og slik, køber kun sjældent chips, men så skal der også være dip til!
Prøver at begrænse mit indtag og udvise selvkontrol. Vi har det aldrig i huset, for jeg formår simpelthen ikke at lade det være. Fredag eller lørdag får jeg oftest en eller anden form for snask.
0
Muspel
Kort karma: 259
Likede indlæg: 3712

Indlægaf Muspel » 22. feb 2017, 16:25

Jeg spiser alt for meget af det. Dagligt.

Her er det dog mere kage, chokolade og cookies.

Og lidt for tit cola også.

Var ellers blevet god til det, men har været stress-sygemeldt og aftalte med mig selv, at så skulle jeg ikke slå mig selv oveni hovedet med kost også. 4 måneder- 8 kg fortæller mig, at det nok må stoppe. ... i morgen. Når jeg har spist fastelavnsboller ..
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Kort karma: 126
Likede indlæg: 2314

Indlægaf PaleSeptember » 22. feb 2017, 16:36

Jeg har en svaghed for chips eller krydrede nødder, men jeg rører meget, meget sjældent slik, kage og chokolade. Det er heller ikke sådan, at jeg spiser en hel pose chips, når jeg åbner en - den kan sagtens holde en uges tid. Min mand har en svaghed for chokolade, så det plejer han at udrydde.
0
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 418
Likede indlæg: 6372

Indlægaf Joe » 22. feb 2017, 16:39

Vi køber faktisk sjældent slik og chips. Vi har en masse dåsesodavand stående, efter husstandens mandlige repræsentant i december var på grænsehandelsbutikkerne med nogle venner. Men vi prøver ikke at drikke af dem i hverdagene. Og eftersom det er dåser, drikker vi nok ikke så meget, som hvis vi havde købt halvanden liter.
Jeg har dog fornemmelsen af at der ofte er et eller andet sødt. Men på et eller andet tidspunkt i mit liv, nåede jeg til, at jeg godt kunne spise et stykke chokolade eller en karamel, uden at behøve mere. Så samlet set er det nok ikke meget samlet set. Jeg spiser dog næsten altid wienerbrød fredag morgen på arbejdet.

Og ellers er det jo til anlendningen - spiser ofte ude, og der kan der godt være dessert/kage eller sodavand med. Og sammen med venner eller familie, er der jo ofte mere. Men jeg har ikke sådan nogle faste vaner på det punkt.
0
Man sku’ nok ha’ været der...
Brugeravatar
zembra1986
Kort karma: 144
Likede indlæg: 2384

Indlægaf zembra1986 » 22. feb 2017, 16:43

Jeg køber som regel fredagsslik....som regel en pose blandselvslik på ca. 300 gr., som jeg så får til at række en lille uges tid.
Chips køber jeg ikke hver evig eneste uge, men det sker dog alligevel ofte, dog som regel ikke mere end 1 pose på 1 uge.
Chokolade: Hrmm, det kommer jo an på om det den tid på måneden eller ej :fløjt: Men ofte ryger der da gerne et par chokoladebarer i kurven på en uge.

Så i gennemsnit nok 300-400 gr. slik og chokolade om ugen og så nogle gange 1 pose chips.

Jeg gad godt sænke forbruget lidt....omvendt har jeg ingen vægtproblemer og tager ikke på af det.....og så er det altså ekstra svært at lade være :genert:
1
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Kort karma: 597
Likede indlæg: 9304

Indlægaf POCKETKITTEN » 22. feb 2017, 17:17

Vi kører ret tit chips med dip ned i weekenden. Vi deler som regel en pose. Nogle gange køber vi Marabou i stedet. Så begrænser vi os mere.

Sodavand drikker vi kun fredag, lørdag og søndag, og der kan vi sagtens dele 1,5 liter. Jeg drikker udelukkende vand og kaffe derudover.

Jeg prøver at lade være med at spise slik i hverdagene, men nogle gange ryger der en Knoppers eller Kinder Pingui ned. Det sker maks. en hverdag om ugen, og det er ikke hver uge. Jeg spiser dog ofte en slikkepind. Måske et par gange om ugen?
Senest rettet af POCKETKITTEN 22. feb 2017, 18:51, rettet i alt 1 gang.
0
my sexuality is James McAvoy angrily sitting in the desert in that lilac v neck shirt
JoyNips
Kort karma: 543
Likede indlæg: 8216

Indlægaf JoyNips » 22. feb 2017, 17:51

Skorstenen skrev:Min mand er et chipshoved, jeg tager 4-5 stykker, så har jeg fået nok. Slik - det samme. Hvis vi køber hver vores pose bland selv, ca en gang hvert kvartal, så er hans væk på en aften, min ligger læææænge.
Kage og andre bagerting - aldrig.

Jeg har 2 svagheder, en helt almindelig guldbarre med mælkechokolade og snøfler. Der kan jeg ikke rigtigt stoppe igen.

Åh, snøfler! :love: Jeg kan uden problemer kværne en 600 grams kasse på en aften.
0
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 1162
Likede indlæg: 4059

Indlægaf Spjaerten » 22. feb 2017, 17:57

Jeg spiser generelt for meget kage og chokolade.
:genert:

Is siger mig ikke ret meget.

Alm. Slik moderate mængder. Sker ikke så tit.
Chips med dip får jeg i gennemsnit ugentlig. Enten som en hyggeting med venner/veninder eller som i søndags som tømmermænds junk.
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7797

Indlægaf Viskelæder » 22. feb 2017, 18:00

Jeg spiser meget ligesom dig, TS, og jeg synes ikke, det er meget. Jeg er også kendt som hende, der altid spiser/har slik (og så har jeg så også arbejdet i slikbutik i 6 år, så titlen hænger ligesom ved). Det kan både være sødt, men også lidt irriterende, fordi folk altid har skullet kommentere på fx: "hvordan kan du være slank, når du spiser SÅÅ meget slik?!". Fordi jeg ikke spiser ret meget slik? Jeg gør det bare ofte.

Jeg blander slik ca. 1 gang om ugen/hver 14. dag, og så spiser jeg nogle stykker af det af det hver dag og også en håndfuld chips. I dag har jeg haft kløerne i både nogle stykker bland selv slik, en håndfuld popcorn med cheddar og franske kartofler.
Så kan der være en dag, hvor jeg går mere til den, men det er aldrig i voldsomme mængder eller en plade chokolade eller sådan noget, og så kan der være dage, hvor jeg ikke rører det.

Kage får jeg ikke ret tit, kun på arbejde.
0
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1807
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 17907

Indlægaf Daine » 22. feb 2017, 18:41

Jeg spiser ofte chips, der kan nemt ryge flere poser på en uge, det er virkelig noget jeg har svært ved at holde mig fra. Vingummi/lakrids elsker jeg, men spiser sjældent for jeg kan ikke rigtig tåle det mere :( Chokolade får jeg måske et par gange om måneden, det er ikke så slemt. Det samme med is, det er noget jeg spiser i perioder.
Sodavand (cola) er også noget jeg i perioder drikker virkelig meget af, pt drikker jeg kun saftevand efter lige at have gennemgået en lang cola-periode.

Jeg spiser generelt alt for meget junk. Alt alt for meget! Jeg har rygrad som en regnorm, så selvom jeg forsøger at sætte begrænsninger op, ender jeg altid med at sidde og proppe i kæften :genert: Men det afholder mig ikke fra at prøve, for hvem ved - måske jeg når at gro noget rygrad på et tidspunkt :D
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
Brugeravatar
Venus222
Kort karma: 61
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 828

Indlægaf Venus222 » 22. feb 2017, 19:37

Jeg køber slik og chips og min kæreste spiser det.... :genert: Det er en lille smule åndsvagt, men så længe vi har slik/chips i huset har jeg ikke lyst til det. Eller jo, men så spiser jeg 3-4 vingummier og så er min lyst stillet.

Min kæreste derimod æder til der ikke er mere.... :fløjt:
0
Brugeravatar
sortkaffe
Kort karma: 137
Likede indlæg: 928

Indlægaf sortkaffe » 22. feb 2017, 22:08

jeg spiser ikke slik og chips og heller ikke is.
Men kage ...åh altså :blush:
kunne spise kage hver dag
- nok derfor jeg er tyk...
0
HappyHippo
Kort karma: 68
Likede indlæg: 1049

Indlægaf HappyHippo » 22. feb 2017, 22:44

Jeg har lige spist en halv plade marabou og drukket en dåse cola. Coca cola. Med sukker :D

Jeg spiser som jeg har lyst og spiser sjældent det hele. Gider ikke chips, men gerne popcorn, bland-selv-slik og chokolade.
0

Tilbage til "Mad og drikke"