LCHF for fattigrøve

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
WorkInProgress
Kort karma: 255
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 1865
Kontakt:

LCHF for fattigrøve

Indlægaf WorkInProgress » 1. mar 2017, 07:04

Jeg har været på pulverkur i lidt tid nu, og er stort set nede på min målvægt så snart handler det "bare" om at holde vægten og leve fornuftigt.

Jeg kan tydeligt mærke at min krop trives rigtig godt uden "alt det hvide" så jeg tænker at lchf (inspireret) kost må være rigtig godt for mig, men hver gang jeg forsøger at læse op på det bliver jeg forpustet og giver op :genert:

Det ser både dyrt og tidskrævende ud, og jeg er en fortravlet fattigrøv :lol:

Sådan noget som laks, avocado og hjemmebagt chiaknækbrød til morgenmad kommer bare aldrig til at ske i min verden, desværre.

Til gengæld behøver jeg ikke en hel masse variation, jeg kan fx sagtens spise rugbrød med ost til aftensmad 5 dage i træk uden at det keder mig :D

Kan I hjælpe mig i gang?

Måske har I nogle nemme, billige opskrifter, nogle overskuelige retningslinjer i forhold til fordeling af måltider eller nogle gode tips?

(og undskyld hvis tråden ligger forkert, jeg var usikker på om det var mad eller sundhed...)
0
Buller
Kort karma: 66
Likede indlæg: 1290

Re: LCHF for fattigrøve

Indlægaf Buller » 1. mar 2017, 07:15

jeg spiser en del spegepølse, det kan man få ret billigt i dato-køleren.

Smør rørt med krydderier spiser jeg til nærmest alle måltider, det er god fedt og ikke overvældende dyrt. Mayo rører jeg selv, og spiser til de måltider jeg ikke spiser smør til. Æg er en virkelig ofte gæst i mit køkken, kogte med mayo, spejlede med mayo eller smør, røræg.... alt. Ost skåret ud i tern kan også være morgenmad, især med lidt stykker spegepølse.

Man kan jo skære virkelig meget ned i kød og den slags, det er fedt der skal spises mest af. Så det er ikke så dyrt når man først får luret hvor det billige men gode fedt er. Og efterhånden spiser jeg kun 2 gange om dagen, jeg er for mæt til andet.

Har du prøvet at læse på kostdoktorn.se der er mange råd, også til opstarten. :) Det er på engelsk også hvis det svenske driller, så er det dietdoctor.se mener jeg.
2
Brugeravatar
Luffegås
Kort karma: 103
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 1921

Indlægaf Luffegås » 1. mar 2017, 07:19

http://www.Madbanditten.dk er jo altid en helt, selvom hun indimellem køre noget liberal tilgang men det indrømmer hun også gerne :) Men hun har vildt mange artikler.
Jeg laver de hjemmelavede knækbrød engang imellem, og synes de er fine, men man skal jo ikke fylde sig med brøderstatninger :)

Og så har jeg lige opdaget hvor lækker knoldselleri er som erstatning for kartofler i f.eks. svensk pølseret og til flæskesteg. Muuums..

Og så er jeg næsten kun i Lidl, der har de billig mayo, pofiber, og billig sukkerfri ketchup. Og billige grøntsager.
Køb ind efter sæsonen, blomkål er f.eks. sindsygt dyre lige nu over hele verden, fordi det bare ikke er sæson, og det har regnet meget i nogen lande. Har set steder i USA hvor blomkål koster 5$ lige nu! :o

Og ellers, som med almindelig mad, så hjælper madplaner som regel på en masse :) Og jeg spiser græsk yoghurt til morgenmad, det strækker sig da et par morgener.
1
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 336
Likede indlæg: 3387

Indlægaf Neenah » 1. mar 2017, 08:28

Jeg er ikke på LCHF, men min morgenmad består af grøntsager (Tomat, agurk, peberfrugt) og mozzarellaskiver omviklet med serranoskinke. Det koster ikke alverden.
1

Tilbage til "Mad og drikke"