Tråden til de små spørgsmål

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 490
Likede indlæg: 2366

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Falstria » 26. feb 2017, 23:25

Filipai skrev:
Falstria skrev:
Jeg må lære mere om indisk mad :-D det har jeg ikke adgang til på Falster.

Har de kun kylling? :)

Det tror jeg kun ja :)

Opdager lige at der er åbnet en "Dhaba" dims i Nykøbing, så kan jeg prøve det lokalt :)

Jeg vil ikke nøjes med kylling i "Kødbyen" :-D
0
Brugeravatar
Julie
Kort karma: 31
Likede indlæg: 345

Indlægaf Julie » 27. feb 2017, 11:41

Falstria skrev:
Filipai skrev:
Falstria skrev:
Jeg må lære mere om indisk mad :-D det har jeg ikke adgang til på Falster.

Har de kun kylling? :)

Det tror jeg kun ja :)

Opdager lige at der er åbnet en "Dhaba" dims i Nykøbing, så kan jeg prøve det lokalt :)

Dhaba er virkelig godt! Har været der to gange, og fået take away en enkelt gang. Kan kun anbefales! :D
1
Muspel
Kort karma: 234
Likede indlæg: 3402

Indlægaf Muspel » 27. feb 2017, 13:20

Falstria skrev:

Måske udstiller jeg mig nu som blottet for humor, men;

Kødbyen hedder Kødbyen fordi det er gamle slagterhaller mv. Ikke fordi restaurenterne er særligt kendt for deres kød. :)
0
Brugeravatar
Falstria

Indlægaf Falstria » 27. feb 2017, 13:27

Muspel skrev:
Falstria skrev:

Kødbyen hedder Kødbyen fordi det er gamle slagterhaller mv. Ikke fordi restaurenterne er særligt kendt for deres kød. :)

Jeg ved det :)

Jeg prøver blot at finde ud af hvilket sted der kommer tættest på min smag og pengepung.

En varm buffet ville nok være optimalt, men jeg ved ikke om det findes der eller hvad der så kommer tættest på.
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 2422
Likede indlæg: 14794

Indlægaf Wizzze » 27. feb 2017, 14:07

Maden på Warpigs sælges pr. pund, altså på amerikansk måde. Jeg mener at ½ lb koster 80-90kr. afhængig af om det er øffer eller muh-ko.
og så køber man sides ved siden af. Jeg synes at prisen på deres kød er ok, men de der sides er lidt dyre i forhold til mængde, mener en lille side koster 25-30kr.

Rent mængde/pris mæssig, så tror jeg man får mest ud af Slagter Menu´en hos Fleisch, og ja du kan godt bestiller menu´er hos Gorilla eller Fleisch, de kan bare ikke håndtere at der kommer 3-4 personer, og alle skal have noget forskelligt, så store er deres køkkener ikke. Begge steder har i øvrigt åbne køkkener, hvor man med en god plads, kan følge med i madens frembringelse. Kan anbefale at sidde ved køkkenenden af baren hos Fleisch, så kan man snakke direkte med kokkene, og de plejer at være gode til at konversere om maden, og deres små tricks :klap: (man kan også redde sig små smagsprøver :lun: )
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 2422
Likede indlæg: 14794

Indlægaf Wizzze » 27. feb 2017, 14:13

Falstria skrev:
Muspel skrev:
Falstria skrev:

Jeg prøver blot at finde ud af hvilket sted der kommer tættest på min smag og pengepung.

En varm buffet ville nok være optimalt, men jeg ved ikke om det findes der eller hvad der så kommer tættest på.

Har du nogensinde været på en af Flammens steder? Det vil lige være dig tror jeg!
15 forskellige slags kød, all you can eat, 199,-

Ligger godt nok ikke lige ved Kødbyen, men der er ikke så langt
https://www.restaurant-flammen.dk/kobenhavn/

Kvaliteten er lidt svingende, bed dem om at skære kødet tyndt ud (du kan altid gå flere gange) så er det faktisk ok.
Der er også en i Roskilde og Næstved, som nok er tættere på dig.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Falstria

Indlægaf Falstria » 27. feb 2017, 16:45

Wizzze skrev:
Falstria skrev:
Muspel skrev:
Falstria skrev:

Har du nogensinde været på en af Flammens steder? Det vil lige være dig tror jeg!
15 forskellige slags kød, all you can eat, 199,-

Ligger godt nok ikke lige ved Kødbyen, men der er ikke så langt
https://www.restaurant-flammen.dk/kobenhavn/

Kvaliteten er lidt svingende, bed dem om at skære kødet tyndt ud (du kan altid gå flere gange) så er det faktisk ok.
Der er også en i Roskilde og Næstved, som nok er tættere på dig.

Ja dem har jeg besøgt i Herning og Odense :) Det var også rigtig godt.

Målet er at finde noget i Kødbyen, mens jeg alligevel er der, for at prøve hvad der nu er særligt ved stedet og kunne sige man har været der.
Har hørt så meget om kødbyen, så når man endelig er der skal det jo prøves.
Og så har den jo givet arbejde til mig, så giver jo gerne lidt igen :)
0
Brugeravatar
Falstria

Indlægaf Falstria » 27. feb 2017, 16:50

Wizzze skrev:Maden på Warpigs sælges pr. pund, altså på amerikansk måde. Jeg mener at ½ lb koster 80-90kr. afhængig af om det er øffer eller muh-ko.
og så køber man sides ved siden af. Jeg synes at prisen på deres kød er ok, men de der sides er lidt dyre i forhold til mængde, mener en lille side koster 25-30kr.

Rent mængde/pris mæssig, så tror jeg man får mest ud af Slagter Menu´en hos Fleisch, og ja du kan godt bestiller menu´er hos Gorilla eller Fleisch, de kan bare ikke håndtere at der kommer 3-4 personer, og alle skal have noget forskelligt, så store er deres køkkener ikke. Begge steder har i øvrigt åbne køkkener, hvor man med en god plads, kan følge med i madens frembringelse. Kan anbefale at sidde ved køkkenenden af baren hos Fleisch, så kan man snakke direkte med kokkene, og de plejer at være gode til at konversere om maden, og deres små tricks :klap: (man kan også redde sig små smagsprøver :lun: )

Man bliver lidt lun på det der Fleisch sted :lun: altså navnet trækker jo også op og jeg har gode erfaringer hjemmefra med et spisested der samtidig er slagterbutik, det lader til at være en ret god kombi.

Men også på Grorillaen, for al den variation og alt det de kan...
De har mange ting jeg aldrig har smagt.

Hmmm...
0
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 328
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 5373

Indlægaf Mi55y » 1. mar 2017, 10:15

Når vores kantinedame er på ferie plejer vi at få frokost gennem et cateringfirma. Men det er mine kolleger blevet rigtig trætte af, så chefen er gået med til, at vi bestiller lidt forskelligt udefra de 14 dage, hun er væk her i marts. Som regel veksler vi mellem pizza, sandwich og smørrebrød, når vi en enkelt gang i mellem skal have mad udefra til frokost. Hvad kan man ellers finde på? Det er i øvrigt i Århus og prisen pr. person må højst ligge på 60 kr.
0
Frisk på brætspil i Midtjylland? viewtopic.php?f=50&t=7064

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Karkluden
Kort karma: 255
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2497

Indlægaf Karkluden » 1. mar 2017, 10:23

Mi55y skrev:Når vores kantinedame er på ferie plejer vi at få frokost gennem et cateringfirma. Men det er mine kolleger blevet rigtig trætte af, så chefen er gået med til, at vi bestiller lidt forskelligt udefra de 14 dage, hun er væk her i marts. Som regel veksler vi mellem pizza, sandwich og smørrebrød, når vi en enkelt gang i mellem skal have mad udefra til frokost. Hvad kan man ellers finde på? Det er i øvrigt i Århus og prisen pr. person må højst ligge på 60 kr.

http://www.mrmums.dk/produkt/salat
Chido har også et par options til 60 kr.
Kaali har salat, tærte og sandwich til 49 kr.

Hvis I selv kan hente er der også Streetfood og central food market med fx vietnamesisk, grød eller Ren og Stærk.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Karkluden
Kort karma: 255
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2497

Indlægaf Karkluden » 1. mar 2017, 10:25

Der er også toastit.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 328
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 5373

Indlægaf Mi55y » 1. mar 2017, 10:32

Karkluden skrev:Der er også toastit.

Elsker selv toast, men er ikke helt sikker på, at mine mandlige kolleger kan blive mæt af sådan en...

Chido ser dog helt vildt lækkert ud, det må jeg lige kigge på.
0
Frisk på brætspil i Midtjylland? viewtopic.php?f=50&t=7064

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Muspel

Indlægaf Muspel » 1. mar 2017, 16:15

Alt efter hvor mange I er, vil I sikkert også godt kunne få restaurenter, til at lave noget til 60 kr pr person.

Da jeg arbejdede på mit gamle arbejde, havde vi fx frokostordning fra dauphine. Mums.
1
Muspel

Indlægaf Muspel » 1. mar 2017, 16:19

Mi55y skrev:
Karkluden skrev:Der er også toastit.

Elsker selv toast, men er ikke helt sikker på, at mine mandlige kolleger kan blive mæt af sådan en...

Chido ser dog helt vildt lækkert ud, det må jeg lige kigge på.

Hov glemte at quote ovenover. Og kom i tanke om olinico. Deres frokost er hvis også under 60 kr
1
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 606
Likede indlæg: 11314

Indlægaf Juki » 2. mar 2017, 11:29

Har I nogle forslag til hvad man kan bruge lakridspulver til? Bortset fra til lakridsmandler.
1
Forarget kan man altid blive

It's not a phase, mom!

Tilbage til "Mad og drikke"