Tråden til de små spørgsmål

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf HappyPaww » 21. nov 2018, 21:31

Hvad ville i medbringe til en lille sammenskudsjulefrokost med kun 6 personer?

Der er allerede en sild og en dessert og selskabet er lidt besværligt...! Ingen svinekød, især de to medspisere er totalt sundhedsapostle, og det må jo gerne fylde lidt da der jo så ikke bliver så mange retter. Det behøver ikke være så traditionelt (selvom jeg nok allerhelst villebhave lavet mørbradbøf :savl:)...

Har spurgt dem om de kan lide tarteletter - det håber jeg, for det er det eneste jeg kan komme på :D
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4146
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7789

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Filipai » 21. nov 2018, 21:48

HappyPaww skrev:Hvad ville i medbringe til en lille sammenskudsjulefrokost med kun 6 personer?

Der er allerede en sild og en dessert og selskabet er lidt besværligt...! Ingen svinekød, især de to medspisere er totalt sundhedsapostle, og det må jo gerne fylde lidt da der jo så ikke bliver så mange retter. Det behøver ikke være så traditionelt (selvom jeg nok allerhelst villebhave lavet mørbradbøf :savl:)...

Har spurgt dem om de kan lide tarteletter - det håber jeg, for det er det eneste jeg kan komme på :D


Fiskefileter, rejer og røget laks. Og så synes jeg også tarteletter er et genialt forslag :D
1
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14721
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19072

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Flora » 21. nov 2018, 22:21

HappyPaww skrev:Hvad ville i medbringe til en lille sammenskudsjulefrokost med kun 6 personer?

Der er allerede en sild og en dessert og selskabet er lidt besværligt...! Ingen svinekød, især de to medspisere er totalt sundhedsapostle, og det må jo gerne fylde lidt da der jo så ikke bliver så mange retter. Det behøver ikke være så traditionelt (selvom jeg nok allerhelst villebhave lavet mørbradbøf :savl:)...

Har spurgt dem om de kan lide tarteletter - det håber jeg, for det er det eneste jeg kan komme på :D


Fiskefiletter.
Andelår/bryst.
Tærte.
1
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf HappyPaww » 22. nov 2018, 02:50

Falstria skrev:
HappyPaww skrev:Hvad ville i medbringe til en lille sammenskudsjulefrokost med kun 6 personer?

Der er allerede en sild og en dessert og selskabet er lidt besværligt...! Ingen svinekød, især de to medspisere er totalt sundhedsapostle, og det må jo gerne fylde lidt da der jo så ikke bliver så mange retter. Det behøver ikke være så traditionelt (selvom jeg nok allerhelst villebhave lavet mørbradbøf :savl:)...

Har spurgt dem om de kan lide tarteletter - det håber jeg, for det er det eneste jeg kan komme på :D


Altså hovedret uden svin og juleagtigt? :gruble:

Hvad så med kalkun? så er der vel dømt engelsk/amerikansk jul...

Eller lammesteg hvis det skal være østerlandsk

Ja de slankebevidste damer er besværlige :rulle: Det er ikke som sådan en julemiddag (en tager fx sild med), men man kunne selvfølgelig godt lave noget lidt julet fyldt kalkunbryst :gruble:
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14786
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24881

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf sigge » 22. nov 2018, 08:03

Hvad med noget rosastegt andebryst i tynde skiver og en rødkåls- eller grønkålssalat?

Noget fisk ud over sild kunne også være godt (synes hende den kræsne, der ikke spiser sild).
2
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Hunkat » 22. nov 2018, 08:05

Kan man spise cheviche som hovedret? Og hvad server man i såfald til?
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf HappyPaww » 22. nov 2018, 08:30

Hunkat skrev:Kan man spise cheviche som hovedret? Og hvad server man i såfald til?

Så skal der være tung forret eller dessert - tror ikke
Man rigtigt kan spise sig mæt i ceviche inden det bliver for meget...
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18859

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Æble » 22. nov 2018, 18:05

Jeg vil gerne lave en islagkage til nytår. Helst med noget kagebund af en art, brownie eller nøddebund. Men er kagen så frossen når man serverer den eller jmhvordan fungerer det? :gruble:
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18859

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Æble » 22. nov 2018, 18:12

Og tillægsspørgsmål, kan man lave en legeret is uden en ismaskine?
0
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1425
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4869

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Patience » 22. nov 2018, 18:46

Æble skrev:Jeg vil gerne lave en islagkage til nytår. Helst med noget kagebund af en art, brownie eller nøddebund. Men er kagen så frossen når man serverer den eller jmhvordan fungerer det? :gruble:


Denne her er rigtig god. Kagebunden er ikke frossen når den serveres bare kold og lækker konfektagtig. Den skal bare have god tid til at tø op inden servering - ca en halv time mener jeg, jeg har givet den de gange jeg har lavet den.

http://anna-mad.dk/2015/10/islagkage-me ... owniebund/
1
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14786
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24881

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf sigge » 23. nov 2018, 12:22

Æble skrev:Jeg vil gerne lave en islagkage til nytår. Helst med noget kagebund af en art, brownie eller nøddebund. Men er kagen så frossen når man serverer den eller jmhvordan fungerer det? :gruble:


Jeg har et par gange lavet en letfrossen gateau marcel, den er virkeligt god. Jeg kan prøve at finde en opskrift til dig, hvis det har interesse.

Ellers har jeg også lavet en iskage med en browniebund med bærparfait ovenpå. Jeg husker det som, at opskriften var fra en Amo bagebog, men jeg kan ikke huske det lige nu. Den skulle lige stå på køkkenbordet en times tid inden servering og temperere, men kagebunden var helt fin, selvom den var let frossen.
Generelt tror jeg, at en istype som parfait egner sig bedste til at lave uden ismaskine, hvis man vil undgå alt for meget krystallisering.

Endelig er der en 80'er klassiker fra Karoline, som jeg virkelig elsker: https://www.arla.dk/opskrifter/frossen-nodderoulade/ Det er godt nok ikke ligefrem en islagkage, men den smager helt vildt godt.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
differentdaydifferentperson
Indlæg: 881
Tilmeldt: 27. sep 2016, 19:04
Kort karma: 99
Likede indlæg: 1126

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf differentdaydifferentperson » 23. nov 2018, 19:04

Nogen der har været til koncert med Pink Floyd Project og kan fortælle mig om det er nice?
Og nogle der ved/tror om de også tager på tour/giver koncerter næste år?
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11292
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23341

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Mani » 23. nov 2018, 20:22

differentdaydifferentperson skrev:Nogen der har været til koncert med Pink Floyd Project og kan fortælle mig om det er nice?
Og nogle der ved/tror om de også tager på tour/giver koncerter næste år?

Du ved godt det er Mad og drikke forummet denne tråd ligger i?
2
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
differentdaydifferentperson
Indlæg: 881
Tilmeldt: 27. sep 2016, 19:04
Kort karma: 99
Likede indlæg: 1126

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf differentdaydifferentperson » 23. nov 2018, 21:30

Mani skrev:
differentdaydifferentperson skrev:Nogen der har været til koncert med Pink Floyd Project og kan fortælle mig om det er nice?
Og nogle der ved/tror om de også tager på tour/giver koncerter næste år?

Du ved godt det er Mad og drikke forummet denne tråd ligger i?


Ej.. Og jeg havde rigtig brugt lang tid på at finde den helt rigtige tråd at spørge i, og så.... var det bare slet ikke det alligevel..

Har du et forslag til en mere passende tråd? Har søgt som en gal, men er åbenbart ikke særlig god til debatten.net :alien:
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14721
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19072

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Flora » 23. nov 2018, 23:22

differentdaydifferentperson skrev:
Mani skrev:
differentdaydifferentperson skrev:Nogen der har været til koncert med Pink Floyd Project og kan fortælle mig om det er nice?
Og nogle der ved/tror om de også tager på tour/giver koncerter næste år?

Du ved godt det er Mad og drikke forummet denne tråd ligger i?


Ej.. Og jeg havde rigtig brugt lang tid på at finde den helt rigtige tråd at spørge i, og så.... var det bare slet ikke det alligevel..

Har du et forslag til en mere passende tråd? Har søgt som en gal, men er åbenbart ikke særlig god til debatten.net :alien:


Prøv i denne. Så når du ud til de fleste :)

http://debatten.net/forum/viewtopic.php?p=785780#p785780
0

Tilbage til "Mad og drikke"