Tråden til de små spørgsmål

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
PaleSeptember
Kort karma: 187
Likede indlæg: 3590

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf PaleSeptember » 14. maj 2018, 12:32

Undtagelsen skrev:
Bøtte skrev:
Undtagelsen skrev:
Bøtte skrev:Skal sojabønner fra frost koges før brug?

Bare almindelige edemamebønner?
De skal ikke koges. Vi bruger dem gerne i salater som de er.

Ja det går jeg ud fra :genert:

Synes bare det står på emballagen, de skal koges? Men det troede jeg heller ikke de skulle.

Det kan jeg da egentlig godt se. Det har vi aldrig gjort :blush:

Jeg har heller aldrig kogt dem, de tøer bare op, og så ryger de i salat.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 683
Likede indlæg: 7324

Indlægaf Pandesteg » 15. maj 2018, 08:04

Nogen der har prøvet at fryse mandelmælk? Jeg bruger altid så små mængder at jeg smider halvdelen af en karton ud, så det ville være fedt, hvis man kunne fryse det i mindre portioner.
0
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 252
Likede indlæg: 4846

Indlægaf Tilly » 15. maj 2018, 15:39

Hvor lang tid kan kondenseret mælk holde sig efter åbning, hvis man hælder det i en lufttæt beholder?
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 575
Likede indlæg: 9711

Indlægaf Lemonella » 15. maj 2018, 16:15

Tilly skrev:Hvor lang tid kan kondenseret mælk holde sig efter åbning, hvis man hælder det i en lufttæt beholder?

3 dage i køleskabet, står der her: http://www.starcoblind.com/hvor-laenge- ... nar-abnet/
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Stitch
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3270

Indlægaf Stitch » 16. maj 2018, 11:09

Tilly skrev:Hvor lang tid kan kondenseret mælk holde sig efter åbning, hvis man hælder det i en lufttæt beholder?

Jeg har altid haft det i ca 1 uges tid i køleskabet. Det har aldrig været et problem.

Hvis du ikke får brugt det, kan du lave brigadeiros (brasilianske chokoladekugler). Det smager mega godt og er så nemt at lave.
Opskrift: http://www.oliviascuisine.com/traditional-brigadeiros/
1
Brugeravatar
PaleSeptember

Indlægaf PaleSeptember » 16. maj 2018, 15:43

Jeg overvejer, om ikke vi skal have en gang nachos med kylling måske til aftensmad fredag fx? Hvad er jeres bedste "opskrift" på nachos?
0
Brugeravatar
musling
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1131

Indlægaf musling » 16. maj 2018, 16:08

PaleSeptember skrev:Jeg overvejer, om ikke vi skal have en gang nachos med kylling måske til aftensmad fredag fx? Hvad er jeres bedste "opskrift" på nachos?

Opskrift og opskrift, men jeg laver gerne flere lag med hhv nachos og ost, så der også er ost på de nederste og midterste nachos.
I øvrigt er Nettos egne billige nachos vildt gode, især de almindelige saltede. Skal der lidt ekstra spark på kan jeg godt finde på at give dem et lille drys krydderi. Og så ellers bare masser af cheddar. Det smager også rigtigt godt, hvis der er lagt salsa mellem lagene og det så er varmet med, jeg synes bare hurtigt nachos bliver småbløde og kønsløse af det.
Uhm nachos. Kunne egentlig også godt gå hen og blive fredagsmad herhjemme. :lun:
1
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 389
Likede indlæg: 5011

Indlægaf Æble » 16. maj 2018, 16:12

PaleSeptember skrev:Jeg overvejer, om ikke vi skal have en gang nachos med kylling måske til aftensmad fredag fx? Hvad er jeres bedste "opskrift" på nachos?

Tacochips med cheddarsmag. Synes det billige er ligeså gode som de dyre.

Læg i lag med revet cheddar (den lagrede som du selv river) og klatter af salsa. Ikke for meget salsa for så bliver det blødt.

Røde hakkede jalapenos på toppen. I ovnen ca 15 min på 200 grader til osten er smeltet, også i bunden.

Server med salsa, creme fraiche og (hjemmelavet) guacemole.
1
Brugeravatar
PaleSeptember

Indlægaf PaleSeptember » 16. maj 2018, 16:19

Tak for input :) Jeg tror, der skal kylling i også for at give det lidt mere aftensmadskarakter :) Helt klart salsa, creme fraiche og guacamole, masser af cheddar og jalapenos :)
0
Brugeravatar
musling
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1131

Indlægaf musling » 16. maj 2018, 16:19

Tog en pakke hakket oksekød ud af fryseren i går omkring middag. Den lå lidt på køkkenbordet for at tø op, men røg efterfølgende i køleskabet, da vi tog ud at spise i stedet.
Kan den holde sig i køleskabet til i morgen?
0
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 689
Likede indlæg: 12757

Indlægaf Persnikedy » 16. maj 2018, 20:13

Jeg laver altid mine nachos i mikroovnen, jeg har på ingen måde tålmodighed til at vente. Det bliver forresten fint om end tallerknen bliver pænt varm
0
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 784
Likede indlæg: 14776

Indlægaf Juki » 17. maj 2018, 01:30

Hvad er jeres erfaring med Aqua d'Or Sparkles?

Jeg fandt tilfældigt nogle flasker iste med ferskensmag(som jeg normalt elsker) i går og fordi jeg var lidt ukoncentreret fik jeg ikke lige set at nogle af de andre varianter, der så interessante ud, var med brus. De lå sammen og var vist en del af et introduktionstilbud.

For en times tid siden drak jeg noget af en variant med æble og rabarber og ret hurtigt derefter fik jeg det dårligt som om der var optræk til migræne. De sidste par år har jeg fået samme reaktion hvis jeg har drukket alkohol. Det er jeg enormt sensitiv overfor. Også selvom det bare er en kraftig lugt fra fx rødvin.

Jeg bryder mig normalt ikke om smagen af danskvand, men jeg synes det lyder vildt hvis det kan fremprovokere migræne som alkohol fx :gruble: Det kan selvfølgelig også bare være at min krop reagerer på noget af det andet/ukendte deri.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
MissB
Kort karma: 32
Likede indlæg: 327

Indlægaf MissB » 17. maj 2018, 03:50

Juki skrev:Hvad er jeres erfaring med Aqua d'Or Sparkles?

Jeg fandt tilfældigt nogle flasker iste med ferskensmag(som jeg normalt elsker) i går og fordi jeg var lidt ukoncentreret fik jeg ikke lige set at nogle af de andre varianter, der så interessante ud, var med brus. De lå sammen og var vist en del af et introduktionstilbud.

For en times tid siden drak jeg noget af en variant med æble og rabarber og ret hurtigt derefter fik jeg det dårligt som om der var optræk til migræne. De sidste par år har jeg fået samme reaktion hvis jeg har drukket alkohol. Det er jeg enormt sensitiv overfor. Også selvom det bare er en kraftig lugt fra fx rødvin.

Jeg bryder mig normalt ikke om smagen af danskvand, men jeg synes det lyder vildt hvis det kan fremprovokere migræne som alkohol fx :gruble: Det kan selvfølgelig også bare være at min krop reagerer på noget af det andet/ukendte deri.

Er der sødemiddel i? Det kan give mig migræne.
1
MissB
Kort karma: 32
Likede indlæg: 327

Indlægaf MissB » 17. maj 2018, 03:50

Hvor længe kan hjemmelavet rabarbergrød holde sig i køleskabet?
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 2918
Likede indlæg: 18761

Indlægaf Wizzze » 17. maj 2018, 04:49

MissB skrev:Hvor længe kan hjemmelavet rabarbergrød holde sig i køleskabet?

Kogt med sukker?
ihvertfald 4 dage, men nok også længere (det har så bare ikke overlevet længere her, inden jeg har ådt det :genert: )
0
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Mad og drikke"