Tråden til de små spørgsmål

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 326
Likede indlæg: 3636

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Æble » 16. maj 2018, 16:12

PaleSeptember skrev:Jeg overvejer, om ikke vi skal have en gang nachos med kylling måske til aftensmad fredag fx? Hvad er jeres bedste "opskrift" på nachos?

Tacochips med cheddarsmag. Synes det billige er ligeså gode som de dyre.

Læg i lag med revet cheddar (den lagrede som du selv river) og klatter af salsa. Ikke for meget salsa for så bliver det blødt.

Røde hakkede jalapenos på toppen. I ovnen ca 15 min på 200 grader til osten er smeltet, også i bunden.

Server med salsa, creme fraiche og (hjemmelavet) guacemole.
1
Brugeravatar
PaleSeptember
Kort karma: 117
Likede indlæg: 2203

Indlægaf PaleSeptember » 16. maj 2018, 16:19

Tak for input :) Jeg tror, der skal kylling i også for at give det lidt mere aftensmadskarakter :) Helt klart salsa, creme fraiche og guacamole, masser af cheddar og jalapenos :)
0
Brugeravatar
musling
Kort karma: 69
Likede indlæg: 945

Indlægaf musling » 16. maj 2018, 16:19

Tog en pakke hakket oksekød ud af fryseren i går omkring middag. Den lå lidt på køkkenbordet for at tø op, men røg efterfølgende i køleskabet, da vi tog ud at spise i stedet.
Kan den holde sig i køleskabet til i morgen?
0
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 561
Likede indlæg: 10597

Indlægaf Persnikedy » 16. maj 2018, 20:13

Jeg laver altid mine nachos i mikroovnen, jeg har på ingen måde tålmodighed til at vente. Det bliver forresten fint om end tallerknen bliver pænt varm
0
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 692
Likede indlæg: 13211

Indlægaf Juki » 17. maj 2018, 01:30

Hvad er jeres erfaring med Aqua d'Or Sparkles?

Jeg fandt tilfældigt nogle flasker iste med ferskensmag(som jeg normalt elsker) i går og fordi jeg var lidt ukoncentreret fik jeg ikke lige set at nogle af de andre varianter, der så interessante ud, var med brus. De lå sammen og var vist en del af et introduktionstilbud.

For en times tid siden drak jeg noget af en variant med æble og rabarber og ret hurtigt derefter fik jeg det dårligt som om der var optræk til migræne. De sidste par år har jeg fået samme reaktion hvis jeg har drukket alkohol. Det er jeg enormt sensitiv overfor. Også selvom det bare er en kraftig lugt fra fx rødvin.

Jeg bryder mig normalt ikke om smagen af danskvand, men jeg synes det lyder vildt hvis det kan fremprovokere migræne som alkohol fx :gruble: Det kan selvfølgelig også bare være at min krop reagerer på noget af det andet/ukendte deri.
0
Forarget kan man altid blive

It's not a phase, mom!
MissB
Kort karma: 10
Likede indlæg: 177

Indlægaf MissB » 17. maj 2018, 03:50

Juki skrev:Hvad er jeres erfaring med Aqua d'Or Sparkles?

Jeg fandt tilfældigt nogle flasker iste med ferskensmag(som jeg normalt elsker) i går og fordi jeg var lidt ukoncentreret fik jeg ikke lige set at nogle af de andre varianter, der så interessante ud, var med brus. De lå sammen og var vist en del af et introduktionstilbud.

For en times tid siden drak jeg noget af en variant med æble og rabarber og ret hurtigt derefter fik jeg det dårligt som om der var optræk til migræne. De sidste par år har jeg fået samme reaktion hvis jeg har drukket alkohol. Det er jeg enormt sensitiv overfor. Også selvom det bare er en kraftig lugt fra fx rødvin.

Jeg bryder mig normalt ikke om smagen af danskvand, men jeg synes det lyder vildt hvis det kan fremprovokere migræne som alkohol fx :gruble: Det kan selvfølgelig også bare være at min krop reagerer på noget af det andet/ukendte deri.

Er der sødemiddel i? Det kan give mig migræne.
1
MissB

Indlægaf MissB » 17. maj 2018, 03:50

Hvor længe kan hjemmelavet rabarbergrød holde sig i køleskabet?
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 2567
Likede indlæg: 16157

Indlægaf Wizzze » 17. maj 2018, 04:49

MissB skrev:Hvor længe kan hjemmelavet rabarbergrød holde sig i køleskabet?

Kogt med sukker?
ihvertfald 4 dage, men nok også længere (det har så bare ikke overlevet længere her, inden jeg har ådt det :genert: )
0
Do as I say! :whip:
MissB

Indlægaf MissB » 17. maj 2018, 06:30

Wizzze skrev:

Kogt med sukker?
ihvertfald 4 dage, men nok også længere (det har så bare ikke overlevet længere her, inden jeg har ådt det :genert: )

Yes, med sukker og vaniliesukker. Var løbt tør for vaniliepulver.

Lavede 500 g i går aftes, og det er også væk ni. Men tænker at lave en større portion hvis det kan hoæde sig i et par dage. Tak :D
0
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 563
Likede indlæg: 5671

Indlægaf Pandesteg » 17. maj 2018, 06:32

MissB skrev:
Wizzze skrev:

Kogt med sukker?

Yes, med sukker og vaniliesukker. Var løbt tør for vaniliepulver.

Lavede 500 g i går aftes, og det er også væk ni. Men tænker at lave en større portion hvis det kan hoæde sig i et par dage. Tak :D

Ellers kan du fryse det ned i mindre portioner :)
0
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 491
Likede indlæg: 10673

Indlægaf Flora » 17. maj 2018, 06:56

Jeg har drukket store mængder af Aqua dÓr Sparkles uden at få hverken migræne eller andre ubehageligheder. Jeg har drukket den med æble/rabarber og den med hyldeblomst/limonade. Jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige, om det er det, du har fået migræne af, men den effekt har det i hvert fald ikke haft på mig.
1
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 563
Likede indlæg: 5671

Indlægaf Pandesteg » 17. maj 2018, 08:12

Citronsyre til saft, kan man bruge denne her fra Matas? Der står jo ikke noget om, at det kan bruges til mad/drikke.

https://www.matas.dk/matas-citronsyre-1 ... uhEALw_wcB
0
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 692
Likede indlæg: 13211

Indlægaf Juki » 17. maj 2018, 09:01

MissB skrev:

Er der sødemiddel i? Det kan give mig migræne.

Der er vist lidt af hvert i af tilsætningsstoffer :D
0
Forarget kan man altid blive

It's not a phase, mom!
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 83
Likede indlæg: 1422

Indlægaf Torn » 17. maj 2018, 14:02

Kan man gode lade en cheesecake (den ubagte slags) stå på køl i 24 timer uden at kiksebunden bliver våd og træls?
0
Selma156
Kort karma: 63
Likede indlæg: 833

Indlægaf Selma156 » 17. maj 2018, 14:33

Torn skrev:Kan man gode lade en cheesecake (den ubagte slags) stå på køl i 24 timer uden at kiksebunden bliver våd og træls?

Sagtens. I de fleste opskrifter tror jeg endda, at den i hvert fald skal trække natten over i køleskabet.

Sidst jeg lavede ubagt cheesecake, spiste jeg af den i tre dage, inden den blev kedelig. Bunden var stadig crunchy.
1

Tilbage til "Mad og drikke"