Tråden til de små spørgsmål

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf musling » 25. jan 2018, 12:27

LadyFox skrev:De bedste latte, mocha eller cappuccino på brev?


Har ikke erfaring med de varme drikke på brev, men hvis det har interesse kan jeg virkelig godt anbefale denne iskaffe :D

Billede
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf LadyFox » 25. jan 2018, 13:04

musling skrev:
LadyFox skrev:De bedste latte, mocha eller cappuccino på brev?


Har ikke erfaring med de varme drikke på brev, men hvis det har interesse kan jeg virkelig godt anbefale denne iskaffe :D

Billede

Det kan være jeg skal prøve den til sommer. Dog er det for at spare lidt penge på kantinen i løbet af dagen, og i undervisningen fortrækker jeg varm kaffe :D
0
...
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf musling » 25. jan 2018, 13:33

LadyFox skrev:
musling skrev:
LadyFox skrev:De bedste latte, mocha eller cappuccino på brev?


Har ikke erfaring med de varme drikke på brev, men hvis det har interesse kan jeg virkelig godt anbefale denne iskaffe :D

Billede

Det kan være jeg skal prøve den til sommer. Dog er det for at spare lidt penge på kantinen i løbet af dagen, og i undervisningen fortrækker jeg varm kaffe :D


Har du overvejet instant?
I så fald kan jeg varmt anbefale den fra Änglamark - den kan vist også fås i Fakta under det der 365-mærke. :)
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf LadyFox » 25. jan 2018, 14:04

musling skrev:
LadyFox skrev:
musling skrev:
LadyFox skrev:De bedste latte, mocha eller cappuccino på brev?


Har ikke erfaring med de varme drikke på brev, men hvis det har interesse kan jeg virkelig godt anbefale denne iskaffe :D

Billede

Det kan være jeg skal prøve den til sommer. Dog er det for at spare lidt penge på kantinen i løbet af dagen, og i undervisningen fortrækker jeg varm kaffe :D


Har du overvejet instant?
I så fald kan jeg varmt anbefale den fra Änglamark - den kan vist også fås i Fakta under det der 365-mærke. :)

Som udgangspunkt vil jeg helst have noget latte eller cappuccino agtigt noget, da så jeg slipper for kaffe creamer eller mælk. Men hvis jeg ikke kan finde noget jeg synes er okay så ender det nok med instant.
0
...
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11594
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18650

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf PaleSeptember » 26. jan 2018, 12:44

Hvad ville I servere af tilbehør til en lammekølle?
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9843
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Spjaerten » 26. jan 2018, 13:22

Lemonella skrev:
PaleSeptember skrev:Hvad ville I servere af tilbehør til en lammekølle?


Smid lammekøllen på en rist i ovnen. Sæt en bradepande med rodfrugter, hvidløgsfed og kartofler neden under og lad kødsaften dryppe ned på rodfrugterne. Det smager så godt. :savl:


Please don’t det smager meget nemt af får. Altså tilbehøret.

Flødekartofler til lammet :lun: er sååå godt. Og så en salat af en art
3
Tryk på * :slem:
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Buffy » 26. jan 2018, 18:11

zembra1986 skrev:Jeg er lige ved at trykke køb på en veganer kasse fra Aarstiderne.....nogle der har prøvet den og kan rapportere? Det er til 1 person jeg har tænkt mig at bestille.....er det jeres erfaring at der er nok mad? :genert:


Et godt “trick” er at købe en til to personer, det er billigere pr kuvert og du har mad til to dage.
Jeg har ikke prøvet veganer kassen, men flere af de andre og har været glade for dem.
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf milisa » 26. jan 2018, 20:01

Lemonella skrev:Lam smager sjældent af får. Jeg har spist det masser af gange og det smager af lam. :)


Jeg har også spist lam masser af gange, og jo, det kan smage af får! Netop når du lader fedtet, og dermed lanolinen, dryppe ned over grøntsager får du det, mange synes smager af uld. Lammekølle i sig selv smager IMO af uld....

Men anyways, jeg er bare generelt enig med Spjærten: Flødekartofler og en god salat. :) Alternativt a la Grækenland: Tzaziki og tomat+olivensalat, evt med bagt feta også.
2
Tally-ho
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf milisa » 26. jan 2018, 23:09

Lemonella skrev:
milisa skrev:
Lemonella skrev:Lam smager sjældent af får. Jeg har spist det masser af gange og det smager af lam. :)


Jeg har også spist lam masser af gange, og jo, det kan smage af får! Netop når du lader fedtet, og dermed lanolinen, dryppe ned over grøntsager får du det, mange synes smager af uld. Lammekølle i sig selv smager IMO af uld....

Men anyways, jeg er bare generelt enig med Spjærten: Flødekartofler og en god salat. :) Alternativt a la Grækenland: Tzaziki og tomat+olivensalat, evt med bagt feta også.


Hvis lam smager af uld, er det et gammelt lam. Jo ældre lammet bliver, jo federe bliver det og ja, fedtet har en tendens til at smage af uld.
Lam, skal spises når det er under 4 måneder gammel, så er der ingen smag af uld.


Jeg ved godt, hvad du mener. :) Min kæreste er helt enig med dig, og han og jeg har haft denne diskussion mange gange... Men det ændrer altså ikke ved, at JEG (og spjærten, måske?) synes, at lammekølle og lammeskank for den sags skyld smager af uld - også fra lam under 4 mdr. Og at grøntsager tilberedt fra lammesky smager afskyeligt meget af uld....
0
Tally-ho
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11594
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18650

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf PaleSeptember » 27. jan 2018, 17:14

Tak for input vedr. lammekøllen. Det bliver små smørdampede kartofler med timian, rødløgskompot, cherrytomater, der har simret i olie og balsamico med hvidløg og timian og bearnaisesauce og bagte hvidløg.
5
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Juki » 28. jan 2018, 23:28

PaleSeptember skrev:Hvad ville I servere af tilbehør til en lammekølle?

Jeg laver stort set altid ovnbagte kartofler til sammen med kogte eller smørstegte haricots verts, små ovnbagte tomater med presset hvidløg og lidt olivenolie, feta, oliven og en hjemmelavet dressing af creme fraiche, salt, peber og hvidløg. Tzatziki kan også bruges. Jeg kan ikke huske om der plejer at være mere til :D

Jeg er ret glad for hvidløg og gerne meget af det, men mængden kan selvfølgelig varieres. Flødekartofler er jeg også svært glad for, men jeg synes hurtigt det kan blive tungt til lam, eller andet kød. Især hvis ikke der er andet tilbehør.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3440
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3074

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Alphilia » 29. jan 2018, 18:40

Frisk koriander - hvad skal jeg bruge det store bundt til, jeg har købt?
Og hvordan opbevarer man bedst afskårne krydderurter?
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11594
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18650

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf PaleSeptember » 29. jan 2018, 20:13

Alphilia skrev:Frisk koriander - hvad skal jeg bruge det store bundt til, jeg har købt?
Og hvordan opbevarer man bedst afskårne krydderurter?


I skraldespanden - specielt koriander :fløjt:
8
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24917

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf sigge » 30. jan 2018, 13:57

Det er langt om længe lykkedes mig at finde frosne mozzareallasticks, der bare skal varmes i ovnen. :savl: Nu vil jeg gerne bruge dem som hovedmåltid og ikke bare snack/forret, men jeg kan ikke finde ud af, hvad jeg skal spise sammen med dem. Det må gerne være noget, der hæver lødigheden af det samlede måltid bare en anelse. Har I nogen gode forslag?
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf HappyPaww » 30. jan 2018, 14:01

sigge skrev:Det er langt om længe lykkedes mig at finde frosne mozzareallasticks, der bare skal varmes i ovnen. :savl: Nu vil jeg gerne bruge dem som hovedmåltid og ikke bare snack/forret, men jeg kan ikke finde ud af, hvad jeg skal spise sammen med dem. Det må gerne være noget, der hæver lødigheden af det samlede måltid bare en anelse. Har I nogen gode forslag?

Synes coleslaw passer godt til den slags ‘fried foods’.
0

Tilbage til "Mad og drikke"