Tråden til de små spørgsmål

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Bergen
Indlæg: 7309
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11939

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Bergen » 11. apr 2019, 20:57

Hunkat skrev:Hvad stiller man op med ca en million fed hvidløg? Vi får hvidløg hver gang vi får grønsager og så mange fed hvidløg spiser vi bare ikke normalt..


Jeg forærer dem væk :P
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11594
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18650

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf PaleSeptember » 12. apr 2019, 19:19

Tilbehør til pulled pork? Gerne noget der kan laves LCHF style
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf HappyPaww » 12. apr 2019, 19:24

PaleSeptember skrev:Tilbehør til pulled pork? Gerne noget der kan laves LCHF style

Hvad med i spidskålsblade-wraps (som alternativ til boller) - og så med en coleslaw i også :)
1
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1695
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 289
Likede indlæg: 3243

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf klumphen » 13. apr 2019, 18:43

Er der nogen der har erfaring med kokos i havregrød?
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Flora » 14. apr 2019, 09:28

Jeg har tøet to tunbøffer op, men kommer kun til at spise den ene i aften. Kan jeg stege den anden og fryse den ned, uden at den bliver tør og kedelig, når jeg tør den op igen? Eller er det bedre at spise den anden i morgen og er det i så fald bedst at stege den i dag eller i morgen?

Nogen erfaringer?
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36814

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Daine » 14. apr 2019, 09:32

Jeg skal til Århus på tirsdag og kom til at tænke på, om man kan købe de der gode vaniljekranse fra Den Gamle By andre steder end i DGB? Jeg skal nemlig ikke derud denne gang, men vil da gerne have nogle kranse med hjem :savl:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Persnikedy » 14. apr 2019, 09:48

Daine skrev:Jeg skal til Århus på tirsdag og kom til at tænke på, om man kan købe de der gode vaniljekranse fra Den Gamle By andre steder end i DGB? Jeg skal nemlig ikke derud denne gang, men vil da gerne have nogle kranse med hjem :savl:


Desværre så er det kun der de sælges, jeg har aldrig set dem andre steder.

Måske hvis du står og ser trist ud udenfor DGB hegnet så kaster de nogle ud til dig ligesom når man fodre ænder :D
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36814

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Daine » 14. apr 2019, 09:55

Persnikedy skrev:
Daine skrev:Jeg skal til Århus på tirsdag og kom til at tænke på, om man kan købe de der gode vaniljekranse fra Den Gamle By andre steder end i DGB? Jeg skal nemlig ikke derud denne gang, men vil da gerne have nogle kranse med hjem :savl:


Desværre så er det kun der de sælges, jeg har aldrig set dem andre steder.

Måske hvis du står og ser trist ud udenfor DGB hegnet så kaster de nogle ud til dig ligesom når man fodre ænder :D

Haha, det kunne jo være! Men øv, jeg havde lige håbet - jeg synes det er lidt dyrt at betale entre for bare at hente småkager, jeg har ikke tid til at gå rundt derude. Så må jeg vente til jul :D
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Flora » 14. apr 2019, 10:06

Daine skrev:
Persnikedy skrev:
Daine skrev:Jeg skal til Århus på tirsdag og kom til at tænke på, om man kan købe de der gode vaniljekranse fra Den Gamle By andre steder end i DGB? Jeg skal nemlig ikke derud denne gang, men vil da gerne have nogle kranse med hjem :savl:


Desværre så er det kun der de sælges, jeg har aldrig set dem andre steder.

Måske hvis du står og ser trist ud udenfor DGB hegnet så kaster de nogle ud til dig ligesom når man fodre ænder :D

Haha, det kunne jo være! Men øv, jeg havde lige håbet - jeg synes det er lidt dyrt at betale entre for bare at hente småkager, jeg har ikke tid til at gå rundt derude. Så må jeg vente til jul :D


Du kan også bage dem selv :)

https://www.alt.dk/mad/opskrift/vaniljekranse-fra-den-gamle-by
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36814

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Daine » 14. apr 2019, 10:22

Flora skrev:
Daine skrev:
Persnikedy skrev:
Daine skrev:Jeg skal til Århus på tirsdag og kom til at tænke på, om man kan købe de der gode vaniljekranse fra Den Gamle By andre steder end i DGB? Jeg skal nemlig ikke derud denne gang, men vil da gerne have nogle kranse med hjem :savl:


Desværre så er det kun der de sælges, jeg har aldrig set dem andre steder.

Måske hvis du står og ser trist ud udenfor DGB hegnet så kaster de nogle ud til dig ligesom når man fodre ænder :D

Haha, det kunne jo være! Men øv, jeg havde lige håbet - jeg synes det er lidt dyrt at betale entre for bare at hente småkager, jeg har ikke tid til at gå rundt derude. Så må jeg vente til jul :D


Du kan også bage dem selv :)

https://www.alt.dk/mad/opskrift/vaniljekranse-fra-den-gamle-by

Jeg har opskriften, men jeg er elendig til at bage :blush:
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf HappyPaww » 14. apr 2019, 13:49

Flora skrev:Jeg har tøet to tunbøffer op, men kommer kun til at spise den ene i aften. Kan jeg stege den anden og fryse den ned, uden at den bliver tør og kedelig, når jeg tør den op igen? Eller er det bedre at spise den anden i morgen og er det i så fald bedst at stege den i dag eller i morgen?

Nogen erfaringer?

Jeg ville stege den og så bruge i en salade nicoise i morgen :).
1
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Flora » 14. apr 2019, 17:21

HappyPaww skrev:
Flora skrev:Jeg har tøet to tunbøffer op, men kommer kun til at spise den ene i aften. Kan jeg stege den anden og fryse den ned, uden at den bliver tør og kedelig, når jeg tør den op igen? Eller er det bedre at spise den anden i morgen og er det i så fald bedst at stege den i dag eller i morgen?

Nogen erfaringer?

Jeg ville stege den og så bruge i en salade nicoise i morgen :).


Det var en god idé. Det gør jeg :gogo:
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Pandesteg » 16. apr 2019, 11:33

Jeg skal holde brunch på torsdag. Jeg mangler et par elementer synes jeg;

Noget "grønt", en salat/grøntsagsret eller lignende, har bare ikke rigtig nogle gode ideer andet end spidskålssalat og det synes jeg ikke passer så godt til de andre elementer. Det skal også være noget som er nemt at tilberede.

Og så mangler jeg en sød ting, jeg har bagt pandekager og der er hjemmesyltede valnødder og brombærmarmelade til, men synes godt der kunne være en ting mere. Overvejer lidt tebirkes fra frost som kunne lunes på dagen, da det igen skal være lidt nemt, dvs. noget jeg enten kan købe på forhånd eller tilberede nemt på dagen.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Lys » 16. apr 2019, 11:39

Pandesteg skrev:Jeg skal holde brunch på torsdag. Jeg mangler et par elementer synes jeg;

Noget "grønt", en salat/grøntsagsret eller lignende, har bare ikke rigtig nogle gode ideer andet end spidskålssalat og det synes jeg ikke passer så godt til de andre elementer. Det skal også være noget som er nemt at tilberede.

Og så mangler jeg en sød ting, jeg har bagt pandekager og der er hjemmesyltede valnødder og brombærmarmelade til, men synes godt der kunne være en ting mere. Overvejer lidt tebirkes fra frost som kunne lunes på dagen, da det igen skal være lidt nemt, dvs. noget jeg enten kan købe på forhånd eller tilberede nemt på dagen.


Du kan bage kanelsnegle? Der var for nyligt en tråd herinde om nogle, der kunne forberedes dagen før og koldhæves over natten.

Ellers kan jeg anbefale Cofocos frosne croissanter og pain au chocolat - jeg har tidligere købt dem hos Nemlig.
2
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24917

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf sigge » 16. apr 2019, 11:50

Pandesteg skrev:Jeg skal holde brunch på torsdag. Jeg mangler et par elementer synes jeg;

Noget "grønt", en salat/grøntsagsret eller lignende, har bare ikke rigtig nogle gode ideer andet end spidskålssalat og det synes jeg ikke passer så godt til de andre elementer. Det skal også være noget som er nemt at tilberede.

Og så mangler jeg en sød ting, jeg har bagt pandekager og der er hjemmesyltede valnødder og brombærmarmelade til, men synes godt der kunne være en ting mere. Overvejer lidt tebirkes fra frost som kunne lunes på dagen, da det igen skal være lidt nemt, dvs. noget jeg enten kan købe på forhånd eller tilberede nemt på dagen.


Jeg har nogle gange fået en Cæsarsalat (eller noget lignende) til brunch, det fungerede godt, synes jeg. Ellers kunne man måske lave nogle æggemuffins med en masse grøntsager i?
1
You can't spell awesome without me.

Tilbage til "Mad og drikke"