Tråden til de små spørgsmål

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf kidkomb » 17. jul 2016, 22:27

Er vi enige om, at bolcher (nærmest) ikke kan blive for gamle?
-kun nederen at spise?
Det er jo nærmest ren sukker og dem jeg har er pakket lufttæt ind hver for sig (Sallos)
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Lucia
Indlæg: 1551
Tilmeldt: 20. dec 2015, 14:42
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2158

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Lucia » 19. jul 2016, 16:02

flicka skrev:Chorizo. Hvor finder jeg den bedste chorizo, der smager som dem, man får i Sydamerika?

Jeg er blevet skuffet hver gang, jeg har købt en chorizo herhjemme. Dem herhjemme er af den tørre spanske type.

Måske burde jeg nævne at de vistnok kaldes parrillera chorizo i Sydamerika og er ikke tørret hårdt. Der er mere saft og kraft i dem :dåne:

Nu ved jeg ikke, hvordan chorizo smager i Sydamerika og jeg har heller aldrig været i Irma, så det er måske et long shot, det her, men tænkte at jeg lige ville nævne det :lol:

Jeg så på en blog forleden, at Irma har ferske chorizopølser. Ved som sagt ikke om det er dét, du leder efter, men det er da i hvert fald ikke en tør chorizo :D
0
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2206
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3228

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf flicka » 19. jul 2016, 17:40

Lucia skrev:
flicka skrev:Chorizo. Hvor finder jeg den bedste chorizo, der smager som dem, man får i Sydamerika?

Jeg er blevet skuffet hver gang, jeg har købt en chorizo herhjemme. Dem herhjemme er af den tørre spanske type.

Måske burde jeg nævne at de vistnok kaldes parrillera chorizo i Sydamerika og er ikke tørret hårdt. Der er mere saft og kraft i dem :dåne:

Nu ved jeg ikke, hvordan chorizo smager i Sydamerika og jeg har heller aldrig været i Irma, så det er måske et long shot, det her, men tænkte at jeg lige ville nævne det :lol:

Jeg så på en blog forleden, at Irma har ferske chorizopølser. Ved som sagt ikke om det er dét, du leder efter, men det er da i hvert fald ikke en tør chorizo :D


Fantastisk. Det er et forsøg værd.

Tak :gogo:
1
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Pandesteg » 20. jul 2016, 06:14

Er der nogle herinde der har en nespresso lattissima-kaffemaskine, der kan svare på, om mælkevarmeren også kan bruges til mandelmælk/soyamælk og i den dur?
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10763

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Muspel » 20. jul 2016, 07:11

Pandesteg skrev:Er der nogle herinde der har en nespresso lattissima-kaffemaskine, der kan svare på, om mælkevarmeren også kan bruges til mandelmælk/soyamælk og i den dur?


I mangel på mere kvalificeret hjælp, (som dog sikkert dukker op) kan jeg bidrage med, at jeg har en tilsvarende mælkevarmer- og skummer, der fint og let håndterer havremælk (som i øvrigt fungerer dødgodt i kaffe). Det skummer dog mere, og man skal derfor hælde lidt mindre i.
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Pandesteg » 20. jul 2016, 09:25

Jeg skrev faktisk en mail til Nespresso og de svarede, at man sagtens kan bruge soya-/havremælk osv. - det eneste man skal være opmærksom på er, at der ikke er tilsat sukker i mælken, da det så brænder fast inde dyssen.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14724
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19077

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Flora » 21. jul 2016, 21:10

Hvis man har kogt fond på et kyllingeskrog, hvor længe kan den så holde sig i køleskabet?
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14724
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19077

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Flora » 22. jul 2016, 08:11

Lemonella skrev:
Flora skrev:Hvis man har kogt fond på et kyllingeskrog, hvor længe kan den så holde sig i køleskabet?


Jeg mener højst 3 dage, så skal det i fryseren. Fond er god grobund for bakterier, så måske du skal koge det op igen, inden du fryser det ned.


Ok, tak. Jeg lavede det tirsdag aften, så tænker jeg bruger noget af det i aften og smider resten i fryseren så :).
0
Lykke
Indlæg: 6937
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Lykke » 22. jul 2016, 12:40

Er der nogen som har en god opskrift på cheesecake?
Jeg har nogle friske kirsebær, ville I koge dem helt ud og så komme husblas i, som topping til kagen, eller bliver det underligt når det er friske bær?
0
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Persnikedy » 22. jul 2016, 12:49

Lykke skrev:Er der nogen som har en god opskrift på cheesecake?
Jeg har nogle friske kirsebær, ville I koge dem helt ud og så komme husblas i, som topping til kagen, eller bliver det underligt når det er friske bær?


Jeg har altid brugt denne her. Den er vældig god og din ide med at komme bær gele på toppen er inkluderet :-D
http://www.alt.dk/mad/opskrift/cheesecake-/
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Fru Sunshine » 23. jul 2016, 09:50

Lykke skrev:Er der nogen som har en god opskrift på cheesecake?
Jeg har nogle friske kirsebær, ville I koge dem helt ud og så komme husblas i, som topping til kagen, eller bliver det underligt når det er friske bær?

http://www.arla.dk/opskrifter/flodeostekage/

Ingen over og ingen ved siden af. Det er verdens bedste ostekage. Jeg kunne godt finde på bare at pynte med friske bær og dropoe geléen.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Lykke
Indlæg: 6937
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Lykke » 23. jul 2016, 12:31

Fru Sunshine skrev:
Lykke skrev:Er der nogen som har en god opskrift på cheesecake?
Jeg har nogle friske kirsebær, ville I koge dem helt ud og så komme husblas i, som topping til kagen, eller bliver det underligt når det er friske bær?

http://www.arla.dk/opskrifter/flodeostekage/

Ingen over og ingen ved siden af. Det er verdens bedste ostekage. Jeg kunne godt finde på bare at pynte med friske bær og dropoe geléen.


Tak! Glæder mig til at smage den. Selvom geléen endte med at ødelægge noget af osten, så den er ikke så pæn. Tror dog på den stadig er lækker!
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Fru Sunshine » 23. jul 2016, 12:33

Lykke skrev:
Fru Sunshine skrev:
Lykke skrev:Er der nogen som har en god opskrift på cheesecake?
Jeg har nogle friske kirsebær, ville I koge dem helt ud og så komme husblas i, som topping til kagen, eller bliver det underligt når det er friske bær?

http://www.arla.dk/opskrifter/flodeostekage/

Ingen over og ingen ved siden af. Det er verdens bedste ostekage. Jeg kunne godt finde på bare at pynte med friske bær og dropoe geléen.


Tak! Glæder mig til at smage den. Selvom geléen endte med at ødelægge noget af osten, så den er ikke så pæn. Tror dog på den stadig er lækker!

Garanteret. Jeg vil i hvert fald gerne spise den.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Wizzze » 23. jul 2016, 19:10

Hvordan bekæmper I kondens fra jeres drikkeglas her i varmen?

Det er pisse irriterende når man drypper på sig selv, eller efterlader ringe :evil:
Bruger I altid en brik eller en serviet? Eller har I andre smarte trick?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Pandesteg » 24. jul 2016, 07:02

Vi bruger altid coasters.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:

Tilbage til "Mad og drikke"