Tråden til de små spørgsmål

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10220
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1215
Likede indlæg: 18362

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf .Magic. » 18. feb 2024, 13:27

Ado skrev:
.Magic. skrev:Tror i at denne ret kan laves i en airfryer i stedet for ovnen?

https://www.webopskrifter.dk/opskrifter ... ger-23867/

I og med, at en Airfryer også er en ovn, så kan jeg ikke forestille, at du ikke ville kunne lave retten der i.

Tak :-)
0
godtnavn
Indlæg: 11190
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13047

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf godtnavn » 24. feb 2024, 08:20

Lagkagebunde!

Når det skal gå hurtigt plejede vi at købe Irmas, de var tykke, luftige, smagte godt og var ikke lavet af buræg. Nu er Irma desværre lukket, og den jeg var forbi for at få dem lukker om en uge så der var alt udsolgt. Så hvor kan man ellers finde nogle? Jeg ved godt det ikke er svært at bage selv, det gør jeg oftest, men er gravid, dårlig og der er en milliard andre ting der også skal ordnes inden vi får 20 gæster til fødselsdag så lige her vil jeg gerne tage den lette løsning. Ønsker dog ikke kedelige tynde "pap"bunde som i Netto og slet ikke med buræg.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17034
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1078
Likede indlæg: 21255

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Misantropen » 24. feb 2024, 09:09

godtnavn skrev:Lagkagebunde!

Når det skal gå hurtigt plejede vi at købe Irmas, de var tykke, luftige, smagte godt og var ikke lavet af buræg. Nu er Irma desværre lukket, og den jeg var forbi for at få dem lukker om en uge så der var alt udsolgt. Så hvor kan man ellers finde nogle? Jeg ved godt det ikke er svært at bage selv, det gør jeg oftest, men er gravid, dårlig og der er en milliard andre ting der også skal ordnes inden vi får 20 gæster til fødselsdag så lige her vil jeg gerne tage den lette løsning. Ønsker dog ikke kedelige tynde "pap"bunde som i Netto og slet ikke med buræg.

Jeg ved ikke om det er en standardvare hos bagere, men ellers kan du bestille dem.
2
godtnavn
Indlæg: 11190
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13047

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf godtnavn » 24. feb 2024, 09:16

Misantropen skrev:
godtnavn skrev:Lagkagebunde!

Når det skal gå hurtigt plejede vi at købe Irmas, de var tykke, luftige, smagte godt og var ikke lavet af buræg. Nu er Irma desværre lukket, og den jeg var forbi for at få dem lukker om en uge så der var alt udsolgt. Så hvor kan man ellers finde nogle? Jeg ved godt det ikke er svært at bage selv, det gør jeg oftest, men er gravid, dårlig og der er en milliard andre ting der også skal ordnes inden vi får 20 gæster til fødselsdag så lige her vil jeg gerne tage den lette løsning. Ønsker dog ikke kedelige tynde "pap"bunde som i Netto og slet ikke med buræg.

Jeg ved ikke om det er en standardvare hos bagere, men ellers kan du bestille dem.


Det havde jeg slet ikke tænkt på :genert: Det må blive løsningen hvis den Irma manden smutter forbi også er ved at lukke og har udsolgt af alt.
1
godtnavn
Indlæg: 11190
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13047

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf godtnavn » 1. mar 2024, 15:51

Frosne rabarber, hvor finder jeg dem? Skal bruge dem nu-nu. Var sikker på jeg havde en pose i fryseren, men havde set forkert det var nogle bær hvor posen bare havde samme farve. Bor i kbh så har de fleste butikker indenfor hoppeafstand.
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5111
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9907

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Tilly » 1. mar 2024, 17:17

godtnavn skrev:Frosne rabarber, hvor finder jeg dem? Skal bruge dem nu-nu. Var sikker på jeg havde en pose i fryseren, men havde set forkert det var nogle bær hvor posen bare havde samme farve. Bor i kbh så har de fleste butikker indenfor hoppeafstand.

Synes der er mange butikker der kun har dem i sommerhalvåret, men jeg har haft held med at finde dem i Meny om vinteren. Men nogle gange har jeg også set dem i Rema1000.
1
godtnavn
Indlæg: 11190
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13047

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf godtnavn » 1. mar 2024, 17:20

Tilly skrev:
godtnavn skrev:Frosne rabarber, hvor finder jeg dem? Skal bruge dem nu-nu. Var sikker på jeg havde en pose i fryseren, men havde set forkert det var nogle bær hvor posen bare havde samme farve. Bor i kbh så har de fleste butikker indenfor hoppeafstand.

Synes der er mange butikker der kun har dem i sommerhalvåret, men jeg har haft held med at finde dem i Meny om vinteren. Men nogle gange har jeg også set dem i Rema1000.


Har sendt manden på tour de supermarked, han er pt på vej til meny efter både Føtex og 365 ikke havde dem, tror næste stop efter Meny bliver Kvickly men vil lige foreslå ham at stoppe når han kommer forbi Rema. Ej det er noget pis, var helt sikker på vi havde en pose og har lovet datteren hendes yndlingslagkage i morgen til fødselsdag, så de skal findes :genert:
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5111
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9907

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Tilly » 1. mar 2024, 19:21

godtnavn skrev:
Tilly skrev:
godtnavn skrev:Frosne rabarber, hvor finder jeg dem? Skal bruge dem nu-nu. Var sikker på jeg havde en pose i fryseren, men havde set forkert det var nogle bær hvor posen bare havde samme farve. Bor i kbh så har de fleste butikker indenfor hoppeafstand.

Synes der er mange butikker der kun har dem i sommerhalvåret, men jeg har haft held med at finde dem i Meny om vinteren. Men nogle gange har jeg også set dem i Rema1000.


Har sendt manden på tour de supermarked, han er pt på vej til meny efter både Føtex og 365 ikke havde dem, tror næste stop efter Meny bliver Kvickly men vil lige foreslå ham at stoppe når han kommer forbi Rema. Ej det er noget pis, var helt sikker på vi havde en pose og har lovet datteren hendes yndlingslagkage i morgen til fødselsdag, så de skal findes :genert:

Jeg håber det lykkes :kryds:
1
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13075
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3546
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 56183
Kontakt:

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Ado » 2. mar 2024, 07:11

Jeg købte frosne rabarber i Superbrugsen i går.
1
Donna Martin Graduates!
godtnavn
Indlæg: 11190
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13047

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf godtnavn » 2. mar 2024, 09:36

Han fandt dem, det viste sig han havde været i meny og var på vej til 365, og 365 havde dem :banan: Så der er styr på lagkager til 17 gæster, meeeen den 4½ årige vågnede med feber så nu har vi 4 mennesker 2 store lagkager :lol: 30 boller og alt det andet løse. Men vi har da i det mindste styr på hvor vi finder rabarber til fødselsdagen der nu er rykket til næste weekend :lol:
3
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24647
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3203
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36857

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Daine » 8. mar 2024, 18:05

Er der andre der skal se Oscar show søndag nat? Jeg mangler inspiration til lækre snacks, så jeg kan holde mig vågen :D
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17034
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1078
Likede indlæg: 21255

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Misantropen » 10. mar 2024, 14:46

Findes der et eller andet mirakelmiddel til at løsne fastbrændt olie (dvs. det er noget mere genstridigt end bare fastbrændt mad) fra stålpander og -gryder?

Jeg har prøvet diverse husmorråd med at give dem et opkog med vaskepulver/opvasketabs/opvaskemiddel osv, men med begrænset resultat.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6684
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 872
Likede indlæg: 19059

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Æble » 10. mar 2024, 15:02

Misantropen skrev:Findes der et eller andet mirakelmiddel til at løsne fastbrændt olie (dvs. det er noget mere genstridigt end bare fastbrændt mad) fra stålpander og -gryder?

Jeg har prøvet diverse husmorråd med at give dem et opkog med vaskepulver/opvasketabs/opvaskemiddel osv, men med begrænset resultat.


Smør med opvaskemiddel, drys rigeligt bagepulver på og bland sammen. Hæld eddike på indtil det bryder og lad det stå i blød før du skrubber med en skuresvamp.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17034
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1078
Likede indlæg: 21255

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Misantropen » 10. mar 2024, 16:00

Æble skrev:
Misantropen skrev:Findes der et eller andet mirakelmiddel til at løsne fastbrændt olie (dvs. det er noget mere genstridigt end bare fastbrændt mad) fra stålpander og -gryder?

Jeg har prøvet diverse husmorråd med at give dem et opkog med vaskepulver/opvasketabs/opvaskemiddel osv, men med begrænset resultat.


Smør med opvaskemiddel, drys rigeligt bagepulver på og bland sammen. Hæld eddike på indtil det bryder og lad det stå i blød før du skrubber med en skuresvamp.

Hvor længe skal det ca stå i blød?
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6684
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 872
Likede indlæg: 19059

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Æble » 10. mar 2024, 18:54

Misantropen skrev:
Æble skrev:
Misantropen skrev:Findes der et eller andet mirakelmiddel til at løsne fastbrændt olie (dvs. det er noget mere genstridigt end bare fastbrændt mad) fra stålpander og -gryder?

Jeg har prøvet diverse husmorråd med at give dem et opkog med vaskepulver/opvasketabs/opvaskemiddel osv, men med begrænset resultat.


Smør med opvaskemiddel, drys rigeligt bagepulver på og bland sammen. Hæld eddike på indtil det bryder og lad det stå i blød før du skrubber med en skuresvamp.

Hvor længe skal det ca stå i blød?


Når det er meget slemt så ca 30 min. Hvis mindre slemt, 5-10 minutter.
0

Tilbage til "Mad og drikke"