Tråden til de små spørgsmål

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf MyGirl » 12. aug 2017, 08:57

Nogen, der har erfaring med frysning af fyldte squash? (De er fyldt med en "kødsovs", som jo snildt klarer frysning, men er mere i tvivl om squashene - de er tilberedt i går, og frygter, det bliver noget værre smat..)
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24921

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf sigge » 22. aug 2017, 11:37

Jeg skal afprøve den opskrift på luksushindbærsnitter, Pjeps gav i bagetråden. Der skal en crumble ovenpå, hvor der skal bruges lyst muscovadosukker. Det kan jeg så ikke lige opdrive i min by, så jeg pønser på at bruge lyst rørsukker og en lille smule sirup i stedet, tror I ikke, det vil blive næsten lige så godt?
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7638
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 760
Likede indlæg: 21318

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Nesnay » 23. aug 2017, 06:44

sigge skrev:Jeg skal afprøve den opskrift på luksushindbærsnitter, Pjeps gav i bagetråden. Der skal en crumble ovenpå, hvor der skal bruges lyst muscovadosukker. Det kan jeg så ikke lige opdrive i min by, så jeg pønser på at bruge lyst rørsukker og en lille smule sirup i stedet, tror I ikke, det vil blive næsten lige så godt?


Jeg erstatter jævnligt (lyst) muscovadosukker med rørsukker, så det ville jeg gøre uden bekymringer :)
2
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14592

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Pjeps » 23. aug 2017, 07:40

sigge skrev:Jeg skal afprøve den opskrift på luksushindbærsnitter, Pjeps gav i bagetråden. Der skal en crumble ovenpå, hvor der skal bruges lyst muscovadosukker. Det kan jeg så ikke lige opdrive i min by, så jeg pønser på at bruge lyst rørsukker og en lille smule sirup i stedet, tror I ikke, det vil blive næsten lige så godt?

Jeg brugte lys rørsukker og almindelig hvid chokolade, da det var hvad jeg kunne få i Netto :D
1
:ninja:
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Ficus » 27. aug 2017, 16:05

Kagebagere: hvor nemt er det at arbejde med sådan nogle fleksible bageringe? Altså sådan en metalring, så man kan lave forskellige diameter i kager.
Og er der nogen bund der er smartere end andre?
0
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10763

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Muspel » 27. aug 2017, 16:19

Ficus skrev:Kagebagere: hvor nemt er det at arbejde med sådan nogle fleksible bageringe? Altså sådan en metalring, så man kan lave forskellige diameter i kager.
Og er der nogen bund der er smartere end andre?


Nemt synes jeg. Men jeg har mest brugt dem på dej, der ikke flyder ret meget ud. Fx lagkagebunde. Så smækker jeg den bare ovenpå en bageplade med papir og fylder dej i med en sprøjtepose.
1
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Hunkat » 28. aug 2017, 15:06

Hvad ville I marinere en roastbeef i? Jeg får gæster i morgen og har tre stykker roastbeef som jeg vil lave i tre forskellige udgaver. Umiddelbart tænker jeg hvidløg(olie), måske hoisin, evt. rødvin.

Jeg er lidt lidt på bar bund her.
Tilbehøret bliver små kartofler, bearnaise og salat + tomatsalat.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Persnikedy » 29. aug 2017, 13:42

Er der nogen af jer der ved om der er et sted i Århus hvor man kan få Bibimbap?
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3441
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3074

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Alphilia » 31. aug 2017, 13:45

1/2 dåse kokosmælk, hvad skal jeg bruge den til?
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf MyGirl » 2. sep 2017, 12:00

En cheesecake købt hos bageren - hvor længe ville I spise af den efterfølgende?
0
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Persnikedy » 2. sep 2017, 16:22

Jeg har 4 gråænder som jeg skal lave, de er på ca 500g stykket.

Jeg vil gerne lave dem lidt alla langtidsstegt med æble og svesker, men hvor længe tror i de skal have?
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12731
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Guilded_Lily » 2. sep 2017, 16:26

MyGirl skrev:En cheesecake købt hos bageren - hvor længe ville I spise af den efterfølgende?


Indtil den bliver sur - hvis den rækker så langt :genert:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf MyGirl » 2. sep 2017, 17:18

Guilded_Lily skrev:
MyGirl skrev:En cheesecake købt hos bageren - hvor længe ville I spise af den efterfølgende?


Indtil den bliver sur - hvis den rækker så langt :genert:


Den er ret stor :blush2: Tænkte måske bare, det var svært at smage, om den er sur, når den er syrlig af natur. Men jeg må smage mig frem!
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf HappyPaww » 4. sep 2017, 11:01

Normalt er jeg ikke så hys med sådan noget, men min mor satte alligevel griller i hovedet på mig... :)

Lørdag var vi til frokost hos de gamle, og fik tarteletter med høns i asparges :love: Der var masser af rester tilbage, men sovsen kom først på køl ud på aftenen. Jeg ville gerne have det med hjem dagen efter, og fik en god portion pakket i fryseposer og sammen med et køleelement, da vi skulle til et andet arrangement søndag.
Da vi pakkede ud sidst på eftermiddagen i går, var det stadig helt koldt (vil dømme det som samme temperatur som det ville have haft hvis det lå i køleskab).

Min mor ringede så og sagde at hun ikke syntes vi skulle spise det (især i lyset af, at jeg er gravid). Men vil det mon ikke gå, hvis jeg sørger for at koge det rigtig godt igennem i aften..? Skal være alene hjemme, så det ville jo være dejlig nem aftensmad :)

Eller ville I af forsigtighedsprincip ikke spise det? Normalt ville jeg som nævnt ikke skænke det en tanke, og jeg har vist en rimelig hårdfør mave, og får utrolig sjældent madforgiftning.
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14724
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19077

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Flora » 4. sep 2017, 11:48

HappyPaww skrev:Normalt er jeg ikke så hys med sådan noget, men min mor satte alligevel griller i hovedet på mig... :)

Lørdag var vi til frokost hos de gamle, og fik tarteletter med høns i asparges :love: Der var masser af rester tilbage, men sovsen kom først på køl ud på aftenen. Jeg ville gerne have det med hjem dagen efter, og fik en god portion pakket i fryseposer og sammen med et køleelement, da vi skulle til et andet arrangement søndag.
Da vi pakkede ud sidst på eftermiddagen i går, var det stadig helt koldt (vil dømme det som samme temperatur som det ville have haft hvis det lå i køleskab).

Min mor ringede så og sagde at hun ikke syntes vi skulle spise det (især i lyset af, at jeg er gravid). Men vil det mon ikke gå, hvis jeg sørger for at koge det rigtig godt igennem i aften..? Skal være alene hjemme, så det ville jo være dejlig nem aftensmad :)

Eller ville I af forsigtighedsprincip ikke spise det? Normalt ville jeg som nævnt ikke skænke det en tanke, og jeg har vist en rimelig hårdfør mave, og får utrolig sjældent madforgiftning.


Jeg ville ikke have noget problem med at spise det :)
2

Tilbage til "Mad og drikke"