Tråden til de små spørgsmål

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 784
Likede indlæg: 14776

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Juki » 13. jun 2018, 13:46

Tilly skrev:Er der nogen der har smagt disse bagekartofler fra Lidl?

20180613_145425.jpg

Købte dem lidt spontant sidst jeg handlede ind. Men skal lige vide om de er "gode nok" til at jeg godt kan servere dem som "gæstemad" på fredag :) Det er ikke fordi jeg skal lave en fancy middag, bare en stille og rolig hyggemiddag med en veninde.

Jeg kender dem ikke, men jeg er nysgerrig på hvad pakken indeholder :D

Er det bare en almindelig bagekartoffel med en pose dressing man kan bruge hvis man vil(ligesom når man får marinade med til kød) eller skal det laves på en bestemt/anderledes måde? Hvis det bare er en almindelig bagekartoffel burde der ikke være grund til bekymring, men måske en dressing som backup eller smør for en sikkerheds skyld? Men det er mest fordi jeg ikke selv er udpræget fan er færdiglavede dressinger og marinader. Men det er jo en smagssag :)
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 256
Likede indlæg: 4910

Indlægaf Tilly » 13. jun 2018, 14:43

Juki skrev:

20180613_145425.jpg

Købte dem lidt spontant sidst jeg handlede ind. Men skal lige vide om de er "gode nok" til at jeg godt kan servere dem som "gæstemad" på fredag :) Det er ikke fordi jeg skal lave en fancy middag, bare en stille og rolig hyggemiddag med en veninde.

Er det bare en almindelig bagekartoffel med en pose dressing man kan bruge hvis man vil(ligesom når man får marinade med til kød) eller skal det laves på en bestemt/anderledes måde? Hvis det bare er en almindelig bagekartoffel burde der ikke være grund til bekymring, men måske en dressing som backup eller smør for en sikkerheds skyld? Men det er mest fordi jeg ikke selv er udpræget fan er færdiglavede dressinger og marinader. Men det er jo en smagssag :)

Der skulle være 2 vakuumpakkede kartofler plus 2 poser kvarkdressing :D Er bare spændt på hvordan sådan nogle vakuumpakkede kartofler smager. Tænker at varme dem i ovn, selvom de også kan varmes i mikroovn. Men mon ikke de kommer til at smage bedst i ovnen :gruble:

Og ja, god idé med backup hvis kvarkdressingen ikke er så god.

Fandt btw denne youtube video da jeg googlede dem :lol: Mit tyske er desværre noget begrænset, men han virker da tildfreds :)

1
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 784
Likede indlæg: 14776

Indlægaf Juki » 13. jun 2018, 14:48

Tilly skrev:
Juki skrev:

20180613_145425.jpg

Der skulle være 2 vakuumpakkede kartofler plus 2 poser kvarkdressing :D Er bare spændt på hvordan sådan nogle vakuumpakkede kartofler smager. Tænker at varme dem i ovn, selvom de også kan varmes i mikroovn. Men mon ikke de kommer til at smage bedst i ovnen :gruble:

Og ja, god idé med backup hvis kvarkdressingen ikke er så god.

Fandt btw denne youtube video da jeg googlede dem :lol: Mit tyske er desværre noget begrænset, men han virker da tildfreds :)

Mit tysk er også noget begrænset, men du må lige melde tilbage hvordan de var hvis du laver dem :D
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 586
Likede indlæg: 3254

Indlægaf Falstria » 13. jun 2018, 16:49

Hvis de ikke har været på frost så skulle de vel smage fint nok :)
0
Brugeravatar
musling
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1153

Indlægaf musling » 13. jun 2018, 20:02

Hyldeblomster - kan det stadig nås, eller er det slut for i år?
0
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 586
Likede indlæg: 3254

Indlægaf Falstria » 13. jun 2018, 20:15

musling skrev:Hyldeblomster - kan det stadig nås, eller er det slut for i år?

Kig på din lokale busk.

Det er slut her, blomsterne har tabt bladene.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 695
Likede indlæg: 7560

Indlægaf Pandesteg » 13. jun 2018, 20:15

Jeg fik krattet lidt sammen i går, men 90% af dem var afblomstret.
0
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 1026
Likede indlæg: 8881

Indlægaf Rapfisk » 13. jun 2018, 20:21

I København er de mere eller mindre væk,på Sydsjælland så de fine ud i weekenden.

Ellers må du vente og lave hyldebærsuppe :love:
0
#TeamFrederiksberg

Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Kort karma: 668
Likede indlæg: 5147

Indlægaf FormerlyKnownAs » 13. jun 2018, 20:23

Vi plukkede, naboens, i weekenden. Det var liiiige sidste øjeblik. Men nu står det i køleskab og trækker.
0
/Dullen
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 695
Likede indlæg: 7560

Indlægaf Pandesteg » 13. jun 2018, 20:25

Rapfisk skrev:

I København er de mere eller mindre væk,på Sydsjælland så de fine ud i weekenden.

Jeg bor på Sydsjælland og i mit område er de afblomstret nu, så det synes jeg ikke man skal køre efter :)
2
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs

Indlægaf FormerlyKnownAs » 13. jun 2018, 20:27

Pandesteg skrev:
Rapfisk skrev:

Jeg bor på Sydsjælland og i mit område er de afblomstret nu, så det synes jeg ikke man skal køre efter :)

Jeg er på Vestsjælland ud til vandet og her er heller ikke flere
1
/Dullen
Brugeravatar
musling
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1153

Indlægaf musling » 13. jun 2018, 21:47

Må indse, at jeg er for sent på den. Ingen hyldeblomstsaft til mig i år. Men så er der heldigvis så mange andre sommerlækkerier :D
0
Sof
Kort karma: 55
Likede indlæg: 1233

Indlægaf Sof » 15. jun 2018, 07:10

Jeg kunne lige nå at plukke lidt hyldeblomst på vej hjem fra at have afleveret i vuggestue i morges.

Her kommer så et rookie spørgsmål, når man klipper stilken af, er det så bare så tæt på blomster som muligt? Altså det betyder ikke noget at der er en bitte smule stilk på? Tænker om det har betydning for smagen :blush:
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs

Indlægaf FormerlyKnownAs » 15. jun 2018, 07:16

Sof skrev:Jeg kunne lige nå at plukke lidt hyldeblomst på vej hjem fra at have afleveret i vuggestue i morges.

Her kommer så et rookie spørgsmål, når man klipper stilken af, er det så bare så tæt på blomster som muligt? Altså det betyder ikke noget at der er en bitte smule stilk på? Tænker om det har betydning for smagen :blush:

Så lidt stilk som muligt. Det gjorde jeg og min smager skønt. Det gjorde med-mor-fra-børnehaven ikke og den flaske vi fik at hende smager virkelig ringe. Der er også markant forskel i farven. Min er helt gylden og hendes grønlig.
1
/Dullen
Brugeravatar
Lucia
Kort karma: 49
Likede indlæg: 1333

Indlægaf Lucia » 18. jun 2018, 17:48

Nogen der har et godt forslag til, hvad kan man bruge et par dl hvidtøl til, hvis man ikke har lyst til at drikke det eller lave øllebrød?
0

Tilbage til "Mad og drikke"