Hvis Jensens Bøfhus lukker...

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
pirken
Indlæg: 72
Tilmeldt: 24. jan 2017, 15:35
Kort karma: 6
Likede indlæg: 61

Re: Hvis Jensens Bøfhus lukker...

Indlægaf pirken » 8. jun 2017, 09:32

Panton skrev:Uanset priser og frostvarer, så synes jeg Jensens for mig står som et prolle sted :genert:


Har været meget glad for Jensens i mange år, men kan nu se at der er andre steder med virkelig god mad, der endda er billigere. Kan ikke andet end føle mig lidt snydt - især nu, hvor jeg har fået oplyst at det bare er cafeteriamad. Jeg tager på Madtapperiet næste gange :savl:
3
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Hvis Jensens Bøfhus lukker...

Indlægaf Wizzze » 8. jun 2017, 10:00

Moxy-lady skrev:
pirken skrev:
Moxy-lady skrev:Koster deres tag-selv softice virkelig 75 kr? :nerve:

Nej, den koster kun 45 kroner. For 19 kr. ekstra kan man få to pandekager.


http://www.jensens.com/da/menukort-frokost/

Her står der at en ret koster 75 kr, og under desserterne står der flere ting man kan vælge, blandt andet softice, uden at der står noget om at de koster mindre end én rets pris.


Det må vel også betyde at en frokostbøf nu koster 75kr ??? :gruble:
Er det ikke at skyde sig selv i foden, det er/var jo deres måde at få folk i butikken.

Det ligner at de nu prøver at kopiere Madklubbens koncept, hvorfor ikke vende tilbage til det koncept som faktisk virkede for dem. Skæve udskæringer der kunne købes billigt, vådmodne, og så lade en kok stege de skæve udskæringer til bedste resultat.

Ja, det er ikke MASH, men de kunne sælge til 29/39/49 Med andre ord de kunne konkurrere med McD, Pizzamanden, og andet papmad, og de kunne lokke med bordplads og servering, til dem som ikke havde fast food travlt, hvor der så kunne laves ekstrasalg i form af snacks, salatbar og soft-ice.
I stedet prøver de at konkurrere med andre og bedre restauranter, hvorfor? :gruble:
7
Do as I say! :whip:
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: Hvis Jensens Bøfhus lukker...

Indlægaf fisken80 » 8. jun 2017, 10:04

Wizzze skrev:
Moxy-lady skrev:
pirken skrev:
Moxy-lady skrev:Koster deres tag-selv softice virkelig 75 kr? :nerve:

Nej, den koster kun 45 kroner. For 19 kr. ekstra kan man få to pandekager.


http://www.jensens.com/da/menukort-frokost/

Her står der at en ret koster 75 kr, og under desserterne står der flere ting man kan vælge, blandt andet softice, uden at der står noget om at de koster mindre end én rets pris.


Det må vel også betyde at en frokostbøf nu koster 75kr ??? :gruble:
Er det ikke at skyde sig selv i foden, det er/var jo deres måde at få folk i butikken.

Det ligner at de nu prøver at kopiere Madklubbens koncept, hvorfor ikke vende tilbage til det koncept som faktisk virkede for dem. Skæve udskæringer der kunne købes billigt, vådmodne, og så lade en kok stege de skæve udskæringer til bedste resultat.

Ja, det er ikke MASH, men de kunne sælge til 29/39/49 Med andre ord de kunne konkurrere med McD, Pizzamanden, og andet papmad, og de kunne lokke med bordplads og servering, til dem som ikke havde fast food travlt, hvor der så kunne laves ekstrasalg i form af snacks, salatbar og soft-ice.
I stedet prøver de at konkurrere med andre og bedre restauranter, hvorfor? :gruble:


Og det er én af deres frokostbøffer, der koster 75,- de øvrige er der tillæg på.... :stoned: medmindre man vælger kylling, men altså så er det jo ikke længere bøf
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Hvis Jensens Bøfhus lukker...

Indlægaf Wizzze » 8. jun 2017, 10:16

pirken skrev:
Panton skrev:Uanset priser og frostvarer, så synes jeg Jensens for mig står som et prolle sted :genert:


Har været meget glad for Jensens i mange år, men kan nu se at der er andre steder med virkelig god mad, der endda er billigere. Kan ikke andet end føle mig lidt snydt - især nu, hvor jeg har fået oplyst at det bare er cafeteriamad. Jeg tager på Madtapperiet næste gange :savl:


Der er ikke noget galt med cafeteriamad, hvis man bare tager cafeteria priser.

Se på IKEA, deres kødboller er ikke stor gastronomi, med server dem med mos, flødesovs og tyttebær til 30-40kr. så har man fået et godt måltid, til en god pris.
4
Do as I say! :whip:
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Hvis Jensens Bøfhus lukker...

Indlægaf Ficus » 8. jun 2017, 10:21

Wizzze skrev:
Der er ikke noget galt med cafeteriamad, hvis man bare tager cafeteria priser.

Se på IKEA, deres kødboller er ikke stor gastronomi, med server dem med mos, flødesovs og tyttebær til 30-40kr. så har man fået et godt måltid, til en god pris.


Nu fik jeg lige mega meget lyst til IKEAs kødboller og flødesovs :sur:
1
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Hvis Jensens Bøfhus lukker...

Indlægaf Bimmerdyret » 8. jun 2017, 16:13

Man laver maden selv - det er altid billigere
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Hvis Jensens Bøfhus lukker...

Indlægaf Wizzze » 8. jun 2017, 16:38

Bimmerdyret skrev:Man laver maden selv - det er altid billigere


Ikke nødvendigvis

https://www.dr.dk/tv/se/penge/penge-tv/ ... 7-03-29#!/
1
Do as I say! :whip:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Hvis Jensens Bøfhus lukker...

Indlægaf Allmost_Famous » 8. jun 2017, 17:26

Jensens er sådan et sted, der til nøds kan fungere i en snæver vending, hvor man render rundt og shopper, pludselig bliver sulten, ikke gider kaste penge efter ordentlig mad, og ikke gider tage opvasken selv.
2
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Hvis Jensens Bøfhus lukker...

Indlægaf Bimmerdyret » 8. jun 2017, 19:08

Wizzze skrev:
Bimmerdyret skrev:Man laver maden selv - det er altid billigere


Ikke nødvendigvis

https://www.dr.dk/tv/se/penge/penge-tv/ ... 7-03-29#!/


Udfra menuen på JB, kan jeg gøre det billigere
0
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Hvis Jensens Bøfhus lukker...

Indlægaf Aspargsen » 9. jun 2017, 07:33

pirken skrev:http://www.bt.dk/danmark/dansk-restaurantkaede-kaemper-for-livet-saa-taet-er-den-paa-at-lukke

Hvor går man så hen og får forkælet sine smagsløg, når pengene er små? Har altid gået på Jensens Bøfhus og elsker deres mad, og forbinder dem med noget virkeligt dansk. Men et kan være slut nu. Har hørt godt om Flammen og Bones uden at have været der.


Flammen er buffet
Bones er ikke

men hvis jeg fik valget ville jeg vælge Bones
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Hvis Jensens Bøfhus lukker...

Indlægaf Evapeva » 9. jun 2017, 07:42

Lykke skrev:Nej bøffen, har jeg hørt, kører gennem et 'varmesystem'. Så den er ikke stegt.



Korrekt. Har arbejdet der i en kort periode for ti år siden - det er virkelig ikke særligt charmerende. :genert:
1
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Contrast
Indlæg: 2073
Tilmeldt: 21. jan 2016, 18:24
Kort karma: 210
Likede indlæg: 6139

Re: Hvis Jensens Bøfhus lukker...

Indlægaf Contrast » 9. jun 2017, 08:18

Forstår ikke at folk siger at Bones ligger i samme prisklasse, jeg oplever godt nok at Bones er dyrere :)

Lad os fx sige at man vil have BBQ ribs med kartofler og sovs til. På Jensens får man ca. 400 g til 150 kr. inkl. kartofler og sovs, på Bones får man 330 g. for 159 kr. inkl. kartofler, men skal man vælge sovs til, koster det 15 kr. På Bones kan man tilvælge all you can eat-softice og salatbar til 75 kr., på Jensens koster de to ekstra retter kun 50 kr. mere.

Der er tillægspriser på nogle af Jensen's retter, ja, men synes der er et fint udvalg af hovedretter, som ikke koster ekstra. Fx rump steak, grillet kyllingebryst og laks :) Desuden får man også nogle af pengene igen med club jensens kortet. Om aftenen er det dyrest at spise, men det er til gengæld også dér, hvor man tjener flest point. Jeg får 30-38 kr. på kortet hver gang jeg spiser der om aftenen. Kan ikke se på Bone's side at de har et lignende system.

Jeg oplever desuden ikke nogen forskel i kvaliteten af maden på Bones og Jensens.
1
Inge Færch Schott
Nacaw
Indlæg: 209
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:56
Kort karma: 14
Likede indlæg: 357

Re: Hvis Jensens Bøfhus lukker...

Indlægaf Nacaw » 9. jun 2017, 11:48

Contrast skrev:Forstår ikke at folk siger at Bones ligger i samme prisklasse, jeg oplever godt nok at Bones er dyrere :)

Lige nu har Bone's salat + softice til 30,- i hele Juni
Early bird 20% rabat (Man-Tor 16:30 - 19:00)
Gratis hovedret på din fødselsdag (altid)
Særligt tilbud til studerende, køb to betal for en

Den med +15 kr for sovs må være ny, har jeg aldrig set før. Men det er stadig min oplevelse at det koster ca. det samme. En forskel på 20-30 kr per person er i min verden samme prisklasse når man spiser ude :)
0
Brugeravatar
Contrast
Indlæg: 2073
Tilmeldt: 21. jan 2016, 18:24
Kort karma: 210
Likede indlæg: 6139

Re: Hvis Jensens Bøfhus lukker...

Indlægaf Contrast » 9. jun 2017, 16:01

Nacaw skrev:
Contrast skrev:Forstår ikke at folk siger at Bones ligger i samme prisklasse, jeg oplever godt nok at Bones er dyrere :)

Lige nu har Bone's salat + softice til 30,- i hele Juni
Early bird 20% rabat (Man-Tor 16:30 - 19:00)
Gratis hovedret på din fødselsdag (altid)
Særligt tilbud til studerende, køb to betal for en

Den med +15 kr for sovs må være ny, har jeg aldrig set før. Men det er stadig min oplevelse at det koster ca. det samme. En forskel på 20-30 kr per person er i min verden samme prisklasse når man spiser ude :)


De har haft det i et godt stykke tid, det med +15 for sovs. Det havde de der hvor jeg var for nogle måneder siden.
Men de tilbud du nævner lyder til gengæld gode. Hvis de så kunne have en mellemting resten af året, kom jeg der måske mere. :)
0
Inge Færch Schott
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Hvis Jensens Bøfhus lukker...

Indlægaf Aspargsen » 9. jun 2017, 16:10

Evapeva skrev:
Lykke skrev:Nej bøffen, har jeg hørt, kører gennem et 'varmesystem'. Så den er ikke stegt.



Korrekt. Har arbejdet der i en kort periode for ti år siden - det er virkelig ikke særligt charmerende. :genert:

Er det noget i stil med at man ikke har lyst wiener brød hvis man har arbejdet i en bager
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:

Tilbage til "Mad og drikke"