Too Good To Go

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1596
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 436
Likede indlæg: 5663

Too Good To Go

Indlægaf DenBlødeJyde » 8. jun 2017, 15:09

Jeg er bare nysgerrig.

Er der nogen af jer, der bruger app'en Too Good To Go, hvor man kan købe madvarer billigere fra fx bagere, restauranter mm?

Hvad er jeres erfaringer?

:)
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Too Good To Go

Indlægaf Filipai » 8. jun 2017, 15:26

DenBlødeJyde skrev:Jeg er bare nysgerrig.

Er der nogen af jer, der bruger app'en Too Good To Go, hvor man kan købe madvarer billigere fra fx bagere, restauranter mm?

Hvad er jeres erfaringer?

:)


Har prøvet det et par gange, og det er meget forskelligt fra sted til sted, hvad man får. Dalle valle f.eks får man en meget stor boks og så fylder man ellers bare op til randen. Der er virkeligt meget mad for 29 kr.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Too Good To Go

Indlægaf Sangius » 8. jun 2017, 15:38

Vi får bagerbrød på den måde. Det fungerer rigtig fint, vi får en pose fuld af alt mulig gejl, nogen gange bedre end andre. :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Too Good To Go

Indlægaf didas » 8. jun 2017, 16:13

Jeg har kun brugt den hos Dalle Valle, men der får man til gengæld virkelig meget for 29kr :)
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1596
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 436
Likede indlæg: 5663

Re: Too Good To Go

Indlægaf DenBlødeJyde » 8. jun 2017, 16:31

Jeg har lige hentet fra en lokal bager.

Der var en lækker baguette, et stort franskbrød, 4 chokoladeboller, 2 grove rundstykker og en ½ wienerstang. Det synes jeg egentlig er rigtig fint for 29 kr. Jeg er kun mig, så meget bliver frosset ned og jeg laver croutoner af det halve af franskbrødet.. :)
1
Lys
Indlæg: 5807
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10456

Re: Too Good To Go

Indlægaf Lys » 8. jun 2017, 16:33

Jeg har oplevet et par gange hos den lokale Meyers Bageri, at der var stort set udsolgt på hylderne en halv time før lukketid, men der stod adskillige Too good to go-poser klar til afhentning. Det har ikke rigtigt givet mig lyst til at prøve konceptet af...
2
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Too Good To Go

Indlægaf Allmost_Famous » 8. jun 2017, 16:49

Jeg bruger den en del. Især når sønnike sover ude, for så kan jeg komme af sted til f.eks. Dalle Valle, som har afhentning for sent til, at jeg ellers ville kunne nå det.

Jeg har både hentet fra restauranter, bagere, slagteri, kiosk, dagligvareforretning osv. Det er meget forskelligt hvad man får, og der er da også nogle steder, hvor jeg kun har hentet den ene gang, og så gad jeg ikke det sted igen. Andre steder kommer jeg til gengæld igen og igen.

To gange har jeg været enormt skuffet. En bager udleverede engang så tørt og fesent brød, at det var uspiseligt, og en slagter udleverede engang en lille bøtte med noget kyllingehalløj, der skulle steges på panden. Der var så lidt, at det havde været billigere at købe det i Netto. Da skrev jeg til kundeservice, og selvom jeg ikke havde bedt om refundering, mente de bestemt, at det skulle jeg selvfølgelig ikke betale for, så de penge røg tilbage på kontoen.

Gode ting ved TGTG:
Det er nemt at søge efter mad, hurtigt at betale ved kort i appen, og tydeligt at se hvad det enkelte sted kræver og tilbyder.

Lidt øv ting ved TGTG:
Tvunget afhentningstidspunkt og ingen indflydelse på maden (nogle steder). Det siger selvfølgelig sig selv, men må alligevel lige nævnes.

Jeg er fan af konceptet. Der måtte bare godt være nogle flere steder her i byen, og også gerne ting, der ikke ligger helt inde i centrum.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Too Good To Go

Indlægaf Allmost_Famous » 8. jun 2017, 16:55

Lys skrev:Jeg har oplevet et par gange hos den lokale Meyers Bageri, at der var stort set udsolgt på hylderne en halv time før lukketid, men der stod adskillige Too good to go-poser klar til afhentning. Det har ikke rigtigt givet mig lyst til at prøve konceptet af...

Det gør de med ting, de har erfaring for, at de ikke får solgt. Jeg snakkede med min yndlingsbager om det, og nogle ting ved de simpelthen, at folk aldrig køber efter kl. 15, og så ryger det direkte i poserne til os TGTG-kunder når bageren konstaterer, at nu får de ikke solgt mere af den og den vare i dag.

Der er også nogle ugedage, hvor der er mere at hente end andre. Jeg ved godt, at jeg får flere (og bedre) ting når jeg bestiller fra en bestemt bager på en bestemt ugedag.

Det er en hel videnskab :lol:
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Too Good To Go

Indlægaf Studsgaard » 8. jun 2017, 18:23

Vi har prøvet fra tre forskellige bagere, den ene vil jeg ikke købe ved igen, det er en dyr bager i turistområdet og der fik vi et franskbrød og et rugbrød for 35 kr - den er den dyreste i området, både i to Good to go appen og generelt. Og der var virkelig meget tilbage på deres hylder, så det var ikke fordi der var udsolgt.
Ved en anden bager fik vi rugbrød to franskbrød fire boller og en kage.
Vi har ikke prøvet andre ting da restauranternes skal hentes meget sent og vi også har tre børn, samt der ikke er så mange steder her der er med deri.
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Too Good To Go

Indlægaf lillebjoern » 8. jun 2017, 19:40

Ja, jeg har brugt det et par gange til den lokale sushibiks. Det var sådan lidt meh og blandet, men for 30 kr. er det helt fint.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Too Good To Go

Indlægaf Muspel » 8. jun 2017, 19:41

Jeg har brugt det ved bagere. Hver gang med mindst 75% besparelse. Men for mig kræver det lidt fryserplanlægning
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9013
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21827

Re: Too Good To Go

Indlægaf Purple Haze » 8. jun 2017, 20:29

Muspel skrev:Jeg har brugt det ved bagere. Hver gang med mindst 75% besparelse. Men for mig kræver det lidt fryserplanlægning



This. Synes det er et godt koncept :)
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Too Good To Go

Indlægaf MissHindenburg » 9. jun 2017, 22:10

Jeg har lige brugt den for første gang i dag. Vores lokale brugs er gået med i det. For 39 kroner fik jeg 6 forskellige rundstykker, 1 franskbrød, 1 kanelstang og 1 liter laktosefri koldskål (2 dage til sidste salgsdag), alt brød er fra lagkagehuset, da vores brugs har brødudsalg der fra.

Vi er indtil videre ok positive og skal helt sikkert prøve igen fra et af de andre steder i appen :-)
1
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11498
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18522

Re: Too Good To Go

Indlægaf PaleSeptember » 12. jun 2017, 14:18

Har prøvet det én gang hos en lokal bager, hvor vi fik voldsomt meget brød, som endte i fryseren, og vi får det aldrig brugt. Derudover var der 2 sandwiches, som blev brugt til madpakke dagen efter og 2 hindbærsnitter. Den kostede 39 kr. Efter min mening, var der lidt for meget brød, og jeg ville hellere betale noget mindre og så få mindre brød. Der er desværre kun bagere, der tilbyder det her i nærheden....
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Too Good To Go

Indlægaf MissHindenburg » 13. jun 2017, 13:29

Jeg hentede en pose igår hos vores lokale brugs, samme sted hvor jeg hentede fra i Fredags i sidste uge.
Jeg fik 2 træstammer, 2 chokolademuffins, 2 pølsehorn med ketchup og et gulerodsrugbrød fra kohberg. Jeg har givet 39 kroner for det. Jeg er en anelse skuffet og synes at det var for dyrt, i forhold til indhold/mængde denne gang.
0

Tilbage til "Mad og drikke"