Hvad er du vild med, som andre synes er mærkeligt?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Hewlett
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4349

Re: Hvad er du vild med, som andre synes er mærkeligt?

Indlægaf Hewlett » 13. jul 2017, 19:29

Rugbrød, makrel i tomat, ketchup og så lidt sukker drysset ud over. Det smager så vanvittigt godt!
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvad er du vild med, som andre synes er mærkeligt?

Indlægaf dgd2007 » 13. jul 2017, 19:38

HappyHippo skrev:Min mand spiser leverpostej med radiser. Han påstår det er normalt...

Det kan jeg nu godt støtte ham i. Det skal da i hvert fald prøves :)
0
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7595
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 759
Likede indlæg: 21226

Re: Hvad er du vild med, som andre synes er mærkeligt?

Indlægaf Nesnay » 13. jul 2017, 19:43

Rosa Espinosa skrev:Kan man få fries uden salt på McD?

Ja, på forespørgsel - i hvert fald de steder, jeg kender til. Man salter først, når de er færdige i frituren. Det tager lidt tid at få en omgang uden salt klar, fordi man skal have en helt frisk portion (normalt må de ligge op til fem min.), og "skovlen" skal vaskes, så der ikke er saltrester på den. Medarbejderne skal også have fundet en bakke eller andet frem til at hælde de nye fries over på, da der jo er saltrester, hvor de normalt hældes over. Men det burde sagtens kunne lade sig gøre :)
0
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7595
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 759
Likede indlæg: 21226

Re: Hvad er du vild med, som andre synes er mærkeligt?

Indlægaf Nesnay » 13. jul 2017, 20:00

Rosa Espinosa skrev:
Nesnay skrev:
Rosa Espinosa skrev:Kan man få fries uden salt på McD?

Ja, på forespørgsel - i hvert fald de steder, jeg kender til. Man salter først, når de er færdige i frituren. Det tager lidt tid at få en omgang uden salt klar, fordi man skal have en helt frisk portion (normalt må de ligge op til fem min.), og "skovlen" skal vaskes, så der ikke er saltrester på den. Medarbejderne skal også have fundet en bakke eller andet frem til at hælde de nye fries over på, da der jo er saltrester, hvor de normalt hældes over. Men det burde sagtens kunne lade sig gøre :)


Det tør jeg næsten ikke spørge om, når det virker til at kræve så meget :( En skam de bruger så meget salt, de er gode ellers deres fries.


Så slemt er det ikke, så du kan roligt spørge - de er vant til alle mulige (meget mere) mærkelige forespørgsler :) Vi havde fx en stamkunde, der ville have 10*sauce på sin sundae, så han måtte have det i en kop for sig selv. Og en flok fra en nærliggende institution, hvis pædagog selv medbragte en blender til deres cheeseburgere.

Det sker dog jævnligt, at en anden medarbejder når at salte, før man får stoppet dem (fries er fælles ansvar, der kun er bemandet i peak hours), så det kan godt koste lidt i ventetid.
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Hvad er du vild med, som andre synes er mærkeligt?

Indlægaf ExCoastal » 13. jul 2017, 20:15

Bologna pålæg. Den allerbiligste fra Oscar Meyer. Det skal i en sandwich med hvidt toastbrød med mayo og intet andet.
0
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7595
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 759
Likede indlæg: 21226

Re: Hvad er du vild med, som andre synes er mærkeligt?

Indlægaf Nesnay » 13. jul 2017, 20:43

Debatten spiste lige et langt indlæg, så det må blive en anden gang - men jeg tror, alle, der har arbejdet i restaurationsbranchen på den ene eller den anden måde, kan ryste temmelig mange historier ud af ærmet :)
0
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Hvad er du vild med, som andre synes er mærkeligt?

Indlægaf HappyHippo » 13. jul 2017, 21:54

Rosa Espinosa skrev:
Nesnay skrev:
Rosa Espinosa skrev:
Nesnay skrev:
Rosa Espinosa skrev:Kan man få fries uden salt på McD?

Ja, på forespørgsel - i hvert fald de steder, jeg kender til. Man salter først, når de er færdige i frituren. Det tager lidt tid at få en omgang uden salt klar, fordi man skal have en helt frisk portion (normalt må de ligge op til fem min.), og "skovlen" skal vaskes, så der ikke er saltrester på den. Medarbejderne skal også have fundet en bakke eller andet frem til at hælde de nye fries over på, da der jo er saltrester, hvor de normalt hældes over. Men det burde sagtens kunne lade sig gøre :)


Det tør jeg næsten ikke spørge om, når det virker til at kræve så meget :( En skam de bruger så meget salt, de er gode ellers deres fries.


Så slemt er det ikke, så du kan roligt spørge - de er vant til alle mulige (meget mere) mærkelige forespørgsler :) Vi havde fx en stamkunde, der ville have 10*sauce på sin sundae, så han måtte have det i en kop for sig selv. Og en flok fra en nærliggende institution, hvis pædagog selv medbragte en blender til deres cheeseburgere.

Det sker dog jævnligt, at en anden medarbejder når at salte, før man får stoppet dem (fries er fælles ansvar, der kun er bemandet i peak hours), så det kan godt koste lidt i ventetid.


Vi burde næsten have en tråd kun for ting der sker på McD. Især hvis de er lige som de historier du fortæller :D


Oplevede tit folk, der ville have en cheeseburger uden ost, som er der samme som en hamburger, bare lidt dyrere.
Det underligste var mcfeast uden bolle. Så skal man fyre dressing ned i emballagen...
1
Summer
Indlæg: 996
Tilmeldt: 18. jun 2017, 20:45
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1314

Re: Hvad er du vild med, som andre synes er mærkeligt?

Indlægaf Summer » 13. jul 2017, 23:16

Leverpostej med enten mayo eller remo, også gerne toppet med ristet løg og syltet agurker. :lol2:
0
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Hvad er du vild med, som andre synes er mærkeligt?

Indlægaf Ladysparrow » 14. jul 2017, 12:07

En rugbrødsmad med pålæg ala leverposteg, pølse, kylling, frikadeller eller kalkun - bliver meget bedre af et godt lag remo, ristede og rå løg, lun rødkål evt syltede agurker i stedet for rødkålen og groft salt...
0
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Hvad er du vild med, som andre synes er mærkeligt?

Indlægaf Anne Droid » 14. jul 2017, 12:27

Mavis skrev:Sild til morgenmad.

Eller rettere sagt: det, at jeg kan spise ALT om morgenen. Min mor er ved at brække sig når hun ser mig spise rester fra aftensmaden til morgenmad. Det synes de fleste godt nok er mærkeligt.


Min yndlingsmorgenmad er lasagne. Det er også sønnens yndlingsmorgenmad. Jeg laver tit store portioner lasagne :-D
1
Klimatosse
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad er du vild med, som andre synes er mærkeligt?

Indlægaf sigge » 14. jul 2017, 12:27

Trenden i denne tråd lader til at være at transmogriffe sin almindelige rugbrødsmad om til en hotdog med alt muligt tilbehør ovenpå.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvad er du vild med, som andre synes er mærkeligt?

Indlægaf dgd2007 » 14. jul 2017, 12:28

Jeg er selv helt normal. Men i min familie har jeg både oplevet ostemad med sennep og leverpostej med syltetøj :gruble:
0
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Hvad er du vild med, som andre synes er mærkeligt?

Indlægaf Lurende Peber » 14. jul 2017, 13:01

Anne Droid skrev:
Mavis skrev:Sild til morgenmad.

Eller rettere sagt: det, at jeg kan spise ALT om morgenen. Min mor er ved at brække sig når hun ser mig spise rester fra aftensmaden til morgenmad. Det synes de fleste godt nok er mærkeligt.


Min yndlingsmorgenmad er lasagne. Det er også sønnens yndlingsmorgenmad. Jeg laver tit store portioner lasagne :-D

Flødekartofler, gerne med hvidløg :banan:
Det er der smasket en del i morgenen efter festligheder :)
1
Registreret Gammel Gris :gris:

Tilbage til "Mad og drikke"