Hvad f..... Gør jeg forkert!

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Vappepigen
Indlæg: 269
Tilmeldt: 3. jan 2016, 14:13
Kort karma: 75
Likede indlæg: 947

Hvad f..... Gør jeg forkert!

Indlægaf Vappepigen » 15. jun 2017, 18:50

Ja, man skulle ikke tro at pizzasnegle var raket videnskab, men de vil bare ikke lykkes!
Har købt en færdig pizzdej, og når jeg ruller den sammen, går dejen næsten fra hinanden, og når jeg skærer ud til de så kaldte snegle går de så fuldstændig hulter til bulter i stykker! De ligner mest af alt en pizza der har været i en blender!
Har prøvet at putte mindre fyld i, men det hjælper overhovedet ikke!!!
0
Følg mig på instagram jannibvj
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Hvad f..... Gør jeg forkert!

Indlægaf Studsgaard » 15. jun 2017, 18:55

Er de også helt løse og udrykker når de er bagt?

Når jeg laver dem bruger jeg min egen dej, jeg kan forestille mig at den måske hæver mere end en købedej.

Når jeg ruller dem kan de også godt være lidt løse i det, og dermed kan fyldet falde en smule ud/skride. Men når de bliver bagt og hæver, så hænger de fint sammen og er pæne.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvad f..... Gør jeg forkert!

Indlægaf Slettet bruger » 15. jun 2017, 18:56

Måske skal den nedkøles før man bearbejder den? Nogen timer i køleskab.

Hvilken temperatur vil du anslå dejen har mens du molestrerer den?
0
Vappepigen
Indlæg: 269
Tilmeldt: 3. jan 2016, 14:13
Kort karma: 75
Likede indlæg: 947

Re: Hvad f..... Gør jeg forkert!

Indlægaf Vappepigen » 15. jun 2017, 18:59

eks-Maupassant skrev:Måske skal den nedkøles før man bearbejder den? Nogen timer i køleskab.

Hvilken temperatur vil du anslå dejen har mens du molestrerer den?

Den kommer direkte fra køleskabet
0
Følg mig på instagram jannibvj
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad f..... Gør jeg forkert!

Indlægaf cola » 15. jun 2017, 19:00

Er lidt i tvivl om det er totalt færdig altså en dej du køber eller om det er pizza mel du køber, for hvis det er dej du køber skal du ikke ælte det, men blot tage klumper fra som du skal bruge til din pølse, jeg plejer at bruge en kniv til at skære dejen med så hver pølse bare blir trillet ind i dejen, som regel på medfølgende papir.
0
Vappepigen
Indlæg: 269
Tilmeldt: 3. jan 2016, 14:13
Kort karma: 75
Likede indlæg: 947

Re: Hvad f..... Gør jeg forkert!

Indlægaf Vappepigen » 15. jun 2017, 19:20

Jeg køber en færdig dej, som allerede er rullet ud!
Så putter jeg bare fyldet på, og ruller den sammen og forsøger at skærer ud
0
Følg mig på instagram jannibvj
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9521
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7830

Re: Hvad f..... Gør jeg forkert!

Indlægaf Sophies-mor » 15. jun 2017, 19:23

Kunsten er at skære enormt stille og roligt.
Det skrider enormt nemt, både med købedej og hjemmelavet dej.
Men du kan vikle dem sammen igen, og så læg den yderste snøvs dej ned under pizzasneglen, når du lægger dem på bradepanden.

Men som sagt, skær meget langsomt (det virker for mig) og tjek rullen om den er "stram", inden du skærer. Ellers kan du lige stramme den op igen.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Hvad f..... Gør jeg forkert!

Indlægaf Studsgaard » 15. jun 2017, 19:28

Sophies-mor skrev:Kunsten er at skære enormt stille og roligt.
Det skrider enormt nemt, både med købedej og hjemmelavet dej.
Men du kan vikle dem sammen igen, og så læg den yderste snøvs dej ned under pizzasneglen, når du lægger dem på bradepanden.

Men som sagt, skær meget langsomt (det virker for mig) og tjek rullen om den er "stram", inden du skærer. Ellers kan du lige stramme den op igen.


Jeg syntes også det er lettest med en god stor skarp kniv.

Og sørg for ikke at have fyld på det yderste stykke dej, det skal være helt rent så det kan klistre til dejen på den foregående omgang. (Giver det mening? )
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18859

Re: Hvad f..... Gør jeg forkert!

Indlægaf Æble » 15. jun 2017, 19:30

Enig i at man skal skære meget forsigtigt og sp samle dem lidt igen derefter. Og put enden/snippen ind under sneglen når den står på pladen. De bliver finere efter bagning end de er inden.

Hvis de skal være rigtig flotte kan man og skære dejen ud inden den rulles, altså efter fyldet er komme på, og så rulle dem enkeltvis.
0
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Hvad f..... Gør jeg forkert!

Indlægaf Sustentaculum » 15. jun 2017, 19:54

Min erfaring med købe pizzadej er at det skal tages ud af køleskabet noget tid før, så det får stuetemperatur. Det smuldre for mig, hvis jeg dimser for meget rundt med det når det er koldt. Jeg har ikke forsøgt med pizzasnegle, men det er da et forsøg værd til næste gang :)
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8963
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18271

Re: Hvad f..... Gør jeg forkert!

Indlægaf Mi55y » 16. jun 2017, 08:03

Når jeg laver det med færdigdej, så løsner jeg lige dejen lidt fra bagepapiret, før jeg går i gang. Så risikerer jeg ikke så nemt, at det hænger fast. Derefter putter jeg fyld på og ruller meget stille og roligt - dvs. med fingerspidserne hele vejen hen langs kanten frem og tilbage. Når den er rullet helt sammen, så løfter jeg den med papiret og vender den ud på et skærebræt. Til sidst skærer jeg med en meget skarp kniv og fører knivbladet indunder det afskårne stykke og løfter det over på bagepladen. Så synes jeg det går nogenlunde, men ja, de kan godt være noget løse i det. Jeg tager som regel også lige en spatel og trykker dem lidt flade ovre på bagepladen, før jeg putter ost på.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:

Tilbage til "Mad og drikke"