Eksotisk Frugt?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Eksotisk Frugt?

Indlægaf Wizzze » 11. okt 2015, 13:57

Hvad er eksotisk frugt for dig?
Noget du sjældent ser / køber? eller noget der kommer langt væk fra / fra eksotiske lande? (og hvad er det for nogen?)

Efterhånden som vi rejser verden tyndt, og vi kan få verdens frugter året rundt, kan man så overhovedet tale om eksotiske frugter mere ? :gruble:

Bananer, kiwier, ananas eller meloner ville de fleste vel næppe kalde eksotiske idag fordi de er så almindelige?

Hvad så med Mango, Papaya, passionsfrugt eller stjernefrugt? Er de blevet almindelige / sædvanlige eller eksotiske ?

Eller skal vi ud i Pepino, dragefrugt, hornmelon (afrikansk agurk) eller rambutan før det er eksotisk?

Hvilke eksotiske frugter(din mening) køber og bruger du, nogenlunde regelmæssigt?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Eksotisk Frugt?

Indlægaf Wizzze » 11. okt 2015, 14:10

Jeg kan godt lide karamelsmagen i sharonfrugter, så den køber vi relativt ofte, og ligeså ananaskirsebær. Papaya og Mango køber vi kun når det skal bruges til en opskrift/ret, synes de er for besværlige i dagligdagen.
Jeg kan godt lide dragefrugter, Rambutan og Nashi, men der er langt mellem man finder dem på hylderne.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Eksotisk Frugt?

Indlægaf Wizzze » 14. okt 2015, 14:12

FruDulle skrev:Nu må simpelthen holde op med at kalde mango bevægelig. Den er SÅ nem at ordne. Siderne af, skære i tern i skralden. Vende vrangen og med knivstrøg, vupti, så er der mango tern. Det tager 2 min at ordne.

Nå, men jeg synes at de færreste frugter er eksotiske. Det er klart med vores destinationer. Men tilgengæld er kvalitetsfrugt eksotisk. Har stort set ikke spist frugt i 3 år nu.


Men meget andet frugt er jo bare at skære over på midten og så en ske, much easier :D

Det er nok en vanesag, men jeg synes bare der skal en masse til at gøre Mangoen spiselig.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Eksotisk Frugt?

Indlægaf Wizzze » 14. okt 2015, 14:14

FruDulle skrev:En masse? Hvad en masse? Skære side, skære tern, skære af. Dovne hund


Har jeg aldrig benægtet :fløjt:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14799
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24907

Re: Eksotisk Frugt?

Indlægaf sigge » 15. okt 2015, 11:45

FruDulle skrev:En masse? Hvad en masse? Skære side, skære tern, skære af. Dovne hund


Jo, men når man nu er en påholdende jyde, vil man jo ikke smide alt det frugtkød væk, som ikke er siderne, så skal man alligevel til at stå og skære flere små stykker af, skrælle dem og skære dem ud. Og det er jo også lidt et lotteri at få skåret tilpas tæt på stenen/kernen til, at der ikke går en masse til spilde, og man ikke rammer den.
0
You can't spell awesome without me.

Tilbage til "Mad og drikke"