Hvad kunne ungarbejderen ikke finde og kassedamen ikke genkende?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: Hvad kunne ungarbejderen ikke finde og kassedamen ikke genkende?

Indlægaf Ladysparrow » 27. jul 2017, 20:48

Bladselleri og forskellige typer kål har der været forvirring om ved kassen.
0
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Hvad kunne ungarbejderen ikke finde og kassedamen ikke genkende?

Indlægaf Allmost_Famous » 27. jul 2017, 21:08

Jeg oplevede forresten engang, at min knoldselleri blev slået ind som "nonfood".

Hvad ekspedienten troede, det var, tør jeg ikke gisne om.
12
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Hvad kunne ungarbejderen ikke finde og kassedamen ikke genkende?

Indlægaf musling » 27. jul 2017, 21:27

Jeg har for nyligt stået i hhv Fakta og Brugsen og spurgt efter pofiber.
Begge steder vidste ingen af de unge ekspedienter, hvad det var jeg efterlyste - måtte trøste dem med, at det vidste jeg heller ikke selv :lol2: :lol2:

Fandt det dog - og nu ved jeg, hvordan pakken ser ud og hvor det står i Brugsen - altså lige til den dag, hvor de beslutter sig for at lege gemmeleg :lol2:
0
fisken80
Indlæg: 22340
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Hvad kunne ungarbejderen ikke finde og kassedamen ikke genkende?

Indlægaf fisken80 » 27. jul 2017, 21:32

Jeg spurgte efter hveder i Brugsen dagen før store bededag. Den unge pige anede ikke hvad jeg snakkede om. Hvad er hveder spurgte hun mig.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2147
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4981

Re: Hvad kunne ungarbejderen ikke finde og kassedamen ikke genkende?

Indlægaf Anne Droid » 27. jul 2017, 22:04

Allmost_Famous skrev:Jeg oplevede forresten engang, at min knoldselleri blev slået ind som "nonfood".

Hvad ekspedienten troede, det var, tør jeg ikke gisne om.


Hvad er der forkert ved det :devil:
3
Klimatosse
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2147
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4981

Re: Hvad kunne ungarbejderen ikke finde og kassedamen ikke genkende?

Indlægaf Anne Droid » 27. jul 2017, 22:11

Jeg overhørte engang et spørgsmål i føtex.
Kunde til ældre medarbejder: Ved du hvor jeg kan finde WD-40 olie?
Medarbejder: Har du kigget ved de andre madolier?
Kunde: Ja, men jeg kan ikke finde det.
Medarbejder: Så går jeg lige med for at hjælpe med at finde det.
Her var det så at jeg ikke kunne lade være med at blande mig :D
6
Klimatosse
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Hvad kunne ungarbejderen ikke finde og kassedamen ikke genkende?

Indlægaf ExCoastal » 27. jul 2017, 22:14

Anne Droid skrev:Jeg overhørte engang et spørgsmål i føtex.
Kunde til ældre medarbejder: Ved du hvor jeg kan finde WD-40 olie?
Medarbejder: Har du kigget ved de andre madolier?
Kunde: Ja, men jeg kan ikke finde det.
Medarbejder: Så går jeg lige med for at hjælpe med at finde det.
Her var det så at jeg ikke kunne lade være med at blande mig :D


Smart, så knirker det ikke, når man spiser :lol:
3
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Hvad kunne ungarbejderen ikke finde og kassedamen ikke genkende?

Indlægaf Vixen » 27. jul 2017, 22:36

Kan kun komme i tanke om to episoder i Australien. Jeg havde stået og gloet i køledisken med mejeriprodukter i 100 år, fordi jeg ville se, om de måske havde drikkeyoghurt. Endte med at spørge efter det, og dét havde den unge mand godt nok aldrig hørt om.

Et andet sted spurgte jeg (i ren desperation :-D - jeg regnede bestemt ikke med det) om de havde saltlakrids, og der ringede hun forvirret efter sin kollega, som, med et spørgende udtryk, sagde "Nej". Men altså, man kan ligesom ikke bebrejde dem. ;)
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Hvad kunne ungarbejderen ikke finde og kassedamen ikke genkende?

Indlægaf Vixen » 27. jul 2017, 22:39

Bøtte skrev:Da jeg selv som 15 årig startede med st ekspedere, kendte jeg heller ikke alle grøntsager. Kendte langt de fleste, men der var nogle stykker, jeg ikke vidste hvad hed. Så min taktik var slå det ind som noget det mindede om fx som en skrev med spidskål som iceberg og så satsede jeg på at kunden ville sige at jeg havde slået iceberg ind i stedet for spidskål, og så undskyldte jeg med at det var fordi numrene på de pågældende varer, var næsten ens og jeg så bare havde tastet former - og så havde jeg navnet på grøntsagen :genert: :lol:

Efter 1 måned var det dog virkelig sjældent, at der var grøntsager jeg ikke kendte.


Åh ja, de dér numre. Det var sgu mærkeligt, som man bare havde så mange 3-cifrede (Jeg var en Rema-pige) numre på bananer, æbler, pærer, osv. i hovedet efter noget tid.
1
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad kunne ungarbejderen ikke finde og kassedamen ikke genkende?

Indlægaf dgd2007 » 27. jul 2017, 22:51

Bøtte skrev:Da jeg selv som 15 årig startede med st ekspedere, kendte jeg heller ikke alle grøntsager. Kendte langt de fleste, men der var nogle stykker, jeg ikke vidste hvad hed. Så min taktik var slå det ind som noget det mindede om fx som en skrev med spidskål som iceberg og så satsede jeg på at kunden ville sige at jeg havde slået iceberg ind i stedet for spidskål, og så undskyldte jeg med at det var fordi numrene på de pågældende varer, var næsten ens og jeg så bare havde tastet former - og så havde jeg navnet på grøntsagen :genert: :lol:

Efter 1 måned var det dog virkelig sjældent, at der var grøntsager jeg ikke kendte.

Ja, undtagen hvis du har gjort det mod mig ... jeg har sikkert ikke opdaget det, men er bare blevet snydt for 6,25 :evil: :fløjt:
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Hvad kunne ungarbejderen ikke finde og kassedamen ikke genkende?

Indlægaf ExCoastal » 27. jul 2017, 22:58

Da jeg lige var flyttet til Californien, fik jeg en voldsom trang til flæskesvær, men det eneste jeg kunne finde i supermarkederne var en friturestegt udgave, og det er altså ikke helt det samme. En venlig kollega foreslog, at jeg prøvede et mexikansk supermarked. Her prøvede jeg med alle de engelske ord, som jeg kunne komme i tanke om. "Pork cracklings?" Ikke forstået. "Pork rinds?" Heller ikke forstået. Jeg måtte ud i noget crunchy oink oink, før de fattede, hvad jeg mente. "Ah, chicharrones!" Så jeg drog hjem med to kilo flæskesvær, som jeg endda næsten ikke fik lov til at betale :lol:
17
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Hvad kunne ungarbejderen ikke finde og kassedamen ikke genkende?

Indlægaf HappyPaww » 28. jul 2017, 04:57

musling skrev:Jeg har for nyligt stået i hhv Fakta og Brugsen og spurgt efter pofiber.
Begge steder vidste ingen af de unge ekspedienter, hvad det var jeg efterlyste - måtte trøste dem med, at det vidste jeg heller ikke selv :lol2: :lol2:

Fandt det dog - og nu ved jeg, hvordan pakken ser ud og hvor det står i Brugsen - altså lige til den dag, hvor de beslutter sig for at lege gemmeleg :lol2:

Okay det ville jeg også give fortabt - har aldrig hørt det ord før?
5
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvad kunne ungarbejderen ikke finde og kassedamen ikke genkende?

Indlægaf Hunkat » 28. jul 2017, 05:17

Generelt er helsekost altså døden for sådan en stakkels ungarbejder (den her er en jeg har overhørt). Jeg vidste sgu heller ikke hvad loppefrøskaller var/er da jeg var 18 eller hvor pokker jeg skulle lede efter dem. Og da slet ikke når de kommer i en æske med navnet HUSK skrevet udenpå med kæmpe bogstaver som er brandnavnet og kunden spørger efter plantenavnet.
5
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Hvad kunne ungarbejderen ikke finde og kassedamen ikke genkende?

Indlægaf Persnikedy » 28. jul 2017, 07:02

En IPA øl. Knægtens forsvar "Jeg er 16" kunne jeg kun muntre mig lidt over. Jeg vidste sgu heller ikke noget om øl dengang, kun hvilke var billigst.

Da jeg selv sad bag kassen havde jeg et problem med meloner og huske hvilke var hvilke. Så når nogle kom op til kassen med sådan en måtte jeg altid spøger dem "Er det en galia eller en honning melon denne her?"
Jeg kan sgu stadig ikke kende forskel på meloner andet end hvilken er vandmelonen :tie:
2
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Zoxa
Indlæg: 367
Tilmeldt: 13. jul 2017, 06:04
Kort karma: 22
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 593

Re: Hvad kunne ungarbejderen ikke finde og kassedamen ikke genkende?

Indlægaf Zoxa » 28. jul 2017, 07:03

Den der med at en medarbejder ser komplet forvirret ud i grøntsags afdeling kender jeg alt, alt for godt - og jeg køber ikke specielt ikke eksotiske varer.
Det siger altså en hel del om hvor meget, eller rettere lidt, man lære om almindelig husholdning, ikke bare i skolen, men også der hjemme.
Måske var det på tide at både vi forældre tog os gevaldigt sammen og at der kom husgerning på skemaet igen.

Og kære Føtex medarbejder; der er skam forskel på Koriander og bredbladet persille, selv om det godt kan ligne hinanden en lille bitte smule :D

Men den sjoveste jeg har prøvet var i Silvan hvor jeg spurgte en granvoksen mand om han viste hvor jeg kunne finde den syrefri olie til hængsler og den slags - og han kom tilbage med en dunk olie til træbeskyttelse
1

Tilbage til "Mad og drikke"