Syltede rødbeder - holdbarhed?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Puf
Indlæg: 104
Tilmeldt: 17. okt 2016, 14:19
Kort karma: 32
Likede indlæg: 444

Syltede rødbeder - holdbarhed?

Indlægaf Puf » 23. aug 2017, 07:33

Jeg så lige på holdbarheden på et glas syltede rødbeder i køleskabet. Uåbnet har de jo ret lang holdbarhed, men så stod der, at holdbarhed efter åbning var 3(!) dage i køleskab :8:

Meeen jeg har da tit (altid) haft dem til at stå længere i køleskab efter åbning. SÅ mange rødbeder spiser jeg alligevel ikke, at jeg kan tømme et glas på 3 dage.

Men hvor længe er det mon forsvarligt at spise af de syltede rødbeder efter åbning? 3 dage? Eller længere? :)
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Syltede rødbeder - holdbarhed?

Indlægaf Flora » 23. aug 2017, 10:08

Meget længere. Jeg har ofte haft sådan et glas stående i lang tid uden at de har taget skade. Jeg har ikke lagt mærke til hvor længe, men det er i hvert fald over en måned og sikkert også flere måneder. Jeg tror man vil kunne både lugte og smage det, hvis de er blevet dårlige :)
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Syltede rødbeder - holdbarhed?

Indlægaf Sophies-mor » 23. aug 2017, 10:18

Meget meget længe.
Vi har haft et åbent glas stående i op mod ½ år. Fødevarestyrelsen ville sikkert gå amok, men ud over, at rødbederne mistede farven lidt og blev mere brunlige, så smagte de fint, var ikke dårlige og ingen blev syge.
0
Hæklerier på hjernen :cool:

Tilbage til "Mad og drikke"