Hvad skal jeg tage med?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Hvad skal jeg tage med?

Indlægaf Orchidea » 19. sep 2017, 07:17

I morgen er der forældremøde med fællesspisning efter modellen hvor alle tager en ret med.

Det plejer ikke at være et problem, men det starter kl 16 og hverken min mand eller jeg selv kan nå hjem fra arbejde for at være fremme kl 16, så hvad skal vi tage med?

Jeg har fri i dag - skal godt nok læse 80 sider inden kursus i morgen - men har jo tid til at planlægge. Problemet er at ingen af os har mulighed for at have mad, som er lavet i dag, på køl i dagtiden i morgen. Ellers havde frikadeller og kartoffelsalat jo været oplagt.

Jeg er blank og vil blive virkelig glad for forslag.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hvad skal jeg tage med?

Indlægaf HappyPaww » 19. sep 2017, 07:28

Hvad med at bage noget foccaciabrød eller lignende?
1
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4349
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Hvad skal jeg tage med?

Indlægaf BlueBunny » 19. sep 2017, 08:59

Køb to pizzaer hos den lokale på vejen
Det lyder til at jeres dag er rimelig presset i forvejen
6
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2531
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8488

Re: Hvad skal jeg tage med?

Indlægaf Raenil » 19. sep 2017, 10:33

Er det meget vigtigt at man tager fællesspisningen med før mødet? Ellers kunne i jo vente med at komme til mødestart?
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad skal jeg tage med?

Indlægaf sigge » 19. sep 2017, 12:40

Jeg synes også, det kunne være en fin idé at købe et par pizzaer med på vejen. Men hvis I gerne vil have noget hjemmelavet med, kan sådan noget som pølsehorn eller pizzasnegle vel godt holde sig 8 timer udenfor køl. Evt. kan I smide dem i fryseren natten over, og så kan de tø op i løbet af dagen i morgen.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Hvad skal jeg tage med?

Indlægaf Orchidea » 19. sep 2017, 14:43

Tak for jeres svar, det er så fedt at der altid er hjælp at hente på debatten, både i stort og småt.

Jeg havde også selv overvejet bare at tage pizza med, men det er faktisk lidt bøvlet i forhold til hvordan skolen ligger og vejen hjem fra kursus. Jeg kan kun liiiiige nå det til kl 16 da jeg er på kursus i morgen, så jeg kan ikke rigtigt presse noget ind på vejen.

Jeg har lige sat dejen til mini foccaciaer til hævning og så må jeg jo slæbe dem med på kursus.


Det er ikke helt en mulighed bare at komme efter maden, for forældremøder er med børn, altså spisningener. Bagefter bliver de sendt ud for at lege og/se film i et andet lokale og søskende er også inviteret. Ungerne vil jo gerne med og det skal de selvfølgelig også.

Men, igen - tak for hjælpen :)
1
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvad skal jeg tage med?

Indlægaf vibbsen » 19. sep 2017, 15:34

Til fremtidige forældre møder : Anskaf dig en römertopf.


Gør indholdet af Römertopf klar aftenen før. Dette tager præcis så lang tid (20 minutter) som det gør at koge de ris som du når de er færdige skal ned i en micro egnet skål og direkte i køleskabet.
I konceptet "klargøring" indgår at brune kød og bacon. Ned i römeren. Smid cocktailpølser i. Godt med salt og peber og et par laurbærblade. Er du blæret kaster du også et par duske krydderurter i. Overhæld med hakkede tomater blandet med fløde (man kan godt knalde det en tur på panden, det bliver det ikke ringere af). og sæt den i køleskabet.


Smæk römeren ovnen ved 100 grader om morgenen inden du går hjemmefra. Denne her ret bliver bedre jo længere den får.
Risene giver du 1 dl. vand og 3-4 minutter i microen når du er hjemme for at hente römeren.

VOILA !!! Det ser ud som om man er den vildeste spelt-curling-overskuds-super-power-bat-mor.......Sandheden er at man har brugt lige præcis 24 minutter aktiv køkkentjeneste på retten :-D

EDIT : Opdagede lige at du ikke kunne nå hjem inden mødet. Og så er det jo lige fedt at have en römertopf i ovnen :genert: :genert:. Til gengæld så agter jeg at gentage min seneste gryderet-i-rømer succes til næste fest i børnehaven....Den eneste der slap nemmere fra det end mig var den mor som ejer den kinesiske sushi restaurant i der ligger på hjørnet....Hun kom med et fad sushi fra sin restaurant :-D
3
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Hvad skal jeg tage med?

Indlægaf Orchidea » 19. sep 2017, 19:35

vibbsen skrev:Til fremtidige forældre møder : Anskaf dig en römertopf.


Gør indholdet af Römertopf klar aftenen før. Dette tager præcis så lang tid (20 minutter) som det gør at koge de ris som du når de er færdige skal ned i en micro egnet skål og direkte i køleskabet.
I konceptet "klargøring" indgår at brune kød og bacon. Ned i römeren. Smid cocktailpølser i. Godt med salt og peber og et par laurbærblade. Er du blæret kaster du også et par duske krydderurter i. Overhæld med hakkede tomater blandet med fløde (man kan godt knalde det en tur på panden, det bliver det ikke ringere af). og sæt den i køleskabet.


Smæk römeren ovnen ved 100 grader om morgenen inden du går hjemmefra. Denne her ret bliver bedre jo længere den får.
Risene giver du 1 dl. vand og 3-4 minutter i microen når du er hjemme for at hente römeren.

VOILA !!! Det ser ud som om man er den vildeste spelt-curling-overskuds-super-power-bat-mor.......Sandheden er at man har brugt lige præcis 24 minutter aktiv køkkentjeneste på retten :-D


Jeg kan rigtig nok ikke bruge ovenstående lige i morgen, heller ikke selvom jeg har en römertopf, men de her arrangementer vil jo simpelhent ingen ende tage, så det bliver uden tvivl aktuelt igen og det her bliver planen næste gang. Det er vel ingen skam at fremstå som den vildeste spelt-curling-overskuds-super-power-bat-mor :fløjt:

viben skrev:EDIT : Opdagede lige at du ikke kunne nå hjem inden mødet. Og så er det jo lige fedt at have en römertopf i ovnen :genert: :genert:. Til gengæld så agter jeg at gentage min seneste gryderet-i-rømer succes til næste fest i børnehaven....Den eneste der slap nemmere fra det end mig var den mor som ejer den kinesiske sushi restaurant i der ligger på hjørnet....Hun kom med et fad sushi fra sin restaurant :-D


Det sidste er jo bare ikke rimeligt. Det kan man jo ikke hamle op med. :rulle:
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Hvad skal jeg tage med?

Indlægaf Studsgaard » 20. sep 2017, 06:28

En af de første gange vi har været til sådanne arrangementer, der var der en mor der heller ikke kunne nå at lave mad, hun havde købt koldskål og kammerjunkere og sat en stang plastik krus man kunne bruge som skåle. Det var også et kæmpe hit, specielt blandt børnene.

Vi har også flere gange set pizzaer fra pizariaet, hvilket også er de første børnene ryder.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvad skal jeg tage med?

Indlægaf vibbsen » 20. sep 2017, 11:31

Orchidea skrev:
vibbsen skrev:Til fremtidige forældre møder : Anskaf dig en römertopf.


Gør indholdet af Römertopf klar aftenen før. Dette tager præcis så lang tid (20 minutter) som det gør at koge de ris som du når de er færdige skal ned i en micro egnet skål og direkte i køleskabet.
I konceptet "klargøring" indgår at brune kød og bacon. Ned i römeren. Smid cocktailpølser i. Godt med salt og peber og et par laurbærblade. Er du blæret kaster du også et par duske krydderurter i. Overhæld med hakkede tomater blandet med fløde (man kan godt knalde det en tur på panden, det bliver det ikke ringere af). og sæt den i køleskabet.


Smæk römeren ovnen ved 100 grader om morgenen inden du går hjemmefra. Denne her ret bliver bedre jo længere den får.
Risene giver du 1 dl. vand og 3-4 minutter i microen når du er hjemme for at hente römeren.

VOILA !!! Det ser ud som om man er den vildeste spelt-curling-overskuds-super-power-bat-mor.......Sandheden er at man har brugt lige præcis 24 minutter aktiv køkkentjeneste på retten :-D


Jeg kan rigtig nok ikke bruge ovenstående lige i morgen, heller ikke selvom jeg har en römertopf, men de her arrangementer vil jo simpelhent ingen ende tage, så det bliver uden tvivl aktuelt igen og det her bliver planen næste gang. Det er vel ingen skam at fremstå som den vildeste spelt-curling-overskuds-super-power-bat-mor :fløjt:

viben skrev:EDIT : Opdagede lige at du ikke kunne nå hjem inden mødet. Og så er det jo lige fedt at have en römertopf i ovnen :genert: :genert:. Til gengæld så agter jeg at gentage min seneste gryderet-i-rømer succes til næste fest i børnehaven....Den eneste der slap nemmere fra det end mig var den mor som ejer den kinesiske sushi restaurant i der ligger på hjørnet....Hun kom med et fad sushi fra sin restaurant :-D


Det sidste er jo bare ikke rimeligt. Det kan man jo ikke hamle op med. :rulle:


Præcis. Min gryderet fejede ganske enkelt benene væk under adskillige æsker med færdigpizza, købe pølsehorn og frysefrikadeller :klap: :klap: :klap: :whip: :whip:
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof

Tilbage til "Mad og drikke"