Nytårsmenuen 2017

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Nytårsmenuen 2017

Indlægaf Skorstenen » 6. nov 2017, 15:48

Er jeg den eneste der er gået i gang med planlægningen? :genert:

Her kan man putte sine noter ind i sit indlæg, indtil menuen er finpudset og perfekt. Man kan også søge råd, vejledning og inspiration, og man kan komme med gode links til tilbud, der involverer nytårsmenuen/pynten.

Sæt igang :)
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Nytårsmenuen 2017

Indlægaf Skorstenen » 6. nov 2017, 15:57

Her er jeg stadig i planlægningsfasen.

Dronningehapser: Butterdejssnegle med pesto og ost. Enkelte nachos med oksekød/salsa/cheddar. Skål med nødder. Chips.

Starter: Ostesuppe med porreringe og brødcroutoner (Karolines)

Forret: Dekonstrueret tartelet på bund af aspargescreme. Hvidvin til.

Hovedret: Oksemørbrad sous vide. Kartoffel/kantarelroulade. Løgskal med løgpure og timianolie. Glaserede gulerødder. Brocoliflan. Rødvinsglace. Rødvin naturligvis.

Dessert: Pandekagesæk med jordbærparfait (Blomsterberg)
Senest rettet af Skorstenen 20. dec 2017, 17:54, rettet i alt 2 gange.
1
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55657
Kontakt:

Re: Nytårsmenuen 2017

Indlægaf Ado » 6. nov 2017, 16:18

Her er vores menu: Vi er madnørder. :D
Vi kører Titanic tema og laver hele menukortet fra 1. klasse fra den sidste aften, inden skibet sank. (Dog laver vi retterne små i portionerne. Ellers kommer vi aldrig igennem menuen), Vi får travlt. :D Der skal også pyntes op udenfor med lyskæder og vintage redningskranse. Og skorstene på husets tag. :D Og til midnat fyrer vi selvfølgelig nødraketter af.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
17
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Nytårsmenuen 2017

Indlægaf Skorstenen » 6. nov 2017, 16:21

Ado skrev:Her er vores menu: Vi er madnørder. :D
Vi kører Titanic tema og laver hele menukortet fra 1. klasse fra den sidste aften, inden skibet sank.Vi får travlt. :D Der skal også pyntes op udenfor med lyskæder og vintage redningskranse. Og skorstene på husets tag. :D Og til midnat fyrer vi selvfølgelig nødraketter af.


:dåne: :dåne:

I have no words.............. Eller... Jo... WAUW


Hvor mange skal I lave alt det der til??
1
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55657
Kontakt:

Re: Nytårsmenuen 2017

Indlægaf Ado » 6. nov 2017, 16:22

Skorstenen skrev:
Ado skrev:Her er vores menu: Vi er madnørder. :D
Vi kører Titanic tema og laver hele menukortet fra 1. klasse fra den sidste aften, inden skibet sank.Vi får travlt. :D Der skal også pyntes op udenfor med lyskæder og vintage redningskranse. Og skorstene på husets tag. :D Og til midnat fyrer vi selvfølgelig nødraketter af.


:dåne: :dåne:

I have no words.............. Eller... Jo... WAUW


Hvor mange skal I lave alt det der til??

Vi har inviteret 35. :D Men satser dog på, at nogen melder afbud. :lol: Jeg HAR forsøgt at sige til min kæreste, at vi kunne nøjes med nogle af retterne, men han mener, at det svarer til at gå i biografen og kun se halvdelen af en film.
2
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Nytårsmenuen 2017

Indlægaf Sangius » 6. nov 2017, 16:27

Hvor er I vilde!!! Min mand skal arbejde fra 16 til 02 nytårsaften :whine:

Så jeg ender nok med at holde med min mor... :gab:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Nytårsmenuen 2017

Indlægaf POCKETKITTEN » 6. nov 2017, 16:32

Herhjemme bliver det bare tacky for to, melder der sig gæster på banen, må jeg finde på noget lidt mere.... flot, som passer sammen. :D

Til at skylle dronningen ned med: Chips, holidaydip og gin og tonic. Eller bruschetta. Og gin og tonic.
Forret: En hyggelig tartelet, hvis jeg får min vilje
Hovedret: Roastbeef, ovnkartofler, salat og hjemmelavet bearnaise
Dessert: Oreo/lime cheesecake og macarons - eller i hvertfald noget, jeg kan lave dagen før.

Min fyr protesterer sikkert. Han kan ikke med så meget mad i træk. Men når det bare er os, og den røde tråd er ligegyldig, planlægger jeg bare ud fra, hvad jeg ville vælge som mit sidste måltid, skulle jeg kradse af den 1. januar.
Senest rettet af POCKETKITTEN 6. nov 2017, 16:38, rettet i alt 1 gang.
7
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Nytårsmenuen 2017

Indlægaf Skorstenen » 6. nov 2017, 16:36

Ado skrev:
Skorstenen skrev:
Ado skrev:Her er vores menu: Vi er madnørder. :D
Vi kører Titanic tema og laver hele menukortet fra 1. klasse fra den sidste aften, inden skibet sank.Vi får travlt. :D Der skal også pyntes op udenfor med lyskæder og vintage redningskranse. Og skorstene på husets tag. :D Og til midnat fyrer vi selvfølgelig nødraketter af.


:dåne: :dåne:

I have no words.............. Eller... Jo... WAUW


Hvor mange skal I lave alt det der til??

Vi har inviteret 35. :D Men satser dog på, at nogen melder afbud. :lol: Jeg HAR forsøgt at sige til min kæreste, at vi kunne nøjes med nogle af retterne, men han mener, at det svarer til at gå i biografen og kun se halvdelen af en film.


Husk at tage billeder! Vi vil se!
5
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Nytårsmenuen 2017

Indlægaf Skorstenen » 6. nov 2017, 16:37

Sangius skrev:Hvor er I vilde!!! Min mand skal arbejde fra 16 til 02 nytårsaften :whine:

Så jeg ender nok med at holde med min mor... :gab:


Du mener at Ado er vild :lol:

I må holde nytår d. 30 så :)
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55657
Kontakt:

Re: Nytårsmenuen 2017

Indlægaf Ado » 6. nov 2017, 16:38

Skorstenen skrev:
Ado skrev:
Skorstenen skrev:
Ado skrev:Her er vores menu: Vi er madnørder. :D
Vi kører Titanic tema og laver hele menukortet fra 1. klasse fra den sidste aften, inden skibet sank.Vi får travlt. :D Der skal også pyntes op udenfor med lyskæder og vintage redningskranse. Og skorstene på husets tag. :D Og til midnat fyrer vi selvfølgelig nødraketter af.


:dåne: :dåne:

I have no words.............. Eller... Jo... WAUW


Hvor mange skal I lave alt det der til??

Vi har inviteret 35. :D Men satser dog på, at nogen melder afbud. :lol: Jeg HAR forsøgt at sige til min kæreste, at vi kunne nøjes med nogle af retterne, men han mener, at det svarer til at gå i biografen og kun se halvdelen af en film.


Husk at tage billeder! Vi vil se!

Dét lover jeg. :D
2
Donna Martin Graduates!
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Nytårsmenuen 2017

Indlægaf Lykke » 6. nov 2017, 17:41

POCKETKITTEN skrev:Herhjemme bliver det bare tacky for to, melder der sig gæster på banen, må jeg finde på noget lidt mere.... flot, som passer sammen. :D

Til at skylle dronningen ned med: Chips, holidaydip og gin og tonic. Eller bruschetta. Og gin og tonic.
Forret: En hyggelig tartelet, hvis jeg får min vilje
Hovedret: Roastbeef, ovnkartofler, salat og hjemmelavet bearnaise
Dessert: Oreo/lime cheesecake og macarons - eller i hvertfald noget, jeg kan lave dagen før.

Min fyr protesterer sikkert. Han kan ikke med så meget mad i træk. Men når det bare er os, og den røde tråd er ligegyldig, planlægger jeg bare ud fra, hvad jeg ville vælge som mit sidste måltid, skulle jeg kradse af den 1. januar.


Er det en særlig opskrift du bruger til cheesecaken?
0
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Nytårsmenuen 2017

Indlægaf didas » 6. nov 2017, 17:47

Dronningehapsere bliver nok minitoasts med tunmousse og emmentalertern med vindrue

Forret bliver oldschool fyldte avocadoer. Vil prøve at lave dem med kylling i stedet for rejer, da min kæreste er allergisk

Hovedret bliver hel lakseside med cajun dryrub og loaded hasselback kartofler med ost, bacon og creme fraiche

Dessert bliver nok bare noget god is i nøddekurve med frisk frugt.

Vi har bonusdatteren i år, så det bliver bare mig, kæresten og hende. Overvejer at invitere min far også, da jeg lige har hørt, at han ikke har nogle planer i år.
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Nytårsmenuen 2017

Indlægaf Æble » 6. nov 2017, 17:55

Vi er 4 vosksne, 4 børn og en baby. Muligvis en voksen mere, da en af mandens venner plejer at mangle en fest, så regner med han o4så dukker op i år :lol:

Planen ser således ud pt

Dronninge hapsere:
Bacondadler
Dronningesnegle (mini butterdejssnegle med en form for smøreost
Krustader med måske tun

Stegte Kammuslinger med noget creme af en art
En halv hummer med en Mayo af en art
Salat med friske figner og parmaskinke ala Jamie Oliver
Oksemørbrad sous vide med bearnaise og bagte tomater. Overvejer om det er for meget med en kartoffelret til også.
Lidt ost
Desserttallerken med chokolade kage og to andre ting, evt hindbærsorbet og panacotta

Hjemmebagt kransekage og champagne til kl 24
Senest rettet af Æble 7. nov 2017, 08:42, rettet i alt 2 gange.
2
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Nytårsmenuen 2017

Indlægaf Juki » 6. nov 2017, 17:58

Jeg er ikke kommet så langt endnu, jeg kan ikke engang huske hvad vi fik sidste år :lol:

Måske var det noget steg med forskelligt tilbehør, for at vi ikke skulle stå i køkkenet hele dagen. Det kan også have været en masse forskellige, små retter. Det har vi fået et år eller to, men det har måske været i '15 :gruble:

Anyway, jeg er helt klart mest til de små kanapeer og appetizers, selvom det kræver noget mere forberedelse op til nytårsaften. Men jeg kan godt lide at det er lettere end fx en steg og ikke mindst at det er let at gå og hapse af i løbet af aftenen :D
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Nytårsmenuen 2017

Indlægaf sigge » 6. nov 2017, 18:12

Min nytårstradition er, at hovedretten skal være flødekartofler (pommes dauphinoise) og waldorfsalat med noget kød til. Men jeg overvejer faktisk at droppe kødet i år, for jeg plejer at have mest lyst til tilbehøret. Jeg plejer egentlig ikke at lave hverken hapsere eller forret, men nu fik jeg lige lyst til tunmousse. Mit største problem er at begrænse mig, når det kommer til dessert, fordi der er så mange lækre ting, jeg har lyst til at lave. Jeg tror, jeg vil se, om jeg kan finde en opskrift på brown sugar panna cotta - det fik jeg i New York, og det var fantastisk. :savl:
0
You can't spell awesome without me.

Tilbage til "Mad og drikke"