Bedste restaurant

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Bedste restaurant

Indlægaf Code71 » 13. aug 2015, 12:40

Jeg er selv blevet lidt smålun på L'Education Nationale som ligger i Larsbjørnsstræde i indre København

Det har sikkert en masse med selskabet at gøre, men de to gange jeg har været der, har det været en superhyggelig atmosfære og selvom vi spiste os mætte og fik en fl vin, kom vi kun samlet af med omkring kr. 1.000

Kødet var rigtig godt og blev serveret flot af flinkt personale. Serveret på en varme "sten" eller hvad jeg nu skal kalde det. Det smagte rigtigt godt.

Så den vil jeg gerne anbefale
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Bedste restaurant

Indlægaf thomassneum » 13. aug 2015, 13:34

Angelina skrev:Kobe!

Ligger i hjertet af Prag - man får kobekød - man dør lidt madgasme ... kødet er så fantastisk at man græder lidt i mens ...



Ad! :puke:
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Daflo
Indlæg: 561
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:12
Kort karma: 56
Likede indlæg: 1004

Re: Bedste restaurant

Indlægaf Daflo » 13. aug 2015, 15:38

Pluto i Borgergade i København. De har virkelig god mad og en vinmenu der er godt afstemt med de forskellige retter, virkelig lækkert :gogo:
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Bedste restaurant

Indlægaf kidkomb » 13. aug 2015, 22:24

Angelina skrev:Kobe!

Ligger i hjertet af Prag - man får kobekød - man dør lidt madgasme ... kødet er så fantastisk at man græder lidt imens ...

http://www.koberestaurant.cz/en/

Og nu sidder jeg og tuder over at det er er over et år siden jeg sidst var i Prag og at jeg aldrig aldrig kommer ud og rejse igen :whine: (ja ja, jeg skal nok komme ud og rejse igen, men lige nu føles det som om det aldrig aldrig aldrig sker)


Læser jeg rigtigt, at det koster 2500kr for en bøf??
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Bedste restaurant

Indlægaf Whoosh » 13. aug 2015, 22:58

Nærmere 500 kr for den dyreste?
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Bedste restaurant

Indlægaf Fru Sunshine » 14. aug 2015, 20:56

Pingvin i Aalborg.
Det er en tapasrestaurant, og jeg elsker det bare.

Især kunne jeg slå ihjel for deres gedeost.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Bedste restaurant

Indlægaf Karkluden » 14. aug 2015, 22:39

Må man også foreslå sådan mere down to earth-steder (uden det er McD-style) eller skal jeg lave en adskilt tråd?
(mostly fordi jeg på SU sgu ikke kommer SÅ fancy steder som Kiin Kiin :D )
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Mholle
Indlæg: 154
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:44
Kort karma: 18
Likede indlæg: 94

Re: Bedste restaurant

Indlægaf Mholle » 15. aug 2015, 11:28

Den bedste oplevelse, men også den klart dyreste, var da jeg var på Geranium tidligere i år, det var bare så stor en smags- og sanseoplevelse og der var bare så meget styr på det hele og virkelig lagt vægt på detaljen, jeg har prøvet mange af de der mellem-restauranter (ikke billige, men heller ikke sindssygt dyre) og jeg har stort set ikke haft en dårlig oplevelse, men jeg har heller ikke har nogen andre oplevelse der kom i nærheden af Geranium, som jeg stadig kan fortælle om og vise billeder af når jeg snakker med nogen om det her 6 mdr senere :)
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Bedste restaurant

Indlægaf Karkluden » 16. aug 2015, 15:05

Århus:
Memphis Roadhouse; en vaskeægte amerikaner ( :lol: ) kører den. Det er sydstatsbbq, og det er godt. Det er sindssygt godt kød, lækkert tilbehør og gode desserter. Fin indretning, søde tjenere. Man kan få alt fra en burger til en carnivoreplate, der ja, er ret meget kød. Men menuen er heller ikke kæmpestor, men ordentlig. Og priserne er sgu gode. Man kan uden problemer få et måltid for under 200 kr pr mand inkl drikkevarer, men kan også gå upscale med dyrere retter, vin, dessert osv.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Bedste restaurant

Indlægaf Krølle » 19. aug 2015, 07:49

Kiin Kiin og Kadeau i "fancy klassen" - Relæ var derimod absolut ikke mig og et sted, jeg aldrig kommer igen.

I den billigere ende er Madsvinet på Vesterbro min absolutte favorit. Pris kontra kvalitet er helt latterligt på den gode måde, de bruger fantastiske råvarer og nyfortolker klassikere på en måde, der får smilet frem fra øre til øre. Yum!
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Bedste restaurant

Indlægaf Karkluden » 20. aug 2015, 18:59

Karkluden skrev:Århus:
Memphis Roadhouse; en vaskeægte amerikaner ( :lol: ) kører den. Det er sydstatsbbq, og det er godt. Det er sindssygt godt kød, lækkert tilbehør og gode desserter. Fin indretning, søde tjenere. Man kan få alt fra en burger til en carnivoreplate, der ja, er ret meget kød. Men menuen er heller ikke kæmpestor, men ordentlig. Og priserne er sgu gode. Man kan uden problemer få et måltid for under 200 kr pr mand inkl drikkevarer, men kan også gå upscale med dyrere retter, vin, dessert osv.

Nå ja, og mandag-tirsdag-onsdag har de sådan nogle slagtilbud med all-you-can-eat chicken wings til 100 kr fx.
Og i weekenden har de en weekendspecial, der skifter. Denne weekend er det fx en stor burger. Sidste uge var det en sloppy joe.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.

Tilbage til "Mad og drikke"