Verdenssensation ?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 405
Likede indlæg: 2071

Re: Verdenssensation ?

Indlægaf Falstria » 12. dec 2017, 16:24

Denlilleglademy skrev:Det kommer til st koste 25kr for 400 gr. Det er billigere end det hakkekød jeg køber. Jeg er klart på og skal prøve det asap

Det var en noget mere fornuftig pris :) men stadig høj når man tænker over indholdet.

Så foretrækker jeg at det lige har været igennem en gris eller endnu bedre en laks først, inden jeg spiser det.
Dyrene er bedre til at lave kød ud af planter, end mennesker er.
0
Brugeravatar
zembra1986
Kort karma: 140
Likede indlæg: 2054

Indlægaf zembra1986 » 12. dec 2017, 21:28

Det er jeg helt klar på at prøve.

Jeg synes generelt der er kommet mange fine veganer/vegetar alternativer i supermarkederne, og dette er bare endnu et produkt i den voksende samling, men denne gang til en fornuftig pris hvilket desværre stadig ikke er tilfældet som oftest. Føtex har f.eks. nogle pakninger med 2 plante bøffer eller nogle plante "nuggets" og de koster omkring 35 kr. for en lille bitte pakke som knap nok er nok til 2, Se, det vil jeg ikke betale.

Jeg bliver aldrig 100% veganer eller vegatar, men vil gerne nedsætte mit kødforbrug af hensyn til miljøet men også min egen sundhed, for jeg er af den overbevisning at kød kun er sundt i små/moderate mængder og vil derfor gerne erstatte rigtigt kød med med vegetar/veganer "kød", specielt i retter hvor man alligevel ikke rigtig kan smage kødet, som f.eks. kødsovs og "kød" i tortillas/mexikanske pandekager.
1
Brugeravatar
Denlilleglademy
Kort karma: 63
Likede indlæg: 692

Indlægaf Denlilleglademy » 13. dec 2017, 06:50

Der ER kommet rigtig mange fine alternativer til kød, desværre er rigtig mange af dem baseret på soja og det er bare ikke sundt at indtage det i de mængder som der kan lægges op til, i og med at rigtig meget af det erstatter alt det normale i et kødspisende køkken. Hakket kød, kød i strimler og tern, pålæg og mælk osv.

Fermenteret soja i mindre mængder er fint nok. Men det er desværre ikke det der bliver brugt til de mange alternativer der er på markedet.

Jeg bruger langt hellere linser og bønner som erstatning og det er ret nemt at arbejde med synes jeg. Men jeg skal stadig prøve det nye hakkede, Helt sikkert.
0
D.itsen
Kort karma: 246
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 2339

Indlægaf D.itsen » 13. dec 2017, 07:13

Det ser faktisk fornuftigt ud i forhold til næringsindhold. Mange køderstatninger indeholder meget mindre protein end det de skal ære substitut for, og det duer bare ikke for mig.
Det kommer helt sikkert ikke til at være en fuld erstatning for kød her, men kan sagtens forestille mig at vi bruger det ind i mellem, hvis det smager godt
0
UH UH UH UH KORT :love:
Lilleluftballon
Kort karma: 28
Likede indlæg: 596

Indlægaf Lilleluftballon » 13. dec 2017, 20:37

Jeg glæder mig til at smage. Jeg savner egentligt ikke kød, men savner nogle gange at kunne lave de der nemme retter, fx kødsovs. Tror ikke det bliver noget jeg kommer til at købe ofte dog.
0

Tilbage til "Mad og drikke"