Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2678
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6983

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Ladysparrow » 23. okt 2020, 05:00

Louie bliver 9 måneder den 26, i går var vi til åbent hus på den förskola hvor vi søger om plads til Louie. Det er et dejligt sted som ligger 1 minuts gang fra der hvor vi bor og vi fik et godt indtryk, men det tog hårdt på mig, jeg stod og tudede. :whine: Louie tog det i stiv arm, smilede og vinkede til pædagogerne. Han skal starte 15. Marts med indskoling og så ellers fra 1. April.

Jag starter på job 1. Februar og så er min mand hjemme til 1. April. Jeg går ned i tid, så Louie ikke skal have så lange dage. Aflevering mellem 8-9 og så henter jeg ham inden kl 15. Jeg kan bare slet ikke holde ud at tænke på at han skal gå i förskola, jeg ville ønske at, jeg kunne gå hjemme med ham.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13050
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2866
Likede indlæg: 28108

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf FormerlyKnownAs » 23. okt 2020, 10:08

Ladysparrow skrev:Jeg kan bare slet ikke holde ud at tænke på at han skal gå i förskola, jeg ville ønske at, jeg kunne g hjemme med ham.


Sådan har jeg det også. Nellie bliver 2 år til jul og vi har fået plads til hende fra 1. December. Jeg har det ret svært med det. Vi har det ret så hyggeligt hjemme hende og jeg. Føler at jeg svigter big time :whine:
0
Brugeravatar
Pippi_Langstrømpe
Indlæg: 634
Tilmeldt: 8. feb 2020, 14:04
Kort karma: 132
Likede indlæg: 807

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Pippi_Langstrømpe » 25. okt 2020, 17:39

Urtekussen skrev:Jeg sov med en stofble foldet sammen og rundt om brysterne. Altså inden under min undertrøje. Kan ikke sove med bh


Det er den mest behagelige løsning - tak for tippet! :gogo:
1
Det har jeg aldrig prøvet før, så det klarer jeg helt sikkert!

Ninjaen, september 2020.
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 25. okt 2020, 18:07

Øv. Det ser ud til, at min mødregruppe går i vasken pga. corona.. har ellers været rigtig glad for det - at komme lidt ud af huset, og danne nye relationer.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7846
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 601
Likede indlæg: 11622

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Kerrigan » 25. okt 2020, 19:17

twinkle skrev:Øv. Det ser ud til, at min mødregruppe går i vasken pga. corona.. har ellers været rigtig glad for det - at komme lidt ud af huset, og danne nye relationer.

Jeg frygter også lidt at det går fløjten her. :(
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 25. okt 2020, 19:28

Kerrigan skrev:
twinkle skrev:Øv. Det ser ud til, at min mødregruppe går i vasken pga. corona.. har ellers været rigtig glad for det - at komme lidt ud af huset, og danne nye relationer.

Jeg frygter også lidt at det går fløjten her. :(


Kan godt mærke det påvirker mig ret meget. Får nærmest sådan en klaustrofobisk følelse og bliver bange for, at jeg bare skal sidde hjemme og glo frem til marts :tie:
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
limitededition
Indlæg: 1688
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 148
Likede indlæg: 1805

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf limitededition » 25. okt 2020, 19:44

Jeg har fået brev i eboks med navne på dem jeg skulle have været i mødregruppe med. De opfordrer til at man mødes på facetime eller går ture sammen. Synes det er så ærgerligt at gå glip af mødegruppe på mere traditionel vis.
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 25. okt 2020, 20:32

limitededition skrev:Jeg har fået brev i eboks med navne på dem jeg skulle have været i mødregruppe med. De opfordrer til at man mødes på facetime eller går ture sammen. Synes det er så ærgerligt at gå glip af mødegruppe på mere traditionel vis.


Ja. Det er bare ikke det samme.

Synes ellers vi var begyndt at komme godt ind på livet af hinanden. Røv med røv på.

Jeg må vel bare kaste mig over en masse små-projekter herhjemme, ellers bliver jeg bims. Har da heldigvis et helt bryggers med spartlede vægge jeg skal have slebet :gisp:
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Oak123
Indlæg: 2180
Tilmeldt: 26. okt 2018, 15:40
Kort karma: 106
Likede indlæg: 4079

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Oak123 » 25. okt 2020, 20:51

twinkle skrev:Øv. Det ser ud til, at min mødregruppe går i vasken pga. corona.. har ellers været rigtig glad for det - at komme lidt ud af huset, og danne nye relationer.


Nu ved jeg ikke hvordan I plejer at mødes, men kan det være en mulighed at I går en tur sammen i stedet for at mødes privat?
Jeg ved godt det ikke er det bedste vejr vi har i vente, men hvis man tager godt med tøj på og evt. forsøger at planlægge rundt om de værste regnbuer, så kan det måske være en mulighed.
0
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3024

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Shmartiesh » 25. okt 2020, 20:57

Vi holder vist også pause i vores mødregruppe. Får næsten flashback til 11 marts. Udover at manden skal på arbejde og J skal i børnehave. Men har faktisk lyst til at holde hende hjemme nu. Får sådan lidt den følelse ligesom med lus hvor man føler det klør hvis man snakker om dem.
0
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7846
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 601
Likede indlæg: 11622

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Kerrigan » 26. okt 2020, 20:17

twinkle skrev:
Kerrigan skrev:
twinkle skrev:Øv. Det ser ud til, at min mødregruppe går i vasken pga. corona.. har ellers været rigtig glad for det - at komme lidt ud af huset, og danne nye relationer.

Jeg frygter også lidt at det går fløjten her. :(


Kan godt mærke det påvirker mig ret meget. Får nærmest sådan en klaustrofobisk følelse og bliver bange for, at jeg bare skal sidde hjemme og glo frem til marts :tie:

Det er officielt gået fløjten her.

Jeg har gået hjemme siden januar og det kan jeg godt mærke at jeg ikke dur til, var tæt på at være isoleret indtil landet blev lukket ned (kejsersnittet var rigtig hårdt for min krop).

Jeg starter først op igen til februar, og baseret på den sidste email fra universitetet bliver det digitalt (min bachelor er den største på mit fakultet, hvorimod min mands er en af de mindste og han derfor kan starte med at undervise igen når næste semester starter).
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 9005
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1060
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18463

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 27. okt 2020, 06:13

Jeg føler virkelig med jer, der er på barsel og ikke rigtig har nogle aktiviteter. Jeg kan huske, at jeg under min barsel var ved at blive sindssyg, fordi det regnede hele januar måned, og min datter var for lille til at starte på aktiviteter, så jeg sad bare og kukkelurede derhjemme.

Men har I undersøgt, om jeres lokale kirke har baby salmesang? Vores kører videre med det med mindre hold og på mere plads - de rykker fra kirkerummet til sognegården.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7846
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 601
Likede indlæg: 11622

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Kerrigan » 27. okt 2020, 16:10

Vi (dvs. mig) har haft ringet til pladsanvisningen i dag angående at få en tidligere plads til baby.
Hende jeg snakkede med var bare så sød! Frygtede helt at jeg skulle græde krokodilletårer eller det der ligner, det blev slet ikke nødvendigt. Jeg har hørt historier om at de kan være tunge at danse med, måske hjalp det at det var efter samråd med sundhedsplejersken?

En af de dagplejemødre vi havde skrevet GG op til stoppede her i efteråret, og jeg fik i telefonen at vide at den anden dp også stopper inden længe, så reelt har hun kun været skrevet op tre steder.

Pladsanvisningen sagde at hun ville ringe rundt og ringe tilbage. Da vi snakkede igen havde hun fundet to steder, et ti minutters gang herfra og den anden ligger bogstaveligt i vores baghave (tre minutter længere nede ad vejen). Første sted havde en plads en gang i november, mens den anden kunne tilbyde plads 1. december.

Det er om lidt over en måned, håber ikke at hun bliver alt for træt af os forældre i mellemtiden.
3
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Vixen » 28. okt 2020, 07:40

Okay, min datter på snart 3 år driver mig til vanvid lige nu :cuss:
Hun har fået en ting med, at alt skal gøres forfra, hvis det ikke blev gjort af hende. F.eks. læste vi bog i går aftes, hvor jeg kom til at bladre en side. Så skulle vi læse den forfra, fordi hun skulle bladre. Hun er også sur, når jeg holder ved bogen, fordi hun så ikke kan se HELE siden - men jeg skal jo ligesom holde bogen...
I morges på vej på toilettet sagde hun, at hun ikke ville tænde lyset selv. Så gjorde jeg det. Så blev hun alligevel sur og sagde, at HUN skulle tænde lyset.
Hun skulle i bad her til morgen, og hendes bukseben sad fast om foden, så jeg trak det af. Så blev hun sur og skulle have bukserne på igen. Forfra.
Dernæst blev hun sur fordi jeg slukkede for vandet, fordi det skulle hun.

Og det fortsætter med fucking ALTING. Jeg er SÅ. TRÆT. AF at få skældud og blive rettet på og forsøge at afværge raserianfald. I sig selv er det jo bittesmå ting, men når man knap kan komme igennem en morgen uden at hun får 70 hissy fits over ting, som jeg aldrig kan gennemskue på forhånd, så har jeg bare lyst til at hoppe udover altanen :shock: Det er nok mest det med, at det opstår undervejs, så jeg kan aldrig vide, hvad vi nu skal starte forfra med, før det er sket, og derfor kan jeg ikke afhjælpe problemet.

ARGH.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8561
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1302
Likede indlæg: 15281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 28. okt 2020, 07:48

Vixen skrev:Okay, min datter på snart 3 år driver mig til vanvid lige nu :cuss:
Hun har fået en ting med, at alt skal gøres forfra, hvis det ikke blev gjort af hende. F.eks. læste vi bog i går aftes, hvor jeg kom til at bladre en side. Så skulle vi læse den forfra, fordi hun skulle bladre. Hun er også sur, når jeg holder ved bogen, fordi hun så ikke kan se HELE siden - men jeg skal jo ligesom holde bogen...
I morges på vej på toilettet sagde hun, at hun ikke ville tænde lyset selv. Så gjorde jeg det. Så blev hun alligevel sur og sagde, at HUN skulle tænde lyset.
Hun skulle i bad her til morgen, og hendes bukseben sad fast om foden, så jeg trak det af. Så blev hun sur og skulle have bukserne på igen. Forfra.
Dernæst blev hun sur fordi jeg slukkede for vandet, fordi det skulle hun.

Og det fortsætter med fucking ALTING. Jeg er SÅ. TRÆT. AF at få skældud og blive rettet på og forsøge at afværge raserianfald. I sig selv er det jo bittesmå ting, men når man knap kan komme igennem en morgen uden at hun får 70 hissy fits over ting, som jeg aldrig kan gennemskue på forhånd, så har jeg bare lyst til at hoppe udover altanen :shock: Det er nok mest det med, at det opstår undervejs, så jeg kan aldrig vide, hvad vi nu skal starte forfra med, før det er sket, og derfor kan jeg ikke afhjælpe problemet.

ARGH.

Det lyder dælme også belastende :genert: Jeg tror også jeg ville have lyst til at flytte hjemmefra.

Jeg tror der ligger et eller andet til grund for det, som giver mening i hendes hoved. Altså hvad det præcist er, det aner jeg ikke. Og spørgsmålet er, om du/I som forældre får reageret uhensigtsmæssigt i forhold til hende. Ikke at I reagerer forkert, men at jeres reaktioner gør hende mere "stædig"/"kontrær".
Er det noget de oplever i daginstitution? I vores institution har vi en pædagog tilknyttet, som man kan ringe til med spørgsmål om stort og småt - måske har I en lignende ordning? Der bliver både tilbudt møder i institutionen, i hjemmet osv. Vi har haft fat i hende fra vores institution et par gange og det har været guld værd at få nogle øjne på udefra. Alternativt kan I spørge pædagogerne om de har nogle fif?
0
J, juli 2018.

Tilbage til "Forældre"