Snik-snak tråd for forældre?

Hattie
Indlæg: 430
Tilmeldt: 24. jul 2023, 11:34
Kort karma: 30
Likede indlæg: 501

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Hattie » 25. apr 2024, 11:30

fisken80 skrev:
englishchannel skrev:
Galoldriel skrev:
englishchannel skrev:Vores søn skal starte i børnehave om en uge, og vi har intet hørt om opstart og kan ikke komme i kontakt med børnehaven, da de ikke tager telefonen, har telefonsvarer eller ringer tilbage.

Hvad gør vi lige her? Jeg er ellers på ingen måde en hønemor ift. institutioner, men jeg synes, at det er ret utrygt, at vi intet ved om indkøring og at de er umulige at komme i kontakt med.


Det ville jeg også være utryg over.

Kunne I måske bare gå derhen og enten se, om lederen er på sit kontor eller spørge en medarbejder, hvordan I kommer i kontakt med lederen/pædagogerne pr. telefon? De står sikkert med hænderne fulde, når I kommer, så det er nok bedst at bede dem ringe - og aftale et specifikt tidspunkt.


Vi ligger syge i øjeblikket, og skal begge arbejde hele dagen mandag-onsdag i næste uge, så det bliver svært for os i praksis at troppe op. Derudover er der vel en form for kode eller sikring, så man ikke bare kan vade ind i børnehaven uden aftale (det er der i hvert fald i vores vuggestue).

Æv, jeg synes, at det er træls.


Seriøst?
Det har jeg helt oprigtigt aldrig hørt om. De børnehaver jeg har haft min gang i har bare haft en dør, hvor håndtaget sad så højt, at børnene ikke kunne nå det. Men en kode eller sikring, det kommer fuldstændig bag på mig, at det skulle være en ting.

Og sorry for fuldstændig OT. Jeg blev bare komplet overrasket.



Der var og er kode på dørene til vores ældstes institution. Det er først nu, hvor du skriver her, at jeg tænker på, at det nok ikke er alle steder man har det.
0
Bergen
Indlæg: 7338
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11971

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bergen » 25. apr 2024, 14:48

Vores Vs/BH havde kode. Og en ringeklokke fx til bedsteforældre, der hentede børn.

Eller forældre der glemte koden. Har jeg hørt.
0
Bergen
Indlæg: 7338
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11971

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bergen » 25. apr 2024, 14:49

englishchannel skrev:Vores søn skal starte i børnehave om en uge, og vi har intet hørt om opstart og kan ikke komme i kontakt med børnehaven, da de ikke tager telefonen, har telefonsvarer eller ringer tilbage.

Hvad gør vi lige her? Jeg er ellers på ingen måde en hønemor ift. institutioner, men jeg synes, at det er ret utrygt, at vi intet ved om indkøring og at de er umulige at komme i kontakt med.



Jrg ville kontakte pladsansvisningen. De har nok mulighed for at få sat skub i informationerne til jer.
4
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19704
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2453
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46486

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf LadyFox » 25. apr 2024, 18:22

fisken80 skrev:
englishchannel skrev:
Galoldriel skrev:
englishchannel skrev:Vores søn skal starte i børnehave om en uge, og vi har intet hørt om opstart og kan ikke komme i kontakt med børnehaven, da de ikke tager telefonen, har telefonsvarer eller ringer tilbage.

Hvad gør vi lige her? Jeg er ellers på ingen måde en hønemor ift. institutioner, men jeg synes, at det er ret utrygt, at vi intet ved om indkøring og at de er umulige at komme i kontakt med.


Det ville jeg også være utryg over.

Kunne I måske bare gå derhen og enten se, om lederen er på sit kontor eller spørge en medarbejder, hvordan I kommer i kontakt med lederen/pædagogerne pr. telefon? De står sikkert med hænderne fulde, når I kommer, så det er nok bedst at bede dem ringe - og aftale et specifikt tidspunkt.


Vi ligger syge i øjeblikket, og skal begge arbejde hele dagen mandag-onsdag i næste uge, så det bliver svært for os i praksis at troppe op. Derudover er der vel en form for kode eller sikring, så man ikke bare kan vade ind i børnehaven uden aftale (det er der i hvert fald i vores vuggestue).

Æv, jeg synes, at det er træls.


Seriøst?
Det har jeg helt oprigtigt aldrig hørt om. De børnehaver jeg har haft min gang i har bare haft en dør, hvor håndtaget sad så højt, at børnene ikke kunne nå det. Men en kode eller sikring, det kommer fuldstændig bag på mig, at det skulle være en ting.

Og sorry for fuldstændig OT. Jeg blev bare komplet overrasket.


I F første børnehus havde de også kode på døren, det har de ikke i hendes nye.
Jeg satte pris på koden.
Som jeg husker det var der dog også en dørtelefon så man kunne ringe på, men jeg kan huske forkert da jeg jo havde koden og derfor ikke har brugt den.
0
...
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7537
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 831
Likede indlæg: 19750

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Animi » 27. apr 2024, 17:42

Jeg har besluttet at stoppe med at amme, og jeg er derfor begyndt at forberede E lidt. Jeg taler med hende om, at om nogle dage, så løber brystet tør for mælk og så virker det ikke mere. Hun bliver ked af det og siger, at hun ikke vil have, at brystet går i stykker. Så jeg foreslår, at vi tager ud og køber en ny bamse, der kan trøste hende, når brystet går i stykker.

Hun siger så, at så synes hun, vi skal købe en Hulk bamse - for Hulk kan jo bare lave brystet, så det virker igen :lol:
Senest rettet af Animi 27. apr 2024, 18:47, rettet i alt 2 gange.
6
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 4008
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 408
Likede indlæg: 5257

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf girl_beat » 27. apr 2024, 18:39

Animi skrev:Jeg har besluttet at stoppe med at amme, og jeg er derfor begyndt at forberede E lidt. Jeg taler med hende om, at om nogle dage, så løber brystet tør for mælk og så virker det ikke mere. Hun bliver ked af det og siger, at hun ikke vil have, at brystet går i stykker. Så jeg foreslår, at vi tager ud og køber en ny bamse, der kan trøste hende, når brystet går i stykker.

Hun siger så, at så synes hun, vi skal løbe en Hulk bamse - for Hulk kan jo bare lave brystet, så det virker igen :lol:

Hos os virkede det som en blød overgang at sidde tæt sammen og putte, mens vores søn fik en tår mælk i en kop. Jeg var selv ret nervøs for ‘projekt ammestop’, men det er jo netop trygheden og den fysiske nærhed, der også er en del af amningen, som børnene ikke behøver give afkald på, selvom der ikke længere er bryster involveret.

Nu spurgte du ikke om råd, men jeg kom bare i tanke om, at det fungerede rigtig godt for os de første dage :)
5
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
godtnavn
Indlæg: 11187
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13046

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf godtnavn » 27. apr 2024, 19:11

Jeg havde et favorit navn til lillebror før fødsel og havde fået familien med på den, efter fødsel synes jeg dog slet ikke det passede og nu har jeg fået familien med på et andet (undtagen den yngste der stadig mener han skal hedde det første navn) og fandme om jeg så ikke igen er i tvivl om det er det rette navn :lol:

Ej jeg synes sgu det er svært at bestemme sig for et navn denne gang! Vi har aftalt vi prøver navnet af en uges tid og ser om det føles rigtigt.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17384
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3595
Likede indlæg: 42408

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf LaMariposa » 28. apr 2024, 06:48

Vi er totalt smadrede efter 14 dage med sygt barn. Hun er nu startet på pincillin, har fået det meget bedre og har så meget opsparet energi, at hun nærmest kravler på væggene. Det er ikke en god kombi med to toptrætte forældre :tie:
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7110
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1432
Likede indlæg: 13329

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Rapfisk » 28. apr 2024, 07:05

LaMariposa skrev:Vi er totalt smadrede efter 14 dage med sygt barn. Hun er nu startet på pincillin, har fået det meget bedre og har så meget opsparet energi, at hun nærmest kravler på væggene. Det er ikke en god kombi med to toptrætte forældre :tie:

Det lyder vanvittigt. Jeg håber, hun snart kan komme i pasning :tie:

Her er babyen gået i stykker. Tidligere har han sovet ret gennemsnitligt og på det sidste faktisk rigtig godt (modsat sin søster). I går sov han i løbet af dagen hhv. 30, 20 og 10 minutter og i fredags overhovedet ikke mellem 12:15 og 19:15 :ticks: :alien:
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17384
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3595
Likede indlæg: 42408

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf LaMariposa » 28. apr 2024, 09:26

Rapfisk skrev:
LaMariposa skrev:Vi er totalt smadrede efter 14 dage med sygt barn. Hun er nu startet på pincillin, har fået det meget bedre og har så meget opsparet energi, at hun nærmest kravler på væggene. Det er ikke en god kombi med to toptrætte forældre :tie:

Det lyder vanvittigt. Jeg håber, hun snart kan komme i pasning :tie:

Her er babyen gået i stykker. Tidligere har han sovet ret gennemsnitligt og på det sidste faktisk rigtig godt (modsat sin søster). I går sov han i løbet af dagen hhv. 30, 20 og 10 minutter og i fredags overhovedet ikke mellem 12:15 og 19:15 :ticks: :alien:


Jeg endte med at tage hende med på planteskole og ud og spise en is bagefter. Vi hyggede os simpelthen så meget, at vi må have været virkelig irriterende at se på. Idyllen ville ingen ende tage :D

Med hensyn til pasning, så er vuggestuen ok med, at de kommer med mellemørebetændelse, men de vil ikke give medicin og anbefaler ikke, at vi kommer og giver og går igen. Hun skal have fire gange i døgnet, så lige nu ser det ud til, at hun skal hentes før lur hele næste uge :træt:

Det lyder topstressende med lillebror, og jeg forstår godt frustrationen. Håber virkelig, at han snart finder tilbage til sin normale rytme, for det andet er da til at bo vanvittig af. Min barsel var jo sådan de første tre-fire måneder, og jeg overvejede dagligt at søge skilsmisse med henblik på en 7/7-ordning eller slet og ret bare at gå hjemmefra og bosætte mig et sted i udlandet :genert:
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7537
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 831
Likede indlæg: 19750

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Animi » 28. apr 2024, 13:26

Det her er så relaterbart for mig :lol:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Bergen
Indlæg: 7338
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11971

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bergen » 28. apr 2024, 14:51

LaMariposa skrev:
Rapfisk skrev:
LaMariposa skrev:Vi er totalt smadrede efter 14 dage med sygt barn. Hun er nu startet på pincillin, har fået det meget bedre og har så meget opsparet energi, at hun nærmest kravler på væggene. Det er ikke en god kombi med to toptrætte forældre :tie:

Det lyder vanvittigt. Jeg håber, hun snart kan komme i pasning :tie:

Her er babyen gået i stykker. Tidligere har han sovet ret gennemsnitligt og på det sidste faktisk rigtig godt (modsat sin søster). I går sov han i løbet af dagen hhv. 30, 20 og 10 minutter og i fredags overhovedet ikke mellem 12:15 og 19:15 :ticks: :alien:


Jeg endte med at tage hende med på planteskole og ud og spise en is bagefter. Vi hyggede os simpelthen så meget, at vi må have været virkelig irriterende at se på. Idyllen ville ingen ende tage :D

Med hensyn til pasning, så er vuggestuen ok med, at de kommer med mellemørebetændelse, men de vil ikke give medicin og anbefaler ikke, at vi kommer og giver og går igen. Hun skal have fire gange i døgnet, så lige nu ser det ud til, at hun skal hentes før lur hele næste uge :træt:

Det lyder topstressende med lillebror, og jeg forstår godt frustrationen. Håber virkelig, at han snart finder tilbage til sin normale rytme, for det andet er da til at bo vanvittig af. Min barsel var jo sådan de første tre-fire måneder, og jeg overvejede dagligt at søge skilsmisse med henblik på en 7/7-ordning eller slet og ret bare at gå hjemmefra og bosætte mig et sted i udlandet :genert:



Helt objektivt sker der næppe noget ved 8 timer i institutionen og så fordele givningen før og efter og så resten af døgnet.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17384
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3595
Likede indlæg: 42408

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf LaMariposa » 28. apr 2024, 16:15

Bergen skrev:
Helt objektivt sker der næppe noget ved 8 timer i institutionen og så fordele givningen før og efter og så resten af døgnet.


Nej, men så må vi vække hende sen aften. Hun gider absolut ikke det medicin, så det er ofte med gråd til følge. Tror jeg vil ringe til lægen i morgen og høre, om vi kan fordele dosis over tre gange i stedet.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3427
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 926
Likede indlæg: 10775

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Little_Woman » 28. apr 2024, 16:48

Animi skrev:Det her er så relaterbart for mig :lol:


Og mig :pompom: Anything goes, så længe der er agurkestave og små tomater på bordet!
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2853
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3495

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Torn » 28. apr 2024, 17:24

Vores 4-årige fik en splint i hånden på legeplads i eftermiddags, og han er gået fuldstændig balajka når vi forsøger at fjerne den. Det er lykkes at holde den i sæbevand og han fik et langt bad også, men den effing splint er bare ikke til at fange, men til at se. Hvad gør en klog? Han sover nu, jeg tænker at forsøge med pincet igen om 30 minutter. Uden at vække, er håbet.
0

Tilbage til "Forældre"