Bad moms - Når der er plads til forbedring

Lulu
Kort karma: 138
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2856

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Lulu » 28. apr 2024, 19:00

Galoldriel skrev:Min datter har haft tre nedsmeltninger i rap her til aften, og hun vil hele tiden have mig til at gøre alt muligt, som bare ikke kan lade sig gøre. Hun har svært ved at regulere sine følelser. Det er ikke, fordi hun skaber sig, hun kan simpelthen ikke rumme sin skuffelse eller andre former for emotionel ubehag.

Efter at have lagt øre til nærmest konstant skrigeri og gråd i over en halv time, har jeg bedt min mand tage over, hvilket også udløste en intens reaktion, og jeg blev så hamrende frustreret og så pissetræt, at jeg er gået ind i soveværelset og har lukket døren - og taget støjdæmpende høretelefoner på.

Jeg er komplet ude af stand til at rumme hende lige nu. Jeg har knoklet i haven i tre timer, bagt brød, vasket, lavet mad, besøgt mine forældre, og mere til, og jeg er bare brugt helt op.

Jeg hader at lukke ned for hende på den måde, men jeg tror, det trods alt er bedre, end hvis jeg bliver decideret vred på hende. Hun kan ikke gøre for det, det er sådan, hun er, og altid har været.

Hvor gammel er hun?

Min dreng på 7 er ligeså, men vi har lært ham at mor og far også kan få nok.
Vi plejer at sige, nu skal mor (eller far) lige ud og være for os selv, så vi ikke bliver sure og kede af det også. Jeg kommer igen om lidt.

Det tager han ret fint imod (jeg tror ikke helt han ville forstå at vi sagde vi blev frustrede). Men han forstår udmærket godt, at vi kan blive trætte af alle hans følelser og vi skal have en pause. Dybest set tror jeg også godt han gad have en pause.
Det virker forøvrigt også som om han hurtigere falder ned, når vi lige går. Så er der ligesom kun ham, og han ved bedre hvad der er godt og ikke godt lige i dette anfald. Jeg tror nogen gange at vi som forældre gør det værre, fordi vi lige siger eller gør det forkerte på det forkerte tidspunkt.
4
Lys
Kort karma: 508
Likede indlæg: 11617

Indlægaf Lys » 28. apr 2024, 19:47

Min datter på 4 var voldsomt utilfreds med min indsats, da vi var ude at øve at cykle uden støttehjul og jeg slap hende, da hun faktisk mestrede det. Ikke fordi hun væltede eller noget, men bare fordi hun ville have jeg skulle holde fast, selvom hun fint kunne cykle selv.
1
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 422
Likede indlæg: 5515

Indlægaf girl_beat » 4. maj 2024, 19:16

Vi slog sten - saks - papir om, hvem der skulle putte vores afkom her til aften. Ingen af os gad :ninja:
2
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 2471
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 47192

Indlægaf LadyFox » 8. maj 2024, 17:42

F kom og fortalte om at der var en bedstemor i fjernsynet, og jeg fortalte hende at hun også har en bedstemor som er mormor.

MORMOR ER MORMOR!!! Blev der surt skreget.
4
...
fisken80
Kort karma: 1171
Likede indlæg: 55336

Indlægaf fisken80 » 8. maj 2024, 18:13

LadyFox skrev:F kom og fortalte om at der var en bedstemor i fjernsynet, og jeg fortalte hende at hun også har en bedstemor som er mormor.

Hæ. Da jeg var barn havde jeg en mormor og morfar og en farfar. Min farfar var ret gammel. Min kusine havde en mormor og morfar (de samme som mig) og en bedstefar og bedstemor. Jeg kunne ikke forstå, hvorfor hun ikke havde en farfar så det spurgte jeg min mor om. Og hun fortalte så, at min kusines bedstefar var hendes farfar - hvilket undrede mig meget, for han var jo ikke gammel... og en farfar var jo gammel.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 2471
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 47192

Indlægaf LadyFox » 8. maj 2024, 19:01

fisken80 skrev:
LadyFox skrev:F kom og fortalte om at der var en bedstemor i fjernsynet, og jeg fortalte hende at hun også har en bedstemor som er mormor.

Hæ. Da jeg var barn havde jeg en mormor og morfar og en farfar. Min farfar var ret gammel. Min kusine havde en mormor og morfar (de samme som mig) og en bedstefar og bedstemor. Jeg kunne ikke forstå, hvorfor hun ikke havde en farfar så det spurgte jeg min mor om. Og hun fortalte så, at min kusines bedstefar var hendes farfar - hvilket undrede mig meget, for han var jo ikke gammel... og en farfar var jo gammel.

Jeg må indrømme det også lød forkert for mig selv at kalde min mor for bedstemor - en bedstemor er i mit hoved sådan en gammel-gammel dame og ikke en på 59. :genert:
0
...
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 959
Likede indlæg: 13482

Indlægaf Guilded_Lily » 8. maj 2024, 19:05

Min mor var lidt svær at greje på mormor/bedstemor-fronten. Først ville hun ikke være bedstemor, for en bedstemor var jo gammel! Så vendte hun på en tallerken og syntes, bedstemor var SÅ fint, for "så var man jo bedste mor".

Ehm. Jo. Hun var mormor og farmor og farfar er stadig farmor og farfar.
0
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 1869
Likede indlæg: 9734

Indlægaf Spjaerten » 8. maj 2024, 19:58

Min farfar var bedstefar fordi farmor og farfar var skilt og han ikke ville være “beslægtet” med farmor efter skilsmissen
0
Tryk på * :slem:
JoyNips
Kort karma: 1405
Likede indlæg: 35059

Indlægaf JoyNips » 2. jun 2024, 19:16

Jeg føler mig som en bad mom, men jeg er simpelthen så træt af at skulle bede min 7-årige om at komme og få børstet tænder 1000 gange og han snerrer af mig. Så nu har jeg sagt det én gang, meddelt at det show må han selv styre og sat mig til at strikke. Han får en træls dag i morgen, men det er hans egen hovedpine.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 656
Likede indlæg: 11386

Indlægaf Danseprinsesse » 2. jun 2024, 19:25

JoyNips skrev:Jeg føler mig som en bad mom, men jeg er simpelthen så træt af at skulle bede min 7-årige om at komme og få børstet tænder 1000 gange og han snerrer af mig. Så nu har jeg sagt det én gang, meddelt at det show må han selv styre og sat mig til at strikke. Han får en træls dag i morgen, men det er hans egen hovedpine.

Ej, jeg gjorde præcist det samme fredag aften (og følte mig også som bad mom). Jeg gad bare ikke diskutere sengetid med en flabet 7-årig og sagde, at han selv måtte styre at komme i seng og gik i gang med at læse.

Lørdag formiddag var han super tilfreds med sin beslutning om at gå alt for sent i seng. Lørdag eftermiddag kunne han godt se, at det var dumt. 1-0 til mor :engel:
7
JoyNips

Indlægaf JoyNips » 2. jun 2024, 20:23

Danseprinsesse skrev:
JoyNips skrev:Jeg føler mig som en bad mom, men jeg er simpelthen så træt af at skulle bede min 7-årige om at komme og få børstet tænder 1000 gange og han snerrer af mig. Så nu har jeg sagt det én gang, meddelt at det show må han selv styre og sat mig til at strikke. Han får en træls dag i morgen, men det er hans egen hovedpine.

Ej, jeg gjorde præcist det samme fredag aften (og følte mig også som bad mom). Jeg gad bare ikke diskutere sengetid med en flabet 7-årig og sagde, at han selv måtte styre at komme i seng og gik i gang med at læse.

Lørdag formiddag var han super tilfreds med sin beslutning om at gå alt for sent i seng. Lørdag eftermiddag kunne han godt se, at det var dumt. 1-0 til mor :engel:

Ungen skred i seng 10 minutter efter jeg postede og var dybt forarget over at der så ikke blev læst i historie. Så i morgen går han i seng kl 17, hævder han!
7
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Lulu
Kort karma: 138
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2856

Indlægaf Lulu » 3. jun 2024, 11:08

JoyNips skrev:
Danseprinsesse skrev:

Ungen skred i seng 10 minutter efter jeg postede og var dybt forarget over at der så ikke blev læst i historie. Så i morgen går han i seng kl 17, hævder han!

Det giver jo så også noget ekstra hækletid til moren :D
2
JoyNips

Indlægaf JoyNips » 3. jun 2024, 11:35

Lulu skrev:
JoyNips skrev:
Danseprinsesse skrev:

Det giver jo så også noget ekstra hækletid til moren :D

Han var “i hvert fald ikke spor træt” her til morgen. Jaja, lad os nu se hvordan det går i eftermiddag og aften.

Og mor skrider ud til hesten i 3 timer efter job, for jeg skal fandme ikke være hjemme til dét show :fløjt:
0
- Onkel Reje
Brugeravatar
Luffegås
Kort karma: 248
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 6042

Indlægaf Luffegås » 13. jun 2024, 15:26

Mor og far er stopmætte... Vi har nemlig været på burgerbar til frokost uden børn :genert:
Så nu skal børnene have rester og brød.
Den 6 årige: "uden OS!!?"
kunne trøste hende med det ikke smagte godt når hun ikke var med..
1
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Kort karma: 1510
Likede indlæg: 23573

Indlægaf POCKETKITTEN » 9. jul 2024, 17:07

Har først nu læst, at børn ikke må få riskiks. De er kræftfremkaldende, og børn er ekstra følsomme.

Min snart treårige har godt nok kørt mange ned af dem. :trist:

Ved godt, at der næppe sker noget ved det. Men tænk hvis der gjorde. På grund af noget så dumt.

Og der er altid den dumme tanke, at jeg burde have tjekket det. Jeg tjekker jo alt andet, hun spiser. Riskiks er bare sådan en børnet snack, at det aldrig faldt mig ind at undersøge.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.

Tilbage til "Forældre"