Debattens mødregruppe

AgentPixie
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2068

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 11. dec 2017, 14:44

Sjovt så stor forskel der er på vores unger. A er 71 cm og vejer lige knap 9 kg. Han er 5½ måned. Men han er ikke særlig buttet :gruble:
0
That awkward moment between birth and death.
Brugeravatar
alfe
Kort karma: 101
Likede indlæg: 458

Indlægaf alfe » 11. dec 2017, 17:08

Min A vejer 10,2 kg og er 78 cm. Vi er så småt på vej i str 80. Han er lidt over 1 år.
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 855
Likede indlæg: 5923

Indlægaf Bøtte » 11. dec 2017, 20:23

Tror stadig V er den tykkeste omend det har hjulpet at hun er begyndt at gå.
Omkring 12 kg og 80 cm :lun:
3
Sorenspige
Kort karma: 364
Likede indlæg: 2063

Indlægaf Sorenspige » 11. dec 2017, 20:35

M vejede 10 kg ved de 8 måneder, men da hun blev 1 år, var vægttabet gået i stå, selvom hun endnu ikke var særlig mobil.

Hun var 10,5kg og var 82cm.

Lige nu ved jeg ikke, hvor stor hun er :genert:.
0
AgentPixie

Indlægaf AgentPixie » 11. dec 2017, 20:45

Hvad tid går jeres børn i seng? A på 5 mdr har nogenlunde sovet mellem 20 og 22, oftest kl 21. Og sover de lur sen eftermiddag/tidlig aften?
0
JoyNips
Kort karma: 606
Likede indlæg: 9859

Indlægaf JoyNips » 11. dec 2017, 20:58

AgentPixie skrev:Hvad tid går jeres børn i seng? A på 5 mdr har nogenlunde sovet mellem 20 og 22, oftest kl 21. Og sover de lur sen eftermiddag/tidlig aften?

Et sted mellem 21 og 22. Han sover 2 lure om dagen, den sidste står han op fra kl 16 ca.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 406
Likede indlæg: 4009

Indlægaf Danseprinsesse » 11. dec 2017, 21:03

Jeg ved heller ikke, hvad K vejer, eller hvor lang han er - i august var han vist nogen-og-80 cm og 10-11 kg.

Der må virkelig være stor forskel på tøjstørrelser, vi har stadig gang i meget i str. 80, og han bliver 1,5 år om 1 mdr.

Både barn og jeg har været syge siden lørdag. Jeg har haft noget influenza, som vist er ved at sætte sig på lungerne.
Han kastede op en milliard gange lørdag aften og nat. I ved, sådan hvor man kaster op, selvom der ikke er noget at kaste op. Stakkels lille mand. Siden har han haft feber og har nægtet at spise og drikke. Jeg havde besluttet at ringe til vagtlægen her til aften efter mange timer med tør ble, men han livede heldigvis en smule op og fik lidt youghurt og en kop vand inden sengetid.

Hold op, hvor har jeg vasket meget tøj, håndklæder og sengetøj de sidste par dage. :tie:
0
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 369
Likede indlæg: 2016

Indlægaf MyGirl » 11. dec 2017, 21:06

E er snart tre måneder og sover oftest mellem 19.30 og 20.30. Han sover lur omkring 17-18 alt efter, hvordan dagens søvn har været timet.

Han sover generelt meget for tiden, og er sjældent vågen mere end 1,5 time af gangen.
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 12. dec 2017, 08:48

AgentPixie skrev:Hvad tid går jeres børn i seng? A på 5 mdr har nogenlunde sovet mellem 20 og 22, oftest kl 21. Og sover de lur sen eftermiddag/tidlig aften?

Da S var 5 mdr havde hun ingen rytme endnu. Hun gik i seng mellem 21 og 23 ( :træt: ) og sov lidt omkring kl 20.
V fik rytme som 3 mdr og gik i seng omkring 18.30
Og vågnede kun for at spise omkring kl 23.

Så tror altså det er meget forskelligt. Men med den alder han har, tror jeg gerne du må forsøge at hjælpe ham i en rytme. Det er virkelig lækkert, når man får sine aftener tilbage :genert:
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 12. dec 2017, 08:55

Danseprinsesse skrev:Jeg ved heller ikke, hvad K vejer, eller hvor lang han er - i august var han vist nogen-og-80 cm og 10-11 kg.

Der må virkelig være stor forskel på tøjstørrelser, vi har stadig gang i meget i str. 80, og han bliver 1,5 år om 1 mdr.

Både barn og jeg har været syge siden lørdag. Jeg har haft noget influenza, som vist er ved at sætte sig på lungerne.
Han kastede op en milliard gange lørdag aften og nat. I ved, sådan hvor man kaster op, selvom der ikke er noget at kaste op. Stakkels lille mand. Siden har han haft feber og har nægtet at spise og drikke. Jeg havde besluttet at ringe til vagtlægen her til aften efter mange timer med tør ble, men han livede heldigvis en smule op og fik lidt youghurt og en kop vand inden sengetid.

Hold op, hvor har jeg vasket meget tøj, håndklæder og sengetøj de sidste par dage. :tie:

V passer tøj i str 80-92 :stoned: Det er så skørt, der er forskel.
Det tøj jeg har fra S fra Name It er ret stort, og der bruger hun 80. Det nye jeg har købt til V derfra er ret småt, og der bruger hun 86. Det er altså ret svært at blive klog på.

God bedrog til jer begge. Det er frygteligt når de små laster op :(
0
JoyNips
Kort karma: 606
Likede indlæg: 9859

Indlægaf JoyNips » 12. dec 2017, 10:32

Min lillebitte baby har forresten første dag i vuggestue på fredag! :8: :whine: Hvad sker der lige for dét?

Vi har heldigvis en laaang indkøring. De her 6 dage i december (kæft hvor er det i øvrigt latterligt at vi betaler for en halv måned, der lige nøjagtig er røv og nøgler værd) kommer vi bare til at bruge vuggeren som legestue og tager derhen nogle timer hver dag. Min plan er lidt at jeg den sidste dag måske lige prøver at smutte over på kaffebaren lige overfor og drikker en kop kaffe. Og så starter vi mere "rigtig" indkøring til januar. Så er det jo held i uheld, at jeg nok ikke har et job til 1. januar, men i stedet kan bruge de 4 ugers barsel, der er tilovers.
0
godtnavn
Kort karma: 462
Likede indlæg: 3836

Indlægaf godtnavn » 13. dec 2017, 01:14

Luna sover godt om natten nu :banan: Meeeeen hun nægter at sove om dagen, i dag sov hun ikke fra 06.40 (hvor hun desværre blev vækket af mit vækkeur) til 16.45 hvor hun så gik i seng til natten. Det hænger jo slet ikke sammen, hun har jo brug for søvn! I dag var så speciel da jeg jo var til eksamen og tog hjemmefra 07.30 og hun først så mig (og fik bryst, her er tand på vej så mad er mindre interessant) kl 14, men selv efter bryst og putning hos mig ville hun ikke sove. Havde udpumpet mælk så hun fik mælk mens jeg var væk, men det virker altid bedst med bryst.

Hun er sådan set glad det meste af tiden, men det er vel ikke sundt for babyer slet ikke at sove hele dagen? HUn er trods alt hun 9½ måned.

Jeg er virkelig træt af at kæmpe i timer for at hun osver 20 min, det bliver ikke en god dag for nogen af os når det er sådan. Omvendt føler jeg også det er forkert at lade hende være vågen hele dagen. Hvor er min lille 4-timers middaslur baby blevet af?
0
Shmartiesh
Kort karma: 79
Likede indlæg: 1177

Indlægaf Shmartiesh » 13. dec 2017, 16:57

Johanne gider ikke sove så tidligt. Den er ofte 22 før hun sover. Men hun sover så 6 timer i første stræk og kan godt sove til kl. 9.

Siden hendes vaccination i fredags har hun ikke ville sove lang formiddagslur. Hun vågner efter en times tid og når hun så skal sove om eftermiddagen er hun så træt at hun tager op til 4-5 timer...
I dag har været helt slem, hvor vi har haft mødregruppe. Hun har nok sovet 2 timer siden kl. 9 i morges og jeg måtte amme hende af flere omgange her kl. 17 før hun ville sove. Men nu sover hun så, og tager nok mange timer.

Og nu vi er ved mødregruppen.. Hvordan har jeres babyer med det?
Johanne sover som regel lang formiddagslur så hun vågner kl. 13 eller 14 og vi mødes kl. 12, så passer det med at når hun skal sove igen så går vi hjem. Men hun er ret stimuleret når vi er i mødregruppe. Babyer der skriger og 6 kvinder der snakker konstant. Ikke alle mødre lægger deres barn ud til lur så kampen om søvn tages ofte i stuen. For et par uger siden havde en af babyerne ondt i maven og skreg virkelig højt, men mor blev stående midt i stuen med ham i stedet for at gå i et afsides rum indtil han ikke skreg mere. Hun gjorde det samme i dag.
Er jeg sippet? Mit hovede er så træt efter mødregruppe men jeg er så glad for dem og jeg ser frem til det hver gang, men i dag hvor vi var hjemme i min lille stue synes jeg at jeg blev lidt presset, specielt fordi Johanne slet ikke ville sove og glædede mig virkelig til vi var færdige så jeg kunne putte hende i fred og ro. Vi er 6 og der kommer måske en 7. En tilflytter. Det stresser mig lidt med alle de babyer og mødre.
Den sjette kom tilbage i gruppen for en uge siden og kan se på hende at hun slet ikke er vant til vores forsamlinger og alt den uro der jo faktisk er.

Hvordan gør i? Er det bare sådan det er?
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 582
Likede indlæg: 12472

Indlægaf Sangius » 13. dec 2017, 17:00

Shmartiesh - af samme årsag måtte jeg ofte droppe mødregruppen. Thea reagerede altid vildt dårligt på det, så jeg blev hjemme.

Nu hvor de er større mødes vi altid ved en legeplads af en art, så ungerne kan løbe/kravle rundt. Biblioteker er gode som regel.
0
AgentPixie

Indlægaf AgentPixie » 13. dec 2017, 17:08

Jeg synes MG er noget af det mest stressende, jeg har udsat mig selv for. Vi er også seks, og absolut ingen går lidt afsides, hvis deres baby skriger.
Asger hader mødregruppe, han gider ikke lege nede blandt de andre babyer, han vil meget hellere være sammen med de voksne eller ligge alene.
Vi mødes allerede kl 10, vi kommer så først mellem 11 & 12 fordi Asger sover lur kl 10. Efter 1½-2 timer er han grydeklar igen, og så tager vi hjem. Har flere gange overvejet at melde mig ud igen.... Men der er også et par skrigebabyer i min MG, det er nok dem der stresser mig mest.

Edit: Asger reagerer negativt på at være afsted. Så vi har vist kun været med halvdelen af gangene.
0

Tilbage til "Forældre"